Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Monday, January 31, 2011

Dugaan Menimpa

salam isnin semua....

kembali setelah menghilangkan diri secara mengejut...selama seminggu.....
banyak sangat perkara yang berlaku...namun setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya....


bermula dari hari ahad....mama aku kena seluk saku...
lahanat btoi manusia keji nie........
aku xkan halalkan walau satu sen pun....duit yang dia amik dari purse mama aku tue...

ahad 23/01..mama ajak aku ngan en shukri bawak dia pegi MUAZ dekat jalan masjid india..
dia nak soping tudung...
agaknya keberatan en shukri tuk bawak dia pegi tue...
petanda ada benda yang kurang baik akan berlaku kot....

memang pada awal en shukri xnak pegi..tapi sebabkan nak menolak permintaan seorang ibu nie...hmmmmmmm bawak mama pegi jugak....


aku jadi pemerhati jerk mama soping...dan melayan karenah amani ....
skali masa dekat cashier mama nak bayar....buka handbeg...purse xda.....
memang sangat terkejut besar la.....

sedey..tapi mungkin bukan rezeki mama.....penutup taun 2010 mama ilang rantai .....
pembuka tahun 2011 mama ilang duit plak......
bila tengok muka mama....aku jadi sedey sangat....tapi terpaksa terima tentuan ILLAHI...e2 bukan rezeki mama....


balik rumah...mama menangis jugak..ye lah...klu aku jadi mama pun...3hari 3 malam aku nangis bak kata en shukri....
harus la sedey kan...bukan senang nak dapat duit..walaupun 10hengget....

malam lepas semayang magrib bawak mama pegi buat report polis....

esoknya isnin....terpaksa amik EL...bawak mama settlekan urusan..dekat JPN...JPJ....BANK...dan urusan PENCEN....

balik sampai umah...dah pukul 7...selesai mandi semua en shukri naik bagitau dia nak balik kg...
katanya kakak dia call...cakap ayah dia xsedarkan diri..dan suruh balik dengan segera....

terus kemas barang....kemas dapur semua.....sekali...en shukri dapat panggilan phone lagi...kakak dia bagitau...AYAH DAH XDA....
masya-allah sekali lagi..ujian yang terpaksa kami terima...

bila tengok muka en shukri...lagi aku jadi sedey..dan bila en shukri kuarkan ayat nie...
"hmmm...sekarang abang dah jadi anak yatim piatu...."
sekali lagi air mata aku gugur....walaupun aku cuba tahan tuk xnak buatkan en shukri sedey....

tapi ternyata aku xsekuat e2.....takziah buat kami..atas kehilangan ayah....
walaupun ayah hanya ayah mertua aku..tapi ayah baik sangat dengan aku..
pemergian ayah pasti aku rasai.....walaupun aku hanya sempat 2 tahun bersama dengan ayah...tapi banyak kenangan bersama arwah.....

ayah meninggal kerana heart attack....sebenarnya masa kakak dia call yang kali pertama tue lagi..ayah dah meninggal..tapi kakak dia tanak bagitau...
yelah...mungkin dia risau..sebab kitorang nak drive jauh kan.....


sampai kampung kul 2 pagi...dan bila aku tengok en shukri jatuhkan airmata dia...masya-allah..
tabahkan hati aku..kuatkan hati aku...tuk bagi sokongan dekat dia....

arwah ayah di kebumikan esoknya pukul 12....alhamdullilah semuanya berlaku dengan selamat....arwah ayah selamat di kebumikan....
semoga arwah ayah aman dan tenang di sana.....

sesungguhnya aku pasrah...setiap yang hidup pasti akan mati...
dan kematian e2 pasti...cuma cara dan waktu jerk kita xtaw....

buat en shukri...tabahkan hati...kuatkan semangat..walaupun abang dah kehilangan mak n ayah...
tapi abang masih ada mama..yang sentiasa menganggap abang macam anak dia sendiri.....




sesungguhnya setiap apa yang berlaku pasti akan ada hikmah yang tersembunyi...
dan yang pasti...ALLAH xkan menduga umatNYA melebihi dari kemampuan umatNYA......

al-fatihah.....


amani xsempat nak kenal tokwan dia.....
amani membesar tanpa tokwan...dan sekarang amani hanya ada maktok...

43 comments:

Shu Shinju said...

takziah kak...tabahkan hati k..

tok mama.. xpe.. duit, barang leh cari.. siba baik mama xde pape...

jgn sedey2 yer kak..

Tie-Ibu wawanisolehah said...

Takziah, setiap yang berlaku mesti ada hikmahnya. Semua pemberian Allah hanyalah pinjaman.Harap Pn Pepel & Suami & Maktok tabah.Menitis air mata aku masa taip entry ni sebab aku terbayang mcm mana kalu Allah tarik balik pemberian yg dia kasi pinjam pada aku.

Ati Masrif said...

Ya Allah..eida..

semoga eida sekeluarga bersabar
menerima dugaan ini..

senasib lah kita..selang seminggu saje
dgn arwah bapa mertua kak ati

Al-Fatihah buat arwah bapa mertua eida..semoga arwah tenang di sana

Softtouch [Hanim] said...

takziah utk kluarga ieda..smeoga tabah dlm mgnhadapi dugaan itu..kita manusia akan sentiasa diduga oleh NYA...ada hikmah disebaliknya...

AL-fatihah utk arwah bapa mertua ieda...

Dee said...

takziah eida dan shukri khasnya...tabahkan hati..mula2 mmg susah..tp redhalah pemergian dia..sentiasa berdoa utk dia..moga rohnya aman di sana..Al-Fatihah..

Deqna said...

Takziah yus.. patutlah hati ni tertanya jugak kemanakah menghilangnya cik purple nie...

al fatihah bua tok wan amani.

MiYOKO TACHIBANA said...

SALAM TAKZIAH UTK kak yus dan abg shukri sekeluarga...

utk tok mama, tabahkan hati, kuatkan semangat..

semoga pa yg berlaku ada hikmah disebaliknye...

-aNida OtHmaN- said...

TAKZIAH dr nida sekeluarga...

Kami doakan mOga arwah teNang di sana dan di tempatkan di kalangan para Solihin

akak, nida simpati gileww ngan TOKSU....allah uji dia hebat skali..pas satu satu.....simpati sngt....JAHAT laaa depa yg buat tuh...BOdossss

ratusiput said...

la ciannye ko pel...takziah dr akak k...alfatihah...sabar bebanyak..

Eye_nee said...

Al-Fatihah....Dan dariNya kita dtg kepadaNya kita pulang...semoga ko dan Shukri tabah ya...semoga Allah tempatkan roh arwah dikalangan insan2 yg diredhai..Aminn...

sW33tdARLiNG said...

takziah buat mama ko sbb kehilangn purse dan takziah buat suami ko sbb kehilangan ayah..

sesungguhnya semua orang pasti akan merasa kehilangan orang yang tersayang... anggaplah itu suratan, Allah lebih sayangkan beliau.. semoga beliau di tempatkan bersama orang2 yg mukmin
www.sw33tdarling.com

rATu kEBaYA said...

Takziah untuk en. shukry dan eida.. semoga tabah ye..

ieda said...

aduh dik sedihnya ..
banyak dugaan dari allah dtg dlm masa yg terlalu dekat .. akak doakan adik dan hubby serta keluarga tabah .. kita x leh nak buat apa2 cuma perlu redha dgn segalanya walau pahit .. insyallahh

kim salam kat amani :)

Cik Pah said...

no wonder lah ko senyap jer lately.

sabar yer pepel.. takziah buat keluarga awk.. moga tabah yer

Eri-chan said...

takziah ieda.semoga roh arwah pak mentua hang ditempatkan bersama org2 beriman.

kepada mak kau, adalah hikmahnya itu...banyak2 bersabar..

kepada amani, nanti dah besar mintak bonda tunjuk muka tok wan dia.

Ena said...

salam takziah buat ieda sekeluarga..

tu lah janjinya.. tiba masanya sesaat pun tak mampu ditahan.. moga ieda & keluarga tabah dengan segala ujian yg diberi NYA..

Ena said...

salam takziah buat ieda sekeluarga..

tu lah janjinya.. tiba masanya sesaat pun tak mampu ditahan.. moga ieda & keluarga tabah dengan segala ujian yg diberi NYA..

Fieza79 said...

salam takziah...

moga tabah dgn ujian ni k..

atty's said...

salam ida..takziah ye
al fatihah utk arwah fil ieda..semoga rohnya dtmptkan dikalangan org2 yg beriman .amin

mummysyafie said...

salam takziah atas pemergian ayah mentua eida. semoga roh nya dicucuri rahmat..

apa yang berlaku tu harap mak eida tabah hadapi ujian Allah..mungkin ada hikmah nya.

eLLy said...

Takziah dik, semoga kamu & hubby tabah .. Al fatihah

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Shu Shinju ~ tima kasih acu...muahhh...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Tie-Ibu wawanisolehah ~ e2 la kak..dunia hanya pinjaman...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Ati Masrif ~ dugaan tahun baru kita kak..huhuhu takziah tuk akak jugak...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Softtouch [Hanim] ~ thanks hanim

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Dee ~ e2 la kak..semoga rohnya tenang dan aman di sana..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Deqna ~ tenkiu mama marissa....

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

MiYOKO TACHIBANA ~ begitulah hendaknya..setiap kejadian pasti ada hikmahnya kan.. :(

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

-aNida OtHmaN- ~ tima kasih nida..
tue lah..memang bodoss sangat orang yang buat toksu cam tue..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

ratusiput ~ thanks akak..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Eye_nee ~ tenkiu kak..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

sW33tdARLiNG ~ begitulah hendaknya

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

rATu kEBaYA ~ tenkiu akak...muahhhh

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

ieda ~ tiada sapa mampu menolak ketentuan ILLAHI..kan kak..huhuhuh

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Cik Pah ~ makasih cikpah...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Eri-chan ~ tenkiu beb..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Ena ~ e2 la kak..tiada siapa mampu menolak kehendakNYA...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Fieza79 ~ insya-allah tima kasih sis

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

atty's ~ tima kasih kak...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

mummysyafie ~ tenkiu sis..harap2nya begitulah..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

eLLy ~ thanks sis

NeenaAnuar said...

salam takziah dari aku & en. teman buat ko sekeluarga beb... memang adekalanya ujian itu datang secara bertubi-tubi... mungkin allah ingin menguji umatnyer... as for your mom.. mungkin bukan rezeki dia.. aku tahu camne rasanyer biler hilang sesuatu hak milik kite... take care beb!

SURIA AMANDA said...

takziah dari Lisa, suami, along dan babies...harap akak tabah..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails