Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Tuesday, July 26, 2011

Indahnya jika kita pandai menilai~

luahan hati seorang teman...

Sesungguhnya percintaan itu amat mudah, namun pengertian cinta itu amat dalam maknanya.Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. Di mana ada cinta di situ ada kehidupan, manakala kebencian membawa kepada kemusnahan. ~ Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? Kerana Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah namanya Cinta. Melihat kebahagiaan orang yang dicintai adalah satu kebahagiaan buat diri kita juga walaupun hanya mampu dipandang dari jauh. Terputus cinta memang menyedihkan. Harus diingat bahawa perpisahan itu ditentukan oleh jarak dan masa. Kalau bersedih kerana cinta terhalang dan tidak kesampaian, anggaplah kesedihan itu seperti hujan – walau lebat atau lama sekali pun pasti akan reda jua. Ada 2 titis air mata mengalir di sebuah sungai. Satu titis air mata tu menyapa air mata yg satu lagi,” Saya air mata seorang gadis yang mencintai seorang lelaki tetapi telah kehilangannya. Siapa kamu pula?”. Jawab titis air mata kedua tu,” Saya air mata seorang lelaki yang menyesal membiarkan seorang gadis yang mencintai saya berlalu begitu sahaja.” Cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain, dan kamu masih mampu tersenyum, sambil berkata: aku turut bahagia untukmu...




my dear prenz......walau apapun yang bakal terjadi...kita sentiasa ada dengan ko....
insya-allah bukan hanya tuk semalam...dan hari nie...tapi tuk selamanya....

kerana kita sahabat...dan ko selalu cakap dengan kita...what prenz are for....

luaran kita nampak ko kuat...tapi kita tau..hati ko hancur.....sabar my dear....

ALLAH tidak akan menduga kita di luar kemampuan kita...

Bukan mudah melukis pelangi di langit yg tertinggi,andai tiada gerimis dan sinar mentari yg mengiringi.Kekadang kita tak mengerti mengapa Allah turunkan hujan beserta guruh dan petir,rupanya Allah ingin memberi kita pelangi.

Begitulah mendungnya ujian yg melanda,hakikatnya pelangi sdg ingin mewarnai kembali langit hitammu.Kerana ia adalah satu sunnatullah dlm kehidupan.Langit tk sentiasa cerah,hidup tk selalunya indah,malam tk semalaman dan begitu juga dgn siang.Keduanya saling memerlukan utk menamatkan satu putaran hari.Di tengah kesedihan,adanya kebahagiaan.Di tengah kesusahan,adanya kesenangan.Kesinambungan yg membuat hidup ini menjadi seimbang dan teratur.



notakakikuberbunyi: kadang2 kita selalu leka dengan ujian ALLAH...kita selalu menyangka ujian yang kita terima adalah perit dan getir..hingga kita lupa kepada insan2 lain yang di beri ujian olehNYA melebihi dari kita....masya-allah lekanya aku sebagai umatNYA...

13 comments:

Mama Gee said...

hidup ni penuh dgn dugaan dan risiko..
semoga kita semua tabah dlm meniti kehidupan yg penuh cabaran ini...

segala2nya milik Allah....Perasaan ni juga milik Allah....

-oP_ida- said...

terbaikk n3 nieh....
ALLAH atur buat kita adalah yg terbaik dan dia tau tahap mana kita mampu hadapi

rasp said...

betul kata2 u tu sis...

"Allah tidak akan menduga kita di luar kemampuan kita"

cuma mungkin pada saat kita diduga, rasa cam terlalu berat je dugaan tu kan ~ itu cuma perasaan kita je...ada hikmah diatas setiap kejadianNya...

Mimy Hamid said...

dugaan Allah bagi ada hikmahs ebalik..bersabar apa jua...jangan putus doa..dan still berdoa

ieda said...

dikk kawan biar berjuta bermusuh biar satu .. tapi tuu madah kata zaman dulu kuut .. skrg nie ramai kawan tikam kawan dari belakang .. sedih .. susah nak cari kawan yg betul2 ikhlas bersama kita ..

selagi kita namanya manusia .. selagi itu kita sentiasa di uji ..

mekchu said...

x de butang LIKE ke bonda? jenuh dah cari sbb nak LIKE 18x..

Bitt (double IS) said...

manusia memang sentiasa diuji...sama2 kita doakan kesejahteraan dan dipermudahkan segalanya...

eLLy said...

kita kawan kawan
tak mau lawan ;p

Softtouch [Hanim] said...

setiap apa yg berlaku ada hikmahnya..sabar ye utk kwn ieda tu..jgn sedih2....

adarnadzmie said...

nice n3... sememangnya CINTA itu INDAH...

Dilla Ady said...

kena sabar jek dalam ujian cinta ni...setiap dugaan tu pasti ade hikmahnye..

MiYOKO SuKi said...

suka sgt2 entry...cam nk nangis je...

hmm...camtu ek cinta sejati...

mekchu said...

boleh LIKE sekali je ahhhh... ada hutang lagi 17 kali :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails