Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Friday, February 12, 2010

AL-fatihah


hari ini genap 4tahun arwah kakak kesayangan aku pegi meninggal aku dan keluarga...
arwah pegi meninggalkan kami semua....sebab xcident...
terbabas masa on the way nak pegi keja..

seminggu sebelum arwah pegi..aku sempat bercuti dengan arwah...
kebetulan masa tue cuti CNY...masing2 berkumpul dekat umah mama...
macam2 cerita yang kami borak..macam2 perkara yang kami bincangkan..

dan satu perkara yang paling aku ingat sampai hari nie
kata2 arwah...."kalau dia meninggal...abang ipar aku akan jadi duda kaya..."
arwah asyik mengulangi ayat tue...
tapi kami masing2 macam ignore kan jerk kata2 dia tue..
masing2 anggap macam satu gurauan...

siapa sangka tue adalah petunjuk yang arwah akan pegi meninggalkan kami semua..

aku dan abang memang paling rapat dengan arwah..berbanding dengan mama
mungkin kami lebih senang berkongsi apa saja dengan arwah...
dengan mama mungkin ada wujud perasaan malu tuk meluahkan segala rahsia hati..
memang kami amat2lah terasa dengan kehilangan arwah...
arwah pegi meninggalkan 2 orang cahaya mata...
yang sulong sekarang dah 13tahun lelaki....
dan yang bongsu...8tahun perempuan...
sedih bila aku tengok muka anak2 buah aku...
dan yang paling menyedihkan bila si kecik tersasul memanggil aku dengan
panggilan IBU...ya allah kuatkan hati aku untuk tidak menitikkan airmata depan
anak2 e2...sedih sangat2....
aku taw..diorang amat merindui dan merasai kehilangan ibu mereka..
belajar elok2 ye anak2...jadilah anak yang berjaya..dan berguna..
walau apapun yang terjadi..acu tetap sayang korang..sampai mati...

aku xsempat nak tatap wajah arwah buat kali terakhir..
aku sampai kampung...semasa jenazah dah di turunkan ke liang lahad..
aku hanya sempat tengok kain kapan putih yang menutupi jasad arwah..
tapi bukan muka arwah...memang aku sangat2 sedih masa tue...
dan sampai sekarang susah tuk aku percaya yang arwah dah xda...

tokwan aku manusia yang dipertanggungjawabkan untuk membaca talkin
di kubur arwah...sebak sehingga xdapat menghabiskan bacaan talkin..
dan terpaksa di ambik alih oleh orang lain mengganti kan tokwan tuk membaca talkin...

ok lah..aku dah xdapat nak teruskan catatan aku dah...sedih...dan airmata asyik menitik jerk..
"YA ALLAH KAU PELIHARALAH ARWAH KAKAKKU...DAN ARWAH BAPAKKU....
TEMPATKAN LAH MEREKA DI KALANGAN ORANG2 YANG BERIMAN..."


p/s: dan lama xberblogging..tiba2 terus ada kisah sedih..sory ye...aku hanya nak luahkan perasaan dan rasa hati...:(

8 comments:

Ena said...

Salam Ida,

Al-Fatihah buat kakak ida ye.. Moga rohnya dicucuri rahmat..

Betul akak yg bace nie pon turut menitis kan air mata.. terasa sebak juga apatah lg ida yg rapat & ahli keluarga dgnnya..

Selalunya sedekahkan Al-Fatihah & yassin buat arwah..

Aujinz said...

Al-Fatihah...

ina mail said...

muka sama mcm purple. sedekahkan alfatihah untuk dia.

RiEz said...

al fatihah...isk isk isk sedihnyer...

POSH76 said...

al fatihah dari aku yer...

Dee said...

Al-Fatihah utk arwah kakak n abah yus..sy pun sedih baca n3 ni..

NeenaAnuar said...

sobb... sobbb... *tak terungkap ngan kata kata coz dah merasa bagaimana kehilangan org yg tersayang*

apa pun sama2 kite sedekahkan al-fatihah.. semoga roh mereka dicucuri rahmat.. aminn...

p/s: muka ur sister exactly like you lar dear!

Deqna said...

Al-Fatihah,

semoga dia tenang di sana..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails