Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Tuesday, August 7, 2012

my biggest darling....

Kanda amani..diam xdiam dah dekat 2tahun dah anak kesayangan sorang nie….esok lusa genap 2 tahun...



Kesayangan dedi la yang paling utama….


Antara perkembangan kanda amani skrang….


1) Dan pandai panggil adik….pantang tengok dinda dia..kompom panggil “AAA (sengau skit yer) DIK”….


Xkira la..dinda ko tido ke…apa ke..tatap jugak dia panggil…kekadang tue..naik hangen haku..dinda baru jerk lelap..dia dah panggil..dinda pun terkebil2 mata tengok kakak dia……uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa….#stressmakhencek


2) Pantang tengok orang nak solat…dia pun sibuk la…suruh bentangkan sejadah tuk dia skali..pastue tertonggeng2 la..solat…siap tadah tangan baca doa…mulut kumat kamit..sejuk perut bonda nak….syukur sangat…harap2 sampai ke besar la nak…


3) Pantang tengok aku @ dedi dia mandikan dinda…mula la…dia akan MEMAKSA kitorang bukakan baju dia skali…sibuk nak mandi jugak…..eeeeeeeeeeeeee sabar jerk la…ko ingat bonda ko..PATUNG ***** tangan banyak.. nak buat semua….serentak….ceee bawak2 bersabar skit bleh?????


4) Kalau aku marah….dia akan cakap..”TANAKKKKK *sambil geleng2 kepala*…..cuweet jerk kan…


5) Sangat sayang dinda dia….xleh tengok orang pegang dinda dia..mula la…”TANAKKKKK” takut sangat dinda kena amik kan…


6) Kalau nak kuar g jalan2…dia akan pastikan dedi dia @ bonda dia amik dinda skali…dedi lak suka menyakat cakap..tinggal dinda kat umah..mula la…meraung dia…xkasi tinggalkan dinda dia..suruh bawak skali…alolo peyayang jugak anak bonda rupanya kan…


7) Dah pandai membodek jugak…kalau kena marah..nanti dia akan datang…amik tangan kita..salam…dan kiss pp…auuchhhhh tersentuh hati bonda tau…


8) Pelatah pun jugak nie…pantang buat apa2 skit…@ apa2 terjatuh ke @ terkejut ke…mula la..”ALA A BAT (read= ALLAHUAKBAR)” kekekekke cuweettt kan…rasa nak lempang jerk kadang2….


9) Memiliki kebolehan berguling2 kat lantai xkira la..lantai umah ke..lantai supermarket ke…klu dia tension nak buat apa2 yang orang xkasi….malu x..malu x…nak bawak amani jalan2 soping mall…kekekekekekek


10) Seorang amukan yang berjaya pun ye jugak nie…


11) Pantang nampak GIANT…dia punya gembira tue…cam nampak disneyland jerk kekdahnya…..xpa la nak..GIANT pun GIANT la..jimat duit mak bapak ko skit…soping kat tempat murah… :P…yang herannya…kenal lak tue dia ngan GIANT……hmmmmmmmmmm bijak2…iklan GIANT dalam paper pun dia kenal hoke….menjerit bagitau..GIANT..kakakakakakka..amani nie klakar la…


12) Klu tengah jalan2..sekali nampak bus..mula la..”BUS…BUS”..sampai lori pun dah jadi bus….kena tegur bagitau lori baru la..dia “U.RI” dah uri lak jadinya…


13) Sudah pandai nak berkawan…ye la..dulu dia dinda ngan maktok jerk kot kan..now kat umah babysitter dah ada kawan…so nak la jugak dia berkawan…tapi lebih mementingkan diinda dia la..dari kawan kadang2 tue..kekekekekek


14) Dan yes…dah umur dekat 2tahun nie….kitorang xpenah bagi amani makan nasi dengan sendiri…makan kompom bersuap….yang rajin menyuap dia makan..harus la dedi dia kan…bonda nak pegang adik lagi..camna bonda nak suap..*pehh nasib baik alasan ku kukuh sekukuh concrete*


15) Rambut dah nak cecah ke pinggang dah….tapi sangat susah nak ikat rambut dia..dia boleh meraung cam kena pukul jerk kekdahnya..tiap kalu nak sikat @ ikat rambut dia..…bajet rambut cun la tue…nak biar ngerbang2….aku potong rambut tue kang……AKIBATNYA…DEDI DAH BAWAK AMANI POTONG RAMBUT…UWAAAAAAAAAAAAA DISLIKE…DISLIKE…SANGAT XCOMEY BONDA TENGOK YUNK….


16) Suka cari pasal ngan aku…tengah aku dok baring2 tengok tv…tetiba dia datang tarik telinga…boleh.???.boleh…??? akal apak ko sangat tau…suka bergurau yang boleh membawa kepada amarah ku…hari tue lagi la…dinda dia tengah baik dok mengendeng kat aku..tiba2 dia datang tarik telinga dinda dia..maw xmeraung si dinda…terkujat la dia..tengah best2 dok menyusu tiba2 kena tarik telinga….memang sengaja cari pasal ngan aku kan..


17) Seorang yang keras hati..*baka sapa la nie* kalau dia tanak..ko xyah tempik sampai dengar 4lorong pun la…xkan dia buat hoke…buat sakit anak tekak ko menjerit jerk…contohnya….hari tue..dia main2 remote..pastue aku cakap…jangan la main remote tue…terus dia campak kat lantai..pastue aku suruh dia amik bagi aku….sampai ke sudah hoke…dia xamik..walaupun tangan aku dah nak menjalar dah kat peha lembut dia tue… tatap jugak dia membatu di situ…hangen haku…ya ampun…anak ooo anak…..stress makhencek..


18) Klu xpuas hati ke apa kan…sangat terror menjeling hoke….ewah2…apa..ko ingat mata ko besar dari mata bonda ke..nak lawan2 jeling…..


19) Sangat pandai bagitau nama dinda dekat sesapa yang tanya…tapi bila tanya nama sendiri…diam…hahahaha xpandai nak sebut nama sendiri tanpa bantuan lagi…xpa..pelan2 kayuh…susah nau ke nak menyebut nama amani nak oiii..


20) Ok buat sementara waktu nie jerk yang aku dapat ingat..nanti klu aku ingat aku story lagi k….walau apapun…bonda tetap sayang amani sampai hujung nyawa bonda….walaupun bonda ngan amani slalu gaduh…..tapi bonda xleh duduk oooo klu sehari bonda xtengok muka amani….




Muahhhh : Bonda Amani -------> xtau nak komen apa2.....tekan jerk like kat bawah nie..... :P

4 comments:

Rasp said...

sayang tul dia kat adik dia ek sis...
gud girl....
jap jer nak masuk 2 tahun...
how time flies ek sis...

ieda said...

aloor windunyaaaaaaaa ngan my dear amani tuuu ;)

SURIA AMANDA said...

tepek ler gambar baru Amani,rindu kat amani ni...raya jemput dtg umah tau....

-cinta soFiaSafiya- said...

TAK NAFI BUDAK AMANI NI MEMANG BIJAK.....

SUKA PUJI DEDI DIA EMSEM...hihihihi
sori bonda, dia puji dedi jaa..sepulh kali aciknida tanya..stillhabaq dedi dia emsem...heheheheheh

raya pulang kampung x

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails