Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Tuesday, August 9, 2011

09/08/2011 genap setahun usia QAIREEN NUR AMANI...

YA ALLAH aku mensyukuri rezeki dan rahmat yang KAU kurniakan kepada ku YA ALLAH

hari nie genap setahun umur anak kecilku QAIREEN NUR AMANI. BINTI MOHD SHUKRI...
xterucap dengan kata2...kesyukuran dengan kehadiran amani dalam hidup kami...
masih teringat detik ini....setahun yang lepas....

tarikh yang xmungkin dapat aku lupakan seumur hidup aku....
detik melahirkan zuriat pengikat kasih sayang aku ngan en dedi...



09/08/2010....ketahui anak bonda...kelahiran amani...tidak pernah menyeksakan bonda...

mungkin amani xnak bonda sakit lama tuk lahirkan amani...ye sayang...bonda hanya rasa sakit nak melahirkan amani....hanya sejam jerk....bonda rasa kontraksi tue...

tue pun lepas doc pecahkan air ketuban bonda...

semuanya bermula pagi isnin 09/08/2010..bonda bangun se awal jam 5.30am...tuk siap2 nak ke opis...
sebabkan dihujung2 mengandong...dedi yang hantar bonda pegi opis..so bonda kena la bangun awal..
masa bonda nak mandi..sekali bonda tengok ada stain darah kat panties...terus bonda kejutkan dedi..
bagitau dedi...
bonda: hari tue nurse cakap...klu kuar darah kena g hospital
dedi: ok g la mandi..nanti kita g hospital..
lepas dah siap mandi...bonda tengok dedi dah siap pakai baju keja..

bonda: awat pakai baju keja....
dedi: ala..xberanak lagi la hari nie...

elok sampai dekat hospital serdang...doc check..bukaan dah terbuka 3cm...terus doc suruh tunggu..dan doc terus cakap...."awak akan bersalin hari nie"
masa doc cakap cam tue...YA ALLAH bonda xtaw la..apa yang bonda rasa sayang...tapi percayalah...macam2 perasaan ada dalam hati bonda time tue....

bukan xbersedia tuk menerima kehadiran amani...tidak sama sekali..tapi bonda khuatir...bonda xmampu jadi bonda yang terbaik tuk amani...

doc suruh..jalan2 sekitar lobby hospital..tuk nak pastikan bukaan tue cepat dan nak bagi air ketuban pecah...
melepak la bonda ngan dedi dekat labour room tue...sejam sekali doc panggil bonda tuk check bukaan dan nak pastikan samada air ketuban dah pecah ke belum...
dan jawapan nya tetap sama...air ketuban xpecah2 pun..bukaan pun bertambah 1cam jerk..dari 3cm ke 4cm...


dalam kul 1lebih cam tue..doc panggil lagi..kali nie..doc amik keputusan tuk pecahkan air ketuban...
dan detik lepas air ketuban pecah..baru la bonda rasa....kontraksi...dan yes...rasanya xterucap dengan kata2 bonda nak zahirkan sakit tue...
tapi syukur dalam kul 2.30 lepas bonda mengadu sakit ...nurse datang check..dah bukaan dah 9cm...menggelabah diorang tolak bonda masuk labour room...

sekali labour room penuh..ok fine tolak bonda masuk waiting room...dan di situlah amani di lahirkan....
xsempat dedi nak masuk...amani dah kuar nak tengok bumi ciptaan ILLAHI.....sangat pantas rasanya masa berlalu....dengan 2 kali push...amani dah selamat bonda lahirkan ke bumi ini....




amani...3jam selepas di lahirkan....
bonda dan dedi adalah manusia yang paling bahagia dan gembira dengan kehadiran mu sayang....





now anak bonda dah pandai berjalan....
sekejapnya masa berlalu...
bonda berharap amani menjadi anak yang solehah...menggembirakan hati bonda dan dedi selamanya....
amani adalah anugerah pada dedi dan bonda..anugerah yang sangat2 berharga...
seumur hidup bonda dan dedi..kami akan sentiasa sayang amani selamanya...


amani...walau apapun yang terjadi..amani tetap anak sulong bonda yang baik....yang di sayangi...

bonda sangat menghargai setiap detik bonda dengan amani...
walaupun kadang2 bonda naik hangen dengan perangai amani..tapi percayalah sayang....tiap perkara yang amani buat..adalah benda yang bermakna tuk bonda...
bermakna anak bonda dah semakin besar...dah semakin bijak....

anak bonda sayang...QAIREEN NUR AMANI membesarlah sebagai seorang anak yang menyenangkan semua orang...dan di sayangi semua....AMIN.....



*kadang2 macam xdapat terima kenyataan anak semakin membesar....huhuhuhuhu*





30 comments:

Deqna said...

happy 1st birthday amani. Semoga membesar dengan sihat dan menjadi anak yg sentiasa menggembirakan hati ibu dan bapanya. InsyaAllah...

yeaa.. amani dah sebaya ngan marissa.. tapi amani dah pandai jalan..

abazilah said...

jom join GA saya
http://iownthis87.blogspot.com/2011/08/like-abazilah-lucky-draw.html

rasp said...

hepi hepi birthday amani....
smoga segala doa & impian bondamu buatmu tercapai....
aunty doakan yg terbaik buat amani ya sayang...
huuuggsss & kkkiiisssessss buat lil' miss chomels amani!

ieda said...

selamat ulang tahun ke 1 tahun buat anakanda aunty amani !!!!
semoga dikau membesar bagai johan nak .. menjadi anak yg terbaik dimata ayah dan bonda .. aminnnnnnnnnnn ..

muah !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MiYOKO SuKi said...

senang nye bonda bersalin...ada tips apa2 takk...

kalo senang camtu, bolela amani dpt adik kann...

anyway, selamat hari lahir amani..semoga menjadi ank yg solehah dan kenangla jasa bondamu yg mengandungkan mu 9 bulan 9 hari....

*bestnye ada ank..nak2 jugakkk*

Ena said...

dah besar rupanya anak dara ni kan..
Selamat hari Ulangtahun yg Pertama buat amani.. Moga mani jadi anak yg solehah cemerlang dunia & akhirat.. Amin..


detik2 kelahiran dan bilik kelahiran lebih kurang je ngan anis dulu.. hihi..

POSH76 said...

happy birthday amani...sekejap jer dah one year...

NeenaAnuar said...

alololooo.. sweettnyer entry niee...

HAPPY BIRTHDAY TO YOU BABY AMANI! semoga menjadik anak yg solehah buat bonda dan deddi kamoo yer... Biler nak jumpa untie nin lagi nie.. sbb dah lama tak sakat amani sampai nanges! ahaha...

syanasaid said...

hepi bday sayang
jgn notty2 tau
kalo bonda marah meh dtg umah iman tau ;p

rATu kEBaYA said...

selamat hari lahir amani..

semoga membesar dengan cemerlang..

Eye_nee said...

Ohhhh kenapa hari ini lain benar rasa dihati membaca karya agung ini..hati tersentuh..

Selamat Hari Lahir...
QAIREEN NUR AMANI..

Semoga menjadi Insan Cemerlang..Terbilang dan Gemilang...

-oP_ida- said...

SANGAT CUTE N3 NIE........

happy befdayz amani...balik sini sok kita belah kek ngan KAKAK SOFIA NAA...ehehehehheheeh

amani makin besaq..makin COMEIIII....

intan_blur said...

happy bfday amani..jgn noty2 ok.. ;)

*SiRibenMerah said...

happy birthday amani...

hugs n kisses from aunty iyra :)

Mimy Hamid said...

aunty mimi touching tau...teringat masa bonda ngandungkan amani...perut nya boolat je..comel je...amani kuar comel ..aunty mimi wish anak anty mimi leh kawan ngan amani tak kira la boy or girl..nanti kawan sesama...amani dah besar ingat jasa bonda dan dedi...amin moga amani berjaya..hepi besday syg

fazilzura said...

Alahaiiii cute nye dak itu ... happy besday ye... semoga jadi anak yg solehah

* salam kenalan dr fazilzurakil

♥MAMASYAZA♥ said...

sat ja masa berlalu, dah sethn pun si amani cumel tu
happy birthday ya sayangggg.
sronok tgk gambaq dia kat CH tu, semua cute2

Dee said...

happy 1st birthday to amani..stay cute selalu..

eLLy said...

Hapy bday Amani .. nak adik tak? nak adik tak?

Bonda Amani nak adikkkkkkk huhuhuhu :D

NM02 said...

ai follow yu..

^_"

eMMe said...

Selamat hari Lahir anak angkat Auntie sowang nih...alalalala bucuk2....mmmuahs!!!

pst: bukan pose dgn atlit, tu semua rakan skerja, ade gaya atlet ekk, hahaha...

mekchu said...

amani... nnti dah masuk tadika, sila baca entry bondamu ini taw...

happy birthday amani yang bermata cantik.. ~dari bakal mertua mu..

Shu Shinju said...

senangnye bonda lahirkan amani kan..alhamdulillah....

selamat hari lahir amani... jadi anak yang solehah yer...

nak anak gak...huhu...

Eri-chan said...

happy birthday la amani ni cute..
ko baru rasa budak tu leh jalan, krg dia pergi sekolah, ada bf, kawin...masa tu baru feel hiba..uh..tiba2 aku emo lak padahal nan ado anak..

mummysyafie said...

happy 1st birthday princess..semoga jadi anak yang solehah..

comel je amani ni..nanti bila anak akak datang minang jangan letak hantaran tinggi2 taw..hihihi...

mummysyafie said...

happy 1st birthday princess..semoga jadi anak yang solehah..

comel je amani ni..nanti bila anak akak datang minang jangan letak hantaran tinggi2 taw..hihihi...

Dilla Ady said...

hepi sebeday my dear amani!!!!!

untung yu dear senang nk melahirkan..ai masuk ward petang pas balik keje, subuh baru masuk labour room, 7 lebih baru bersalin...da bersalin..phewwww..lega!!

wahida said...

hepi besday amani...semoga sentiasa diberikan kesihatan yang baik dan jgn nakal2 tau...
auntie sayang amani..

keperitan kita sakit bersalin tu berbalas bila tgk insan yg comel lahir kan dear?

Bitt (double IS) said...

happy birthday amani...sorry aunty baru dpt jalan2 tengok amani nehhh...

Stilla Royazrie said...

Happy belated birthday amani cayunk!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails