Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Friday, August 19, 2011

Time Tunnel

kekekekekekkekekekeke......N3 di mulakan dengan gelak mengekek2 sebab klakar baca komen2 pasal menu2 berbuka masakan maktok tue...


ala...bulan posa nie jerk aku nak menjobo lelebey kan....
nanti lepas raya sendiri maw hengat la.....non hado la menu best2 tuk hidangan mata semua...huhuhuhu...




sambung cita pasal CH la plak nyek...nanti esok2 aku tayang lagi menu masakan maktok..macam2 adoo....






hari tue kan pending pasal time tunnel tue kan...moh la aku sambung cita pasal time tunnel tue k..


nak masuk kena bayo 5hengget tuk orang dewasa....kanak2 xhengat...2hengget klu xsalah aku...
lepas tue..tiket tue korang simpan la...lepas kuar dari time tunnel tue..leh pekena air stoberi kat cafe sebelah dapat diskaun 20%....


apa e2 time tunnel???? wah cam cikgu zabedah lak gayanya kan....


time tunnel nie muzium tentang sejarah asal usul CH la.....
best la jugak dalam nie....ala apa yang kita jangka tuk tengok dalam muzium kan....




tengok gambar kitorang dah la nyek....nanti klu ada rezeki korang pegi CH...leh la pegi time tunnel nie..
located sebelah KOK LIM stoberi park, brinchang....tepi jalan jerk.....







 masuk jerk beca nie akan sambut korang.....
amani baru bangun tido...bad mood bonda nak pose buat2 bawak beca pun xleh...
dia nak melalak jerk...eee sabo jerk la...










pastue ada satu corner....cam dapur orang dulu2....
amani sebenarnya tengah nak cry tue..sebab aku letak dia...
aku nak pose buat2 tumbuk sambal belacan la gayanya....







 dedi terpaksa take ober amani...sebab bonda nak ober pose...
siap kipas2 dapur la kononnya...
peeling orang dolu2...







 klakar aku tengok gambar nie...michelin tue cam nak ketok kepala en dedi jerk...
ceee tengok muka amani....mashammmmmmmmmm sajork..mood lum mari..





 tv jaman dolu2 kan....cam langsir leh tutup2..
kat umah tok aku ada la tv cam nie..dolu la..skrang dah pake pelet skrin dah...huhuhuhuh






 kasi la chan aku pose2 skit nyek...





 aso tokei kedai pose ngan sempua'




 sempena bulan merdeka nie.....
tanggal 31..bulan 8...57....merdeka..merdeka...












 nasib baik BIL aku keja pos laju zaman skrang...klu jaman dolu2..mesti dia kena bawak basikal merah camnie kan....
tagline kompom kena tukar..."dijamin sampai walau lambat...:P"






 minah kecik nie....mood sudah mari skit2 la....
dia memang suka teleng2 gini....
klu duk dalam car seat dia pun sama...tido sampai terteleng cam nie...
nak kata aku suka makan tengkok ayam masa ngandong kan dia dulu idak ler pulak...

ooooo lupa nie memang penyakit keturunan kot..cousin2 aku...klu tengok tv...gini la..gayanya...teleng2 kepala...










 kasi chan kat en dedi lak...mana taw...nanti dapat jadi PM..:P










 apek....eh ada cam apek ke???
lalalalalalalalalalalal..... *jangan la nak cakap apek golkeper tue..memang la jauh bara dari ikan...*











 yeeee bos mana maw pegi???







sapa penah guna lesung nie???
aku penah...penah main2 jerk la...sebab kat umah tok aku dulu ada lesung nie..
diorang tumbuk kerisik..pakai lesung nie..
pastue lesung yang pijak tue pun ada.....clasis skit kat umah tok aku tue..
yer la..umah ketua kampung..macam2 la ada kan...











 bonda pun nak peeling jadi pelancong nek beca jugeekk...
tengok la amani tue...dia dalam percubaan suruh lepaskan dia...
eeeeeeeeeee budak nie la....





pusing2 dalam time tunnel tue...dalam 45minit..ok moh la kita kuar...
perjalanan masih jauh.....
ingatkan nak kasi amani main nie..skali masukkan coin xleh plak..
so letak kasi dia pose2 dah la...
cee la tengok gaya harus lebey kan....






bawak keta ke nak??? tumpang bleh???
skali dia tanak turun hoke...menjerit2 dedi dia angkat bawak masuk keta...
protes...siap meronta2 dalam car seat dia...
pehhhhhhh cobaan sungguh....






lepas kuar dari time tunnel nie..kitorang singgah KEA FARM lak...
salah satu tempat murah klu korang nak soping kat CH....
nak beli FM ke...keychain ke..bantal ke...sayur ke..jagung ke...macam2 la....
tapi parking memang agak hazab skit la..dah la...tepi jalan..kat corner...parking la ko kat mana yang ada kosong....




singgah KEA FARM...beli barang skit2...pastue...moh la kita ke destinasi terakhir....
















destinasi terakhir sebelum turun balik KL....
amani sibuk nak amik bunga....





semalam xsempat nak BW sebab kena turun KL.....insya-allah hari nie aku BW k.....
daaaaaaaaaaaaaaaa.......

15 comments:

wahida said...

mak aku dulu pun ada tv mcm tu...siap dlm box kan? boleh bukak tutup gitu...kehkeh...

attyfir said...

salam ida..clust ko posing ha..hihihiihihi

Mimy Hamid said...

aku suka muzium tunnel...tapi masa aku pegi dulu takde nok...aku nak pegi jugak nanti

rasp said...

mmg best gi time tunnel nie kan sis...
sbb byk benda bila tengok, tingat je zaman dolu2...

Unknown said...

wajib pi ni...supaya kita tau asal usul plus betapa susahnyer idup org dolu2 kan...eee geram tengo amani lentok2 paler cam gitu...kiuttttt sgt

kurus said...

adehhh x tahan tgk amani .. duk pose lentuk2 mcm bonda dia jugak ... eiii bonda nie kannnn , kang patah leher tuu haaaaaaaaaaa ekeke

eLLy said...

Weh apesal ko sambut Merdeka dlm gelap hahahahaa ;)

eMMe said...

amboi, posing sakan hang nooo....byk tol gambar...puas wa scroll lu, hee..

mekchu said...

tang tv dalam kotak tu, teringat kat tibi lama.. mmg boleh tutup2 kan.. seronok..

Anis Azalea said...

kena pergi ni...aku tgk suis hitam tu teringat aku kena electric shock masa hujan..uhuuh..alhamdulillah umur aku panjang

Softtouch [Hanim] said...

xpernah pegi muzium tunnel tu...baguslah p tmpat sejarah mcm tu...

mummysyafie said...

dah dua kali sampai CH tapi tak penah lagi masuk sini. kena pergi sekali lagi la macam ni eida. :)

Lady of Leisure said...

hehe tv boleh buka tutup tu nostalgia betul kaan..

Eye_nee said...

sakannnn posinggg anak banak...si Amani pon dah dapat peel ko tu....

Bitt (double IS) said...

serius sangat classic ok kat situ...halo boo (montster inc.) hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails