Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Tuesday, March 23, 2010

Malam Jumaat Punya Penangan

amoih2....tengok jerk malam jumaat masing2 laju jerk kan... nak click2... :P..
(jangan marah no...nak gurau2 jerk...)
hari khamis lepas....masa balik keja tue...
aku pun dengan pantas jerk...kul 6 dah terpacak depan punch card..
gila kentang kan...nak balik awal..semata2 nak tengok na o mei...

seperti biasa...bila dah punch card..harus lah...laju2 jugak pegi kat keta kan..
masuk keta..letak beg...letak botol air....dah masuk kan kunci kat stereng keta..
pulas..punya pulas... berbunyik jerk... ngggggg..nggggggggggg (hahaahahah dah ropa apa dah bunyi gitu kan...)
eh..asal lak xleh nak start nie..............
uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aku nak balik la...

call budak2 opis yang lum balik...mintak tolong....
diorang pun semangat la turun nak menolong mak buyong cun yang dalam kesusahan nie kan..

masing2 pun ada macam2 pendapat la..
nak tolak keta la..nak jumper la.. (walaupun bukan sebab bateri)
godek punya godek..sampai la kul 6.45 cam tue...
still sama jugak...... (uwaaaaaaaaaaa melepas haku nak tengok na o mei..)

last skali diorang cakap sebab distibutor....uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
terus call en shukri...soh dia datang kat aku....
pastue call my prenz kat sungai buloh..(gila jawh import makenik kan..)
bagitau kat my prenz tue jap g dia pun ok..tunggu nanti dia sampai katanya...

member2 opis aku pun pakat2 la balik semua..
sementara nak tunggu en shukri sampai...aku pun g la lepak dekat
guardhouse tue...siap soh pakcik tue bukakan tv tuk haku ok...

aku: pakcik, buka tv3...saya nak tengok cite na o mei la.. (motip siap cakap tue nak tengok apa..)

pakcik tue pun tanpa banyak songeh bukakan la tv tuk aku..hahahahahahahhaha....

dalam kul 7 cam tue baru en shukri sampai..lepak kejap dengan dia sambil layan na o mei..
ye lah nak menunggu my prenz dari sungai buloh tue sampai...harus la sampai kematu vontot mak hoke..
bayangkan la...(cepat bayangankan sekarang....) sungai buloh - cheras jaya...
kompom jammed gila la kan..nak redah heway cheras tue kan....
kul 8.15 cam tue baru la my prenz tue sampai...uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa gila lama hoke...
*banyak bunyik lak kan..nasib baik la diorang datang kan..tengkiu my lalink...*



sampai jerk mekanik2 tue...teruih la menjalankan tugas diorang kan..
tengok2 la apa yang rosak....
tengok distibutor ok...spark plug ok...stater ok...
jap lagi sebenarnya yang bermasalah adalah pam minyak... (minyak xnak naik..) ntah la jangan tanya aku lelebih..sebab aku pun xtaw menatang apa sebenarnya...
uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dah nak kena pegi cari menda alah tue pulak..
sebab diorang just bawak distibutor..spark plug..nan stater



para mekanik tengah dok menggodek keta den..eh cilap keta en shukri...



godek lagi...


harus la ada muka tuan tanah yang sememeh nie kan...
muka dah berminyak tahap penapisan 2kali dah nie...
aku yang dah penat gilos babas dah time nie....



en shukri tengah dok skodeng apa yang mekanik tue buat...
kat dalam keto dia...


sebabkan mende yang problem adalah menda lain..dan menda yang di bawa menda lain..
terpaksa la diorang g cari pulak menda yang problem tue...
dah satu hal kan....nak kena g cari kedai spare part dah malam2 buta tue kan...
melangut lagi aku dekat c2...sampai kul 10 lebih..baru la diorang datang balik...
(ohhh xda la aku dok sorang2..aku dengan en shukri..dengan my prenz la jugak...)




tangki minyak yang telah di turunkan...
pam yang kat dalam tangki tue la yang rosak..xleh nak pam minyak naik ke atas...
ha...gitu la lebih kurang masalahnya...




nampak x..tangki tue..????
kata my prenz tue...start dari tangki tue di turunkan...
masa minimum tuk siapkan keja tue adalah 1 1/2jam...
uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa lama siut....
dah la masa tue dah kul 10.15pm.....
loteh makcik hoke....


tapi nasib baik la diorang masing2 dah terror kan...
sejam kendian dah siap...syukur2....alhamdullilah...
badan aku dah habis kena gigit dengan nyamuk dah taw...
dok melangut tunggu diorang buat...
dan total menda alah pam minyak tue.. = RM250 (habis melayang duit laki haku... :P)
campur dengan duit minyak my prenz datang..campur upah diorang = rm50
semua skali RM300 terbang duit en shukri....



almost 12pm aku sampai kat depan gate umah....
uwaaaaaaaaaaaaaaa saya sangat penat....
terus masuk umah...mandi..bommmmmmmmmmmmmm tidooooooooooo....
langsung miss misi malam jumaat...
haip2...dun dirty minded hoke...misi baca yassin la...di malam jumaat... :P



p/s: hari jumaat malam tue..keta en shukri rosak...hari sabtu malam lak..motor dia lak rosak..
tersadai dekat hentian HICOM Kesas tue...ish2 dugaan betoi la laki aku nie...
baru aku nak powww dia belikan aku jam taw... uwaaaaaaaaaaaaaaa...nak kena misi menggoda nie...wkakakakakakaka...


4 comments:

Aujinz said...

tajuk ko tak leh blah ...

dengan gigih aku tekan tekan..hahahaha..

sadiskan kalau kete rosak.. aku penah temankan family aku kat highway plus sebab kete diorang rosak.. sadis..sadis..

mekanik yang kitorang telefon dah konfem kate nak datang..dua jam lepas tue kitorang telepon..dier tengah makan ngan awek kat KL..

kalau ko..rase macam nak bunuh orang tak?

Ena said...

alahai ciannyer...
dugaan utk mak buyung juge la tu kan.. x pe.. dapat pahale.. ^_^

akak penah gak cenggitu.. dua2 sekali rosak.. kopak kejap.. hehehe..

NeenaAnuar said...

alahaiiii sian tol ngan sis.. kalau kite pun mauu dah tak rupe org gamaknyer biler dah membawak ke kol 12 malam...

hohoho.. part citer na-o-mei... memang sakit hati jek kan kalau terlepas satu episod! hehehe.. dulu2 pun tak kire lah citer apa pun.. tapi tuk slot ptg tu kalau terlepas.. memang rasa cam tension jerk nak balik tak dpt... huhuhu....

Oh tang masalah kereta pam rosak tu.. dulu kereta waja kite pun penah kene camgitu gak.. dah penah ade experience yg sama.. well.. itulah kereta buatan malaysia.. tak paham sungguh... bende yg simple camgitu pun leh rosak! (kite tau simple sbb makenik kite buat time tu dia buat free jek sbb dia kata boleh modify jerk bende alah tu... dia godek2 sikit... sambung kan ade bahagian yg terputus.. pastu dah ok dah leh start kereta.. sampai kite jual kereta tu ok jerk tak der masalah.. hehehe..)

Unknown said...

ko ni wat suspen jer hehe

adui bab2 camni yg tak sanggup nak tunggu...sian hang dah ler pregnan mesti penat giler...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails