Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Monday, April 18, 2011

Hukum karma...

salam pagi isnin...tanggal 18/04/2011....hari yang mungkin mengubah kehidupan seseorang....

pagi tadi dalam kul 3.30am....aku mendapat perkhabaran duka....
seorang sahabatku kehilangan insan terchenta...suaminya pergi meninggalkan dia dan anak yang berumur 15bulan dan juga anak dalam kandungan nya....


lepas ja dapat sms tue...terus aku xboleh nak tido...
nak call dia...tapi aku rasa aku xkuat tuk dengar suara dia...

aku taw..dia sedey.....tapi aku juga xmampu tuk tidak bersedey dengan kehilangan dia...
sebelum aku ngalirkan air mata baik aku xyah call....*mungkin aku zalim tapi aku rasa e2 adalah terbaik....*

aku hanya mampu sms ja dengan dia.....
aku doakan yang terbaik tuk dia...
semoga dia kuat dan tabah dengan dugaan ILLAHI nie....

terlalu besar dan berat dugaan ini aku rasakan...
kehilangan insan tersayang disaat berita kegembiraan dia baru 3bulan mengandong anak ke-2...

tapi aku taw dia kuat tuk hadapi dugaan ini....

pagi tadi...lepas dah siap2 nak ke opis...aku kuatkan hati tuk call sahabatku tue...

YA ALLAH KAU kuatkan hatiku YA ALLAH....
dan ternyata..aku lemah...ada getar dihujung suaraku...

tapi yang pasti sahabatku....aku kagum dengan kekuatan dia....
percayalah..tiada sedikit pun getar pada suaranya..apatah lagi tangisan dia...

tapi aku dapat rasakan dia berusaha tuk selindungkan perasaan dia...
dan ayat yang paling membuatkan hatiku sebak....

"nak buat macam mana..mungkin ini takdir yang ALLAH dah tetapkan tuk dia terima..."
ya allah bertakung airmata aku ....takziah dari aku buatmu sahabat....



*aku dah xmampu nak teruskan kata2 dah...*






semoga kegembiraan ini akan kembali lagi.....
takziah buat kak as ..semoga kak as tabah dan kuat dalam membesarkan anak2 tanpa kehadiran suami terchenta....
alip...acik doakan...semoga alip membesar sebagai seorang anak yang soleh..dan dapat menjaga mak alip dengan sebaiknya......
hanya alip dan bakal adik harta yang xternilai buat mak sekrang....




al-fatihah dari kami sekeluarga....

22 comments:

NeenaAnuar said...

semoga Kak As tabah menghadapi ujian yg hebat dari Illahi... salam takziah buat mereka sekeluarga.. al-fatihah..

atty's said...

Semoga as tabah menghadapi dugaan yg sungguh kuat ini..
al fatihah..utk arwah suami as..

rasp said...

Smoga As tabah menhadapi dugaan ini dan juga hari2 depannya...
Al-Fatihah buat arwah suami As...

-oP_ida- said...

hebat ujian ALLAH bagi kat kak as...

TABAH NYAA DIAA..dia hebat....TAKZIAH untuk kak as..ALFATIHAHHHH

Shu Shinju said...

semoga kak as tabah menghadapi ujian ALLAH ni...

takziah tuk kak as sekeluarga...

Cik Pah said...

takziah kepada kawan kamu pepel.. moga dia tabah dlm kehidupan yg mendatang.

MiYOKO SuKi said...

Al - Fatihah utk kak As...

nape tajuk hukum karma ek???

ieda said...

ya allah sedihnya .. x dpt bayangkan kalau akak di tempatnya ..
semoga kawan eida tabah .. kita sama2 doakan yg terbaik buat dia ..

alfatihah buat arwah dan takziah buat keluarga ...

syanasaid said...

al-fatihah

sebak aku

Eye_nee said...

Berat mata memandang...berat lagi bahu As memikul...semoga dia tabah...Al-fatihah...

POSH76 said...

Alfatihah untuk kak as....yang membaca pun tak tahan sebak...

InaAchik said...

tanpa habis ke hujung entry, air mata ku berjuraian...
tak dapat aku bayangkan kalau aku di situasi kawan ko...
hope kwn ko tabah... kuat...

al-fatihah...

Mimy Hamid said...

aku pun dapat rasa kesedihan tu..makan dalam sgt..sedih tak terkata...salam takziah kat kawan ko tu yer...semoga tabah mengharungi hidup...al fatihah

Dilla Ady said...

salam takziah tuk kawan cik pepel tu ye..simpati ngan keadaan die tapi kagum ngan semangat die..

tak tau la camne keadaan dilla kalu allah duga seberat itu...

wahida said...

besar sungguh dugaan mereka anak beranak...semoga mereka kuat dan tabah...

dan semoga Allah tempatkan si suami bersama org2 yg beriman...amin...

alFatihah...

ratusiput said...

sedihnye...akak pun tak sekuat itu rasanya...

Eri-chan said...

takziah untuk kawan hang. sesungguhnya dia memang tabah.. ya Allah, ada baby lagi dalam perut tu..

eMMe said...

Takziah buat kak as sekeluarga, moga beliau tabah dlm menempuh segala ujian dari Allah

pst2! wa ade tag lu arrr....jwp jgn tak jwp, hehehe...

mummysyafie said...

Salam takziah..semoga rohnya dicucuri rahmat. semoga kawan Eida tu tabah yer..sedih plak akak baca entry ni.

Ena said...

SEDIHNYA..
BACA NI PUN DAH BERGENANG AIR MATA.. LUM LG ORG YG MELALUI..

DIA MENGUJI MENGIKUT KEMAMPUAN YG DIMILIKI HAMBANYA.. MOGA KAWAN EIDA TERUS TABAH DAN DIPERMUDAHKAN URUSANNYA. AMIN

Mama Gee said...

TAKZIAH utk sahabat mu...semoga tabah menjalani kehidupan sendirian...yg hidup pasti akan pergi jua satu hari nnti...huhuh

Sama mcm ai le...tak berani nk call masa tau perkara2 sedih tu..tunggu sehari dua..bila dh ada kekuatan br call....takut nnti takleh bercakap..duk sama2 nangis lak...huhuhu...

Softtouch [Hanim] said...

semoga kak as tabah mnghadapi dugaan nie..sedihnya...Al-Fatihah utk arwah suaminya

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails