Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Monday, August 6, 2012

RUTIN DI HARI KEJA DI WAKTU BUKAN BULAN RAMADHAN


*HAMEK KO TAJUK PENUH MUKA SURAT KAN*




Semenjak dah xtau nak berblog nie…(READ:PEMALAS)….otak cam blur2 skit nak buat N3….asyik la dok taip..delete…taip …delete…






Ok sebabkan now aku kan dah keja kat tempat baru kan..kan..kan…*sila angguk..ini paksaan :P*…makanya…meh sini aku nak share ngan semua…rutin aku di weekdays….


5.15am: alarm dan manusia dah berbunyi makanya sila la bangun…xyah la ko nak tonyoh biji mata segala….klu ko xmau lambat….






5.20am: pam susu tuk dinda aisyah….


5.35am: kemas n basuh segala botol susu dan bekas pam….


5.40am -6.20am: mandi manda…solat ngan bersiap…


6.20am: buat susu +milo satu mug….minum dan klu dinda terjaga…ok susukan dia sekejap…


6.30am: kuar umah tuk mencari nafkah…di kala sang somi dan anak2 masih lena di ulit intan… *en dedi alarm dia selagi xkul 6.30am..xkan berbunyi…pastue..kul 6.45am baru nak hegeh2 bangun n solat…subuh gajah .


7.15am: dah sampai kat opis…yahoooooo ada la 4-5orang yang dah sampai….jangan kata aku paling awal…ada lagi yang awal tau…ada tue..lum kul 7 dah masuk opis..gila terbaikkkkkkkkkkkkkkkk…


8.00am: check segala email yang ada..sebab bos aku selalu assign task kat aku by email sajork…klu ada keja..ok sila buat…eh jap2…sebelum tue…g pam susu sat…10minit jerk… xlama kot kan….






8.30am-12.00pm: keja..keja…g toilet kencing…buang hasil kumbahan….g pantry buat air *minum lagi*…termenung depan pc…godek2 segala mak nenek folder yang boleh aku jadikan bahan bacaan….. *nak cari keja punya pasal la nie kan*


12.00pm-1.00pm: lunch time…amik masa lagi 10minit tuk pam susu…*nie klu apply jadi tukang perah susu lembu pun kompom leh demand gaji nie kan..*


1.10pm-4.15pm: keja..keja…godek internet buka mana2 blog yang x di block oleh co..baca senyum sorang2 depan pc….email x opismate sambil kaber2 nak gelak sebab dok buat lawak setupit dalam email….*gila ko saat orang lain tekun ngadap pc aku dok tahan gelak depan pc kan..apakah*.. n sesi berdiskusi ngan bos klu ada……






4.15pm -4.30pm: sambung pam lagi tuk sesi terakhir (kan aku dah kata…pas nie aku dah leh buka ladang lembu la…jadi pemerah susu berjaya)






4.30pm-5.00pm: sambung buat keja sebelum mata dok kalut tengok jam..ok kul 4.58pm…mari shut down pc…dan kemas2….kul 5.00pm..jom balikkkkkkkkkkkkkkkkkk…


5.30pm: amik anak2 dekat umah bbysitter..borak2 jap ngan akak mengasuh tue..ok mari balik anak2…


5.50pm – 8.00pm:masuk jerk dalam umah..buka tudung..ok mari buat keja sebelum berehat….basuh baju (nie 2hari sekali baru aku basuh)..mandikan anak2 klu belum mandi *selalunya aku tunggu en dedi..tuk mandikan diorang* layan akasia sementara nak tunggu kain baju yang di basuh siap…






8.00pm-9.00pm: mandi, solat n kuar makan *yeyeyeyeyey jangan nak bagi harapan yang tinggi tuk aku masak*


9.30pm-5.15am: tertido depan tv….*bukan ter…skrang memang c2 la port kitorang laki bini.ngan.anak - anak skali tido…*


Pagi esok ulang semula..*eh dah macam iklan kat radio lak ha*…..gitu lah rutin aku di hari bekeja….


Hari cuti..jangan ko harap la aku nak bangun seawal tue kan…sendiri maw ingat la...selagi dinda xbangun selagi tue mata aku pun kelat jerk nak buka…kadang2 tue dah bangun tapi paksa mata pejam..hahahaha buruk kelaku….vini sapa la nie…


Masa 1-2 weeks tue memang parah jugak la bijik mata aku nie nak sesuaikan bangun awal kan…tapi now dah ok kot…alhamdulilah…klu ada keja..kurang la mengantok kan…boss sila bagi keja..wah..kalu ada award best staff kompom 5taun berturut2 leh menang nie… :P








Muahhhh : Bonda Amani -------> xtau nak komen apa2.....tekan jerk like kat bawah nie..... :P




3 comments:

Rasp said...

wahhhh kagum kagum...awal bebenor sampai....

tul la kalo byk kirja best...
cepat jer masa berlalu kannn...

eLLy said...

wah sangat ber dedikasi .. klu ada award Isteri cermerlang mesti akak akan calon kan nama hang! ;p

Mimy Hamid said...

rutin aku gak kuar awal pagi..tengok laki dan anak tido aku jeles....sedap nya membutaaaaaaa

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails