Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Thursday, August 11, 2011

cuma setahun...dan semalam peristiwa hitam tue berlaku...

maap yer...N3 nie penuh emosi skit....aku memang sangat marah..dan xkan menghalalkan manusia nie...
walaupun aku xtau keja sapa...tapi aku dapat rasakan...sapa manusia yang keji tue...


nie kejadian semalam...aku xkan lupa...kejadian yang menyakitkan amani...
semalam kan aku bawak amani inject yang setaun tue.....


kebetulan aku pun ada appointment ngan doc...so aku pegi ngan maktok la..
en dedi ada meeting so dia xdapat nak temankan kitorang...

so sementara aku settle ngan doc...amani dok ngan maktok la..tunggu no giliran...
lepas dah siap timbang berat semua...nak tunggu turn tuk kena inject.....no aku skali lagi kena panggil..tuk jumpa doc..


dalam 10minit cam tue..aku kuar...maktok terus muka lain..panggil aku...bagitau...rantai amani kena curi...
maktok cakap masa kena timbang tue..rantai tue still ada...sebab masa timbang kan kena tanggalkan semua baju kan..so nampak la rantai tue...

maktok tunjuk belakang leher amani..habis calar dan merah2...
YA ALLAH marahnya aku masa tue..bukan marahkan maktok..tapi marahkan manusia yang keji yang sanggup menyakitkan anak aku...
aku xkan maapkan dia...xmungkin.....

maktok cakap...ada seorang perempuan..*and yes masa aku kuar pun perempuan tue still ada kat situ...*
sibuk nak pegang n dukong2 amani....sanggup dia biarkan anak dia...sebaya dengan amani...jalan dan jatuh2 kat c2...dia pegang jerk amani...
maktok duk kat belakang perempuan tue..pulak yang kena amik anak dia...
masa tue maktok xanggap apa2 la...sebab perempuan melayu kita kan...*sekarang nie xleh nak percaya dengan semua orang dah...*

masa maktok cakap rantai amani hilang..perempuan tue cakap..jatuh agaknya makcik...pastue perempuan tue pun story la...gelang kaki anak dia pun penah hilang jugak dulu..dekat umah pengasuh...

perempuan xhabis2 la dok story kisah dia..sampai la aku kuar....pastue mulut dia xhenti2 dok bercakap..aku masa tue..skit jerk lagi nak cakap.."AKAK DIAM JAP BLEH DAK..." tapi memandang bulan posa...aku pun terus ajak maktok blah dok kat tempat lain...

aku ralat sangat...rantai leher tue..pemberian maktok tuk amani...genap setaun amani pakai rantai tue...
bagi aku...harga 1K++ tue dah cukup mahal la..tuk rantai leher anak aku.. *setaun lepas 1K++ now harga emas dah naik..lagi la mahal*

aku tanya jugak dengan pihak klinik..kot2 ada CCTV..walaupun memang aku cari xnampak pun rupa CCTV nya...tapi mana la tau kan..miracle...
tiap kali aku tengok kesan calar n merah kat belakang leher amani tue...aku jadi marah sangat2...

masalahnya...rantai amani tue bukan dok kat luar baju tau...kat dalam baju...cuma maybe nampak skit2 la kat bahagian leher baju tue kan...

aku rasa...perempuan tue la jugak yang amik..ntah la..hati aku kuat mengatakan dia...
walaupun aku xda bukti tuk menuduh tapi hati aku mengatakan dia...

maybe dia tarik rantai amani masa maktok pegi amik anak dia yang jatuh...sebab masa tue perempuan tue tengah pangku amani...

ntah la..aku tau..xmungkin aku akan jumpa balik ngan rantai tue...tapi kenapalah manusia nie..keji sangat...

memang aku MARAH SANGAT.......




amani bonda minta maap...mungkin kealpaan bonda menyebabkan amani sakit...
bonda janji..lepas nie..bonda xkan sesekali izinkan sesapa yang bonda xkenal pegang amani lagi...
e2 janji bonda...
*nampak kan sipi2 rantai leher amani tue...*


maap la...korang kena layan N3 emosi aku yer...tapi nie sekadar luahan dan moga kita lebih berhati2 lepas nie...
dan lepas kejadian semalam...aku xmungkin dapat mempercayai sesiapa saja dengan mudah.....

36 comments:

shuhadah Zainol said...

ish..sayangnyee.... emas mahal skrg kalau nak beli...

kesian amani...alahai...kalau dia pandai cakap mesti dia dah gtau kan...

bonda anggap xde rezeki yer..

-anidaothman- said...

TUDIA manusia tuh HILANG PERTIMBANGANnnn....

BUDAK kecik pn jadik sasaran...

akak dia bebel laa xberenti..nuh nak kaber NEBES dia.......geramm aih..

xpala kak xdak rezeki amani dh..janji nyawa amani selamat...SHUKUR sangattt..pasni hati-hati keh.........

InaAchik said...

Bulan2 puasa pon nak wak keja keji!
xper, biar Allah balas segala kejahatan dia... seb baik amani x serius. xperlah, kita amik ni as iktibar...

Dee said...

betul tu eida..janganlah senang2 bagi orang tak kenal pegang anak kita..tapi anggap jugalah rantai leher amani tu bukan rezeki..tapi kesian amani..mesti sakit..tak nangis pulak dia eh masa kena tarik tu..

Ibu Dhia Danial said...

sabar ye kak.. bulan2 puase pon sanggop buat benda terkutuk.. semoga Allah saje membalasnya.. semoga amani sihat2 je.. sian amani..

Suzana Ikram said...

mmg ralat benda camni dah berlaku.. kesian ngan amani.

intan morsalin said...

slm perkenalan..singgah sini n follow..

simpati dengan ape yg berlaku pada amani...
tergamak org tu wat camtu ek...
sanggup amik hak org lain..baby lak tu..
hishhh..ape nak jadi la ngan org skrg ni

Mimy Hamid said...

Ya Allah siannya amani..sekelip mata kejap aje dia rentap...mmg emosi sgt..kat klinik pun ada orang buat keje haram jadah ni..yg sakit budak2...sentap aku la...pulak tu atas kesempatan mama orang tua...benci beb...emo aku ni

Unknown said...

melampau betulla...ingat hidup dia leh aman ker dok amik reta org....sabarjelah..insyallah amani akan dapat lagi baik dari tu...bahaya gak kalau kasi anak main2 dgn stranger...lepas ni ko kena ati2 tau...mcm2 la dunia skrg ni

SURIA AMANDA said...

kesiannya...kalau dah biasa mencuri memang mcm tuh...kurang ajar kan..

Nurmala Mazlan said...

Nok...Sian Amani..Sedih la..Aku tgh nangis nih...*SilaPercaya* Mmg tak halal la org yg amik tu..Dengan budak pon nak buat kerja keji tu..

mrs chenta said...

nasib baik amani xape2.... kat klinik pun nak mencuri ke?? xpe..die pun ade anak kecik kan.... tuhan itu adil..bukan mendoakan die ditimpa bala... tapi ini karma... biar die rasa apa yg kita rasa... chill ya kakak syg

*SiRibenMerah said...

iskk..
keji betul la wat camtuh..
takpe..
doakan je pembalasan Allah..
mungkin bukan rezeki akak skang..
sekurang2nya ada jugak rezeki amani utk setahun pakai rantai tuh..

amani, pasneh sapa x kenal dukung cakar je muka org tuh.. :p

*muka aunty jgn tau*

Sue* mamaID said...

eee...geram nye...kalau betul org tu ambik mmg teruk perangai...kesian amani...luka2 leher...

adarnadzmie said...

jahat betoi org yang amik rantai tu... nape tak spot check jer kat pompuan tu masa tu...

Dilla Ady said...

emas ilang takpe kan dear..sib baik amani tak pape..

ai pun tak leh tgk anak luke sana sini, rase cam sakit hati bile die sakit kite takde di sisi die..

kalu btul la keje pompuan tu..hmmm..esok2 ari die, terduduk la die..jgn risau eh dear..

takpe la takde rezki amani, yg pnting die tak pape pun da okeh da..

matahati-aishahazhar said...

gamak biar anak dia terjatuh2 semata2 nak dapat rantai tu ye... herm.. hati akak pun kuat mengatakan perempuan tu yg amik.. sebab mmg dia sorang je yg pegang amanikan.

sampai hati betullah.

Fiza Rahman said...

Kesian nya amani. Apa punya org lah, bulan puasa ni pon nak buat keja terkutuk...haihhhhh...

eMMe said...

sian la auntie dpt rasakan Amani...mesti sakit, leher budak kan lembut, kalo direntap dgn sesorang yg tak bertanggungjwb, geram la wa baca cite lu ni Purple.......byk2 sabar kay...

rasp said...

kesian amani...mesti sakit gak tu masa kena rentap...isshhh...
lepas nie kena lebih alert lah sis....

kurus said...

dik kena beringat lepas nie .. yes x leh percayakan sesiapa layie kecuali saudara sendiri .. huhuh

ciannn amaniiii

MiYOKO SuKi said...

hmmm..bulan2 posa camni pun ada org wat bnda2 keji cam ni kann...
pompuan lak tuuu...

siannye kt amani...tak patut sggh laa...

bonda, sabar ye...

Tie-Ibu wawanisolehah said...

kalau akak dok tempat Nida pon akak tau tau nak wat cemana wlpon kita tau org yg kita syak ada kat situ.

Rantai boleh dibeli tapi kenangan yang penting kan nak-nak pemberian seseorang. Biarlah dia pikul rantai tu kat padang masyar nanti dan semoga allah menggantikan dengan yang lebih baik utk Amani

NeenaAnuar said...

sabar beb! dugaan tuu... nak2 dlm bulan puasa nie org terdesak macam2 boleh buat.. kalau betol lah pompuan tu yg rompak rantai amani.. memang satu hari nanti dia akan terima pembalasan nya dari Allah!

aku memang geramm jerk part2 kene rompak nie... so sangat memahami perasaan ko.. nak2 melibatkan anak pulak tu.. but syukur lah amani selamat...

GREENJADE said...

if berbirat merah tu kompem rantai tu ditarik..cian amani sure sakit.seb baik dia x nangis ye sis.

nowdays mmg kena hati2 sis. dah ramai org yg x boleh dipercayai skg ni even sedara sndiri. hmmm...

Hantu Kak Limah said...

memang keji sungguh orang itu....
ni yg paling aku takut kalo bg budak pakai brg kemas.....kalo ilang jatuh tu lain citer...ni takut yg pesen ragut2 ni....mmng trauma aku...

Bitt (double IS) said...

aduhai...kesinnya la amani..nasib baik tak tercekik di buatnya...pengajaran la utk kite semua tak mau pakai barang2 kemas lagi lepas nih...sebab bahaya tentang keselamatan...skang manusia sanggup berbuat apa sahaja utk duit..haihhh bila baca story u terus say a pegang leher saya walaupon sudah 12 tahun di ragut masih terasa kesannya...

ratusiput said...

jdkan pengajaran pasni...jgn bg anak pakai brg kemas.tak kira apa alasan pun sbb skang ni kite berada dlm negara yg kurang selamat dri segi2 cmtu.event family terdekat pun kdg2 takble percaya.better bg anak pakai aksesori selain emas.emas tu simpn dulu...bukan skang je...dr dulu pun dh slalu sgt jd2 mende cmni...susah nk kata.budak dia tau apa kan.dan org yg nk curi tu pun mcm2 cara yg dia ada utk mencuri.nama pun pencuri kan...sian amani...takpela jnji amani selamat tu lg pntg.arini bonda leh lepas geram pepuas k...wah solat hajat ke bg balasan skit kat pencuri tu bio dia rasa...

sW33tdARLiNG said...

org skang ni terdesak buat apa sahaja

MummyAyu said...

kenapa kejam sangat PEREMPUAN itu...anak sendiri dibiarkan..anak orang plak yang disibukkan..benci..nak marah jugak!!

Anis Azalea said...

kalau buat kebajikan 1 Allah balas 10. so kalau buat kejahatan, biasanya dibayar 2x ganda.

sila bersabar banyak beb. aku faham sakit berbirat tu...tah2 org tu dah lama usha anak kau tu sebab beria dia nak dukung.

kita ambik ni sebagai iktibar la ye semua..

Ena said...

cian amani..

sabar yeh.. anggap ini ujian di bulan ramadhan buat eida sekeluarga..

cik iman said...

uishh!!bahaye nye laa...manusia skrg mmg macam2 n pelik2...

mummysyafie said...

sian amani, sanggup plak pompuan tu buat kerja camni dibulan puasa. sampai hati dier erk..

kalau la ada cctv lagi kan elok.

skrg mas mmg tgh mahal..takpe la eida, yang penting amani takde apa2. utk yang buat kerja ni, biar Allah je balas erk.

Kyra said...

dengaq pon dah geram..ngok la pompuan tu

Softtouch [Hanim] said...

siannya amani...krg ajar betul lah pompuan tu...smpai merah2 n calar2 amani...xpe ade balasan utk dia tu...sbr yer..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails