Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Wednesday, September 30, 2009

hari membantai..

wah tajuk bery the gempaks selebriti astro kan...
orang2 nogori kan..sebut cam tue..sehari sebelum raya tue..
hari membantai..
aku pun xtaw la mende yang kena bantai tue...
yang aku taw..bantai kekabu kat umah aku banyak la....
~waakakakakakkakaka~


aku sampai kat kampung dalam pukul 12...
hari adalah gerimis dan mendung yang beerti hujan...
cuaca adalah sangat best klu dapat tido kan...

aku sampai jerk mama dan kak ipar aku tengah sibuk siapkan rendang ayam, serunding daging dan gulai daging..
selamat aku dah xyah nak buat apa2 lagi dah...
mama aku tinggal nak rebus ketupat jerk...

mama aku lak pesen order jerk ketupat tue...
mama aku kasi beras pulut..nan kelapa jerk kat orang tue..
sekilo rm4 sajork kena charge...murass kan....
mama aku xpandai nak balut ketupat...
so jangan nak salahkan aku kalu aku pun xtaw nak balut ketupat...
haruslah baka mama aku yang mengalir dalam darah aku kan...

~dasar pemalas nak belajar kan sebenarnya dah nak salahkan orang lain jerk...~
tapi nasib baik en shukri terror balut ketupat ..
taun depan aku soh en shukri jerk la balut ketupat...

ok2 back to the story...*aku nie suka ke laut gak kekadang tue...merepek meraban*
petang tue abang aku cakap nak makan daging bakar..
so kitorang pun cam ok la kan...sedap gak bakar daging yang still fresh2 nie kan...

so apa lagi..petang tue aktiviti membakar daging la...


nampak x ladybird tue???

gagah nak membakar daging bagai..walhal mama aku dah masak macam2 dah petang tue...
tapi aku idak ler menolong bakar apatah lagi memasak kan..
aku tolong amik gambar jerk...
sangat bersopan santun budi pekerti budaya kita kan....




en shukri tengah kusyuk padamkan api...

daging bakar...*sambil menaip nie masih terasa kemanisan daging nie..yummy...yummy..*

abang aku yang bertindak cam mandor sambil di perhatikan oleh akak ipar aku yang sangat jakun e2..~kak..hang jangan habaq kat angah taw...~

anak buah aku yang sangat kecoh dan sibuk...mana en shukri pegi c2 la dia ngekor..dok cu..cu...


tengah2 diorang dok membakar daging tue...mama aku soh abang aku amik buah kelapa a.k.a buah nyioq...
nak buat ayaq katanyer....
mama aku dok masak kat dalam umah..abang aku lak hentam g amik semua buah2 nyioq tue...
wakakakakakakka mama aku siap cakap..
ya allah awat la amik semua..hahaahahahaahahha sangat the sengal taw...
bab menghabiskan reta serah la kat kitorang kan...


anak buah aku yang gagah nak angkut buah nyioq tue...xpadan nan badan keding tue..hahhahaha gasak ko la laila..

tengah dok pikir cam na nak angkat buah nie gamaknye...


tengok muka tue..sampai gitu sekali la..dok tahan angkat buah nyioq tue...


anak buah aku angkat 3biji..lagi 2 abang aku angkat..aku just tengok sambil amik gambar sajork..
bley??? gila keji kan...acu ko nie laila...

masuk dalam umah jerk..mama aku dah settle masak lauk pauk semua..
eyeyyeyeyeyeye soka...soka.. sebab tue aku suka balik kampung..
sebab xyah nak tension pikir nak masak..
semuanya di selesaikan oleh mamaku terchenta...
*betapa bagusnya perangai bini en shukri nie kan...*

udang besaq muka anak buah aku... masak sambal penuh periuk....

yummy..yummy...

hidangan berbuka hari terakhir puasa....

macam2 ada...

sodapnyer pedas semua cukup..

buah nangka penuh besen....

rendang ayam dan gulai daging....

ketupat palas dan serunding daging...

memang sengkak la pedot (bak kata kak miow..) aku hari tue..
kena lak tue first time berbuka nan family aku kan..
hari last puasa baru dapat berbuka nan family..huhuhu sedihkan....
malam tue aktiviti merewang bersama keluarga aku lak..
jalan2 pusing pekan SP..
akak ipar aku nak cari tudung....
lepas jerk lepak2 dekat dataran SP tue..kitorang gerak balik umah tok aku dekat kupang (baling)
mama aku la kesian katanyer tok aku sorang2 xda sapa2 pun balik..
jap g elok jerk sampai umah tok aku..
makteh aku ada...lepak2 kejap sampai kul 2a.m..
baru la kitorang gerak balik SP...
sampai umah kul 3 lebih..terus zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
esok nak bangun awal lak...hari raya kan...

wakkakakakaka penutup cam asparagus kan...ada aku kesah....wakakkakakaa

9 comments:

[z@ck] said...

blik kampung boleh la nk lenggang kangkung..cuba duk umah sendiri..hahaha..semua kna bikin sndiri..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

z@ck
tue la dik..balik kampung sangat soka..hahahaha semua benda dah sedia depan mata...

Deqna said...

ya Allah sungguh menggugat keimananaku lah sambal udang besar2 tu... nyam nyam...

jahat tau letak gambar makanan.. telan air liur ni.. ehh jgn imegin lebih2 kang batal lak poser nie

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Deqna

alamak posa ka??? kita baru dapat 2hari posa..next week sambung lagi..
heheh xpa udang besaq tue..mama siap kirim soh bawak balik kl lagik tue..
tapi yang lum masak la..nak kena masak dlu la...

ai said...

Oiiii...sambal udang kau!!

Redbloodsnow said...

wahhhh
mewah makanan uols
terkecur lior zie tgk taw eida
nak² lg serunding dging tuh..perhhh!!!

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

ai..

hahhaha sambal udang kota kuala muda...

Redbloodsnow

heheheh tue la zie sambil dok menaip tue pun cam terasa2 jerk semua makanan2 tue semua...

NeenaAnuar said...

ee.. comeynyer anak buah sis dok angkat buah nyior tuu..

Huhuhuhu.. memang tak tahan guweee tengok sambal udang tuuu.... yummm yummmm...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

NeenaAnuar

hehehehe budak kecik tue memang..gagah nak angkat...sampai berkerut2 muka

hehehe sedap oo udang tue.. :P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails