Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Tuesday, September 15, 2009

Masjid Besi @ Putrajaya Presint 3

hari ahad lepas aku dengan en shukri yang dah xtaw nak berbuka dekat mana
sebab bosan asyik makan kat umah jerk kan...
pas tue en shukri cakap nak g masjid besi...
aku mula2 tue..cam what??? masjid besi????kat mana lak masjid besi nie....

ropa2nya dekat putrajaya..masjid baru yang dekat presint 3 tue...
aku tapau mc'd dekat drive thru jerk..en shukri lak beli nasi tomato dekat PARAM...
fine la kan..sekali sekala berbuka santai cam tue kan...
best jugerk...

jangan tanya aku napa orang panggil masjid nie masjid besi..
tapi memang nampak macam besi pun masjid nie..
santeks siutt......


permandangan jambatan dari masjid besi tue...

cantikkan...permandangan malam kat sini...


bangunan kat tepi masjid nie..tapi bangunan nie still berhubung dengan masjid nie...

lepas semayang magrib tue barulah kitorang gerak ....
ada satu kejadian tue...
aku xleh nak semayang jemaah..
sebab kain semayang xda dalam masjid tue..
aku memang xbawak kain semayang sendiri..
sebab selalunyer kat masjid kan ada kain semayang kan...
aku pun bujet cam ada la..
jap g non ado...
maybe sebab tue masjid baru kot...so kain semayang xbanyak sangat kan..
kena la tunggu orang habis semayang jemaah baru la aku dapat semayang..
lepas semayang magrib tue aku tengok en shukri pun baru selesai semayang...
aku pun felikkkss skit la...dalam hati nie dok cakap..eh laki aku nie xdan nak jemaah jugak ke???

elok jerk en shukri datang dekat aku..aku pun apa lagi..

aku: eh...abg xsemayang jemaah ka tadi??
en shukri : semayang..awat??

aku: tadi cyg tgk abg baru habis semayang gak..

en shukri : abg semayang sunat..

aku : (senyum jerk..)

en shukri : abg semayang istikharah...nak tengok nak balik kampung cayang ka..
nak balik kampung abang???
aku : WHAT?????? (grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr)

statement xhenggat taw en shukri nie...
hangen jerk aku..huh`

tengah2 kitorang dok menghabiskan makanan kitorang..
tiba2 datang seorang minah arab nie dengan anak nyer dekat aku..
dia kasi aku nasi... dia cakap dia buat suruh aku rasa masakan dia..
tapi sebabkan aku dah kekenyangan sangat dah..
so aku tolak dengan baiknyer..tanak la kang sentap lak minah arab tue..
jap g dah aku tanak dia soh anak dia kasi dekat satu family yang dekat sebelah aku tue..
aku bukan sengaja tanak amik nasi tue..tapi aku dah kenyang sangat..
en shukri pun dah kenyang jugak...
bukan sebab aku sombong @ apa2 la kan..


pas dah selesai kitorang pun gerak la ke destinasi seterusnya..tapi sebelum balik tue..
harus lah bergedik dulu dalam masjid...
*matikla kan..dalam masjid pun sempat ko nak bergedik bagai...nasib baik xover gedik..
kot x..harus kena pelempang nan tok imam tue kang...*


aku yang selebet jerk...

permandangan kat dalam masjid...

nie lak kat kawasan luar masjid...tapi kat tingkat atas masjid lagik...

otw nak g ke destinasi seterusnya
tiba2 en shukri stop keta....kat tepi jalan..
aku inatkan nak uat apa..
ropenye dia cakap view kat sini cantik..jom kita amik gambar....
aku pun apa lagi kah...
umpana orang mengantok di sorongkan bantal la...
aku sokaaaaaaaaaaaaaaaaa aku sokaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

view masjid nie dari jauh...cantikkan..


aku yang berposing berlatar belakangkan masjid besi

asal aku tengok cam kerempeng jerk aku dalam gambar nie????


welcome to masjid besi @ putrajaya presint 3..


aku siap paksa en shukri amik gambar..mula2 tue dia tanak..segan la kononnyer..gelik jerk..walhal nak jerk...

pose dari en shukri...

dah habis berposing baru lah kitorang meneruskan perjalanan kitorang..
dekat jerk destinasi seterusnyer dengan masjid besi tue...


3 comments:

Deqna said...

tak pernah sampai lagi kat masjid putrajaya tuh.. walaupun ada gak berniat nak tukar2 masjid sepanjang ramadhan ni. belum rezeki ke sana lagi...

kerempeng? hahahaha mungkin sbb sbulan berpuasa kot... patutlah suar jeans saiz 25. jeles.

NeenaAnuar said...

wahh.. memang cantik lar sis masjid tuee... kalau ke putrajaya lepas nie harus ku singgah kat masjid tuu... but kene bawak telekong lar kann...

but memang lawakkkkkkk kehh yg about en. shukri buat solat sunat tuu.. hahahahahahaa...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Deqna..

xpa nanti klu deqna sesat2 kat putrajaya tue pegi la masjid tue..waktu malam cantik sangat view dia...

heheheh ye la kta rasa cam kerempeng skit la.ish nak kena makan dengan lebih byk lagi nie...

NeenaAnuar..

cantik kan masjid tue..ha'ah kena bawak telekong sendiri kang ada kena melangut tunggu orang sudah semayang lak kang..heeheheh

tue la kan en shukri tue..kejam ok...xyah la nak semayang istikharah bagai..sentap i taw..hahahahah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails