Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Wednesday, September 30, 2009

Perjalanan Jauh X Kusangka..

orang klu nak balik kampung nie selalunya cam xterasa la
jauh perjalanan kan..sebab semangat mengatasi segalanya....
tapi hari tue aku sampai kebaih2 pungkoq taw...

en shukri la...mula2 tue plan nak gerak dari umah dalam kul 3 pagi..
jap g kul 3 a.m tue baru alarm dia berbunyi...
siap2 mandi2 dekat kul 5 la baru gerak...

sepanjang perjalanan dari kl tue..
xda la jammed sangat..
tapi keta memang banyak la...lepas dari sungai buloh tue..keta dah berpusu2 dah...

tapi still dapat 120km/j la...

masuk jerk bidor jalan dah start bergerak cam kura2 dah...
mula2 tue en shukri nak kuar exit bidor jerk..nak ikut jalan lama sampai ipoh...
tapi susur nak ke bidor tue pun..
sampai ke luar panjang beraturnya....
arrggghhh tensi2.....



time nie dalam pukul 6lebih...keta berderet2 kat depan tue...

cahaya dari idong en shukri dah macam cahaya sunrise dah....wakakakkakaka

yang tekanannyer...setiap kali ada susur exit @ susur hentian..
harus jammed..xpaham aku..
walhal ko nak meneruskan perjalanan yang gatal2 mata kaki semua tue uat mende la..
dok tekan2 brek..dok usha2 keta kat sebelah kiri tue wat mende..
pemandu kat malaysia nie memang over prihatin kan..
keta berhenti kat tepi pun kecoh nak usha...


pemandangan di hari subuh...

masih sesak....

tengok tue...dok ikut laluan kecemasan lak...sabau jerk la..
hangen sungguh aku nan orang2 cam nie..dok ikut laluan kecemasan tue...
langsung aku amik gambar..lantak ko c2 kan....sapa soh ko dok ikut laluan kecemasan..
aku penah sekali ohh dulu..aku dah hangen sangat orang dok ikut laluan kecemasan kan..
terus aku call trafic uat aduan dan soh datang kawal dekat tol ipoh tue...
waakkakakakakakak *ha ada sapa2 kat sini yang suka ikut laluan kecemasan...sila angkat bontot...*

aku nak amik gambar sunrise sebenarnya..tiba2 bas nie lalu langsung teramik gambar bas nie lak....

aku berhenti kejap dekat hentian ..... alamak lupa la hentian mana...
ya allah manusia punya la ramai....
dah la aku dah xtertahan nak shi..shi kan....
kena beratur macam kat pejabat pos tue..
kena lak air xda..
ya allah nak meraung aku rasa....
tapi nasib baik la elok time aku masuk tue air dah ada..
puhhhh selamat...kot x...harus air mineral la yang jadi penyelamat aku....



keta masih banyak...

kitorang stop 2 kali dekat hentian..
mula2 stop sebab nak solat subuh dan aku nak shi..shi..
second time kat simpang pulai sebab aku nak shi..shi..
kat simpang pulai nyer hentian tue..air langsung xda...
aku dah awal2 lagi bawak botol air mineral..
sebab dok tengok orang pakat beratur masing2 dah bawak botol air..

xpaham aku la..PLUS nie..dah taw time peak cam tue...
patutnyer sediakan la air banyak2...
bad service btoi taw...dah la tol mahal..nak murah kena time2 malam dan subuh sapie jerk..

elok lepas dari terowong menora dekat ipoh tue....jammed sampai la ke hentian sungai perak..
rupanya polis trafic dok jaga kat jalan depan hentian sungai perak tue..
ish kesabaranku hampir tergugat dah time nie..
dah la aku nie xsabar2 nak sampai ke kampung dah...

lepas jerk dari hentian sungai perak tue...
jalan clear and smooth jerk...
mak soka..mak soka....

elok lepas jerk dari bukit merah...en shukri dah sleepy fulleekkkssss...
dah xleh nak angkat mata dah...
so aku pun kena la jadi drebangnyer....
mula2 tue en shukri soh bawak sampai mana2 hentian jerk..
tapi sebabkan dah dekat bukit merah jerk kan..
idak jauh sangat dah nak sampai ke penang nu...

aku lenjan bawak dari bukit merah - juru 45minit sajork...
tue pun nasib baik hujan lebat masa dekat bandar bahru tue...
kot x...1/2jam sap..sap soii jerk.....*matikla klu en shukri baca statement nie..*
nasib la klu dapat surat chenta dari trafic ye en shukri..

nasib la kan..sapa soh en shukri lena dalam keta...huh`..time dia bawak keta aku
paksa biji mata aku nie dari terkatop taw.....see betapa mithalinya aku....
~dan..dan tue la mithali kan...~

sampai seberang jaya kul 11 singgah umah makteh aku jap
amik muruku...
kul 11.30 gerak balik kota kuala muda lak....

tepat2 kul 12 sampai depan umah mama norma...
yahhhhhhhhhhhhoooooooooooooooooo selamat sampai di kampung masjid...



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails