Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Thursday, June 9, 2011

penangan sangat.........



Nowa,
Kakitangan Kajaan,
Putrajaya

TV3
Sri Pentas,
No 3, Persiaran Bandar Utama
Bandar Utama, 47800 Petaling Jaya

Tuan,

Per : Bantahan Terhadap Penyiaran Drama Bersiri Nora Elena

Adalah dengan hormatnya saya merujuk kepada perkara di atas dan drama bersiri Nora Elena adalah berkaitan.

2. Dimaklumkan, bahawa saya, Nowa dengan ini membantah penyiaran drama bersiri Nora Elena yang disiarkan setiap hari, jam 7 petang di saluran tuan. Antara sebab sebab pembantahan saya adalah seperti berikut.

i) Membuatkan jiwa isteri isteri terganggu. Mana ada suami gitu sabo dalam dunia ini? Logik tak bila Nora tanya Seth, asal Seth tak penah dengan apa saja perbuatan Nora? Seth jawab, sebab Seth terlalu sayangkan Nora. Jadi kesimpulan, isteri-isteri mula curiga dengan suami mereka yang sepanjang masa marah marah. Ni laki aku sayang ke tak ni?

ii) Jiwa jiwa suami juga turut terganggu. Ini kerana, apa bila tiba scene scene romantik dan tidak dapat diterima akal, seperti Nora terpeleot, Seth siap dukung bawak g sofa, tingkat bawah..(gila gagah..aritu aku nak branak, laki aku gendeng henbek aku, beg kain aku, pastu tunggu aku kat grill depan umah, aku la terkedek-kedek jalan sendiri..pastu pegang lengan aku je tau..bila suh dukung macam biasa drama atau filem buat, laki ckp, "ah gile mung, patoh pinggang!" Pastu sampai sepital, lari lari amik wilca..kalu dukung macam drama melayu kan bagus??)

Oh pasal part romantik tu, biasanya isteri akan menjeling kepada suami, disertai dengan kata kata sinis, "dedi mung ni masa dulu geletak nok ke mami, masa mami begetoh je belanar beli bunga, minyok wangi, cekelat bagai..leni doh dapat mami doh haghammmmmm!!! asal besday ke anniversary ke, pakai tektik, hadiah ai pada yu adalah sebuah cinta yang murni dan ikhlas"....itu je?? harharharharam!!
Paling koman, selepas jelingan tajam, cubitan kental di lemak perut pasti akan singgah di bahagian perut suami. Jadi, sebagai lelaki melayu, suami, mereka juga merasa hangat dengan penyiaran drama bersiri ini.

Kebiasaan jugak, malam malam yang sepatutnya diisi dengan aktiviti sukan berair akan berlalu begitu saja, pabila sang isteri makan hati, lelaki melayu dalam drama lagi romantik dari laki sendiri. Saje saje wat merajuk, ingatkan si laki pujuk cam si Seth pujuk Nora, tapi tak tau laki sendiri penat, dah, amik kau, sampai ke pagi tak dapat apa apa..laki tak pujuk satu hal, laki horny dibuat bini gitu pun satu hal..Sian Johnny!

iii) Memberi harapan pelesu kepada gadis gadis yang belum menikah.
Apabila pengaruh Seth Tan mula menular, maka ramai gadis gadis mencari pasangan hidup yang romantik nak mampus macam Seth Tan. Selepas menonton siri itu juga, kajian secara rambang mendapati kebanyakan dahi gadis gadis lebam. Ini adalah berikutan dengan tabiat sebelum tido mereka yang gemar meletakkan belakang tapak tangan ke dahi sebelum tido sambil berangankan lelaki seromantik Seth Tan, walau sebenarnya,Dek Non Mana ada lelaki MELAYU seromantik itu. Yang romantik cumalah, lelaki Bangladesh, lelaki Lombok, dan spesis Shahrukh Khan sahaja.

iv) Pasangan-pasangan bercinta kerap bergaduh.
Sang aweks memaksa jejaka untuk kerap membelikan bunga. Sedangkan boipren tu keja Kerani je kat Kementerian Kewangan. Gaji pun RM1500 jek. Kau gile sekuntum bunga brape hengget?? Kalu nak 3 kuntum sebulan, takpe jugak. Ni nak 21 roses everiday?? Kau gile, ko nak mamoh kelopak bunga ke? Kau ingat kau cantik macam Nora Elena nak demand-demand? cess

v) Tak logik punya citer..Brape lama kawen baru bole 'bersama'?? Ada ke lelaki sesabar Seth tu.. Ok, takde ke tunjuk scene Seth 'tumbuk sambal'?? eh, kalu betol ada lelaki tak penah sentuh isteri, kira mesti dia 'tumbuk sambal' kan? hahahha...takut awak sakit belakang konon..padahal ajak tido skali..mood cameron suda mari..eh, tetiba teringat Jay....kahkahkahakha

vi ) kari hangus, nasik hangit
Duk sibuk berkejar dari dapur ke hall, pastu ke dapur semula, pastu part ehem ehem, part ada pelangi, dah teralit, tengok sambil berangan, jeling laki, dah lupa kari kat dapur..hangit gitu je..

vii) Mengganggu tumbesaran anak kecil.
Pabila seorang isteri, terpengaruh dengan apa yang dilihat di kaca telebisi, nak perli secara derek kepada laki sendiri takut kena penampo, jadi, anak kecil dijadikan medium untuk menyampaikan isi hati
"tengok tu Alya, dulu dedi mung semart gitu ah, nok g dating siap bukak pintu bagai sume? leni? mami terkedek kedek bawok barang dia hon siap siap doh" "owoh Alya ork? napok ngat nipu..mana ada orang kawen

doh romantik gitu ork??" Kesian la budak kecit tu terkebil kebil tak tau ape mak dia bebelkan

3. Sekian dimajukan untuk pertimbangan dan kelulusan pihak tuan. Dan semoga dengan ini, tiada lagi kekeliruan dan kecelaruan minda penonton penonton lagi. Mana ada lelaki romantik gitu dalam dunia..kalu ada pun sebelum kawen, lepas kawen, bagi setahun, atau dah dapat anak sorang, jadi kayu la semuanya..Jadi, dimohon pihak tuan agar tidak mempermainkan perasaan kami, dan memberi harapan pelesu kepada gadis gadis diluar sana

Sekian,

"BERPIJAK DIDUNIA NYATA ADALAH TUNGGAK KEHIDUPAN BAHAGIA"



( NOWA)
Pengerusi,
Kelab Ibu-Ibu Menyusu Badan
Putrajaya



- kekekkekeke kepada orang2 gomen bek ngaku sapa yang hantar surat nie...ahhahahaha...hiburan petang khamis malam jumaat....

source - email dari my BFF

23 comments:

kakchik@ella said...

Hihihi. kc tak penah tgk cite ni. anyway, hw are u? sehat harapnya ye.

zahidah dihaz said...

ada gak dapat email pasal benda ni...kelakar je...


New Entry: Taka Elmo Cupcake

ieda said...

hahahah sungguh2 gurau petang mlm keliwonnn lalalallala :)

Softtouch [Hanim] said...

tp kan betul tu surat ni wujud..klaka sgt...tp penangan nora elena ni mmg sgt kuat...sgt2 jatuh cinta ngan Seth Tan..hehehehehe

sW33tdARLiNG said...

mauahahahaah giler kentang aku baca...!!

rATu kEBaYA said...

apalah... dah tau ni citer je kan.. mana pernah ada yg logik.. lagi dia boleh feeling² yg realiti ada macam ni.. alahai.. macam2.. mesti dia idamkan dapat laki macam seth tu kan.. huh...

intan_blur said...

best la beb citer nih..jantan2 kat ofis aku pun peminat no 1.

mummysyafie said...

akak pekerja gomen, tapi itu bukan kerja akak..hahahahah...adeh..psyco ok tengok citer ni.

sehari dua ni dah kurang sebab tertinggal aritu.

Mama Gee said...

mama angkat keyboard! Ya mamalah yg antoo...hahahaaaaaa

SURIA AMANDA said...

along dah baca dah...memang kelakar...hahahaha....

Mimy Hamid said...

ahhh tak kira apa pun ..badai ke gelora..tetappp fenomena ngan citer ni...nengok nok aku fanatik..saya suka Nora Elena dan Seth Tan..heheh

Mama'cfa♥ said...

kak pepel.. saye pun keje gomen.. layan hbis nora elina.. tp xde la smpi nk tulis lagu tu.. berangan ja lebih.. hikhik

etiey.com© said...

hahahahah klaakar! tp betul jugak tak... btw mummy tak pernah tengok citer ni bonda. hahahaha jakun perap kan?

Eye_nee said...

Nora Elena...belum penah sekali pon nengok citer ni...tp bila baca surat tu nak tergelak pjggggg..tp tak ada napsu jugak nak menengoknya....aishhhh...

(Lizz) http://www.mummycute.com/ said...

balik umah penat tak sempat nak layan cite ni...huhu

eLLy said...

akak pun ade dapat surat nie :)

-oP_ida- said...

hhahahahah takleh blah surat nieh

ratusiput said...

aaaaaaaaaaaaaaahahahahaha....

Just Call Me Bitt said...

hahahhahahahahahahaa gituw yer

eMMe said...

ye tidak je surat nih, heeee~

Dilla Ady said...

glamer giler cik geli2 kite..

kreatip cara die pikir...tp ade btulnye..mana ade laki romantik giler cam seth tan tu kan?

Lady of Leisure said...

kekeke pestaim baca ni penangan sungguh NE yer.. hehe

rasp said...

hahahahaha penangan sungguh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails