Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Tuesday, August 4, 2009

Nasi Kandar

sebabkan nak balik kampung aku pun mama aku lum sampai umah..
so aku nan en shukri pun berjalan2 la dulu
kat bandar alor setar tue....



bandar alor setar...

menara alor setar...


nie kat depan masjid alor setar...cantik tempat nie...
nampak x signboard tue...sungai petani..terus...

semua gambar2 nie aku amik dari dalam keta jerk...
masa aku nak amik gambar menara tue...mamat kat dalam keta
kat sebelah tue usha jerk..musti dia kata aku nie jakun...

nasib baik la plat keta aku plat wilayah...
so kaber line la jugak kan...

dah alang2 nak terus balik kompom la..
kat umah mama aku xda nasi kan....
en shukri tanya nak makan kat mana...
mula2 tue plan nak makan dekat jam besar sungai petani..

tiba2 lalu kat depan kedai nie...terus en shukri cakap kita makan kat sini la...
apa lagi...aku on jerk la..
kebetulan my gurls penah dok crita kat kitorang pasal kedai nie...
besh katanyer...so harus la kitorang pun nak try kan....

kedai nie kat tepi jalan nak balik sungai petani ikut jalan lama...
aku pun xtaw nama tempat tue...

nie la kedainyer...HAJI RAMLI NASI KANDAR...

sampai ternganga en shukri nak posing....


nasi dia memang world la....sodap....
tapi lauk dia kureng skit la pada aku...
sebab maybe daging dia tue...yang lama punya kot...
dia panaskan jerk....
so memang kureng la lauk dia....
nasib baik nasi dia sodap....
tapi en shukri cakap..biasa2 jerk sebab kat area alor setar memang nasi kandar dia pesen gitu..
dia cakap kat town alor setar pun ada gak....

nasi kandar aku dan en shukri...en shukri dah xmenyempat nak makan..lapar bebena la tue....


sodap ooohhh nasi kandar nie....

jemput makan tawan2....

nasi dah habis...lauk jerk tinggal...

licin ohh kat pinggan en shukri....


dah habis makan..hati dah senang..sebab dah kenyang kan...
so kitorang pun meneruskan perjalanan balik kampung aku....

sampai kat umah kul 10 cam tue...
ayah aku..(my step father) dah ada kat umah...
mama aku lum sampai lagi time tue...
rehat2 sambil temankan en shukri layan bola...
mata dah xleh nak buka dah time nie...

kitorang sampai terlelap lah kat depan tempat tengok tv tue...
nunggu mama aku balik...
dalam kul 12 lebih cam tue baru mama aku sampai...

dok borak2 jap...kebetulan makcik dan nenek aku pun ada gak...
diorang semua pakat ikut rombongan tue nan mama aku...

pas tue makcik aku tue...xpuas hati pegi trip tue...
sebab ada barang2 yang diorang beli..ilang..kat dalam bus tue...
jenis ada makhluk yang TERamik barang2 orang tapi senyap jerk kan..
so dia bagi suggestion...ajak aku nan en shukri pegi sekali lagi esok nyer...
macam2 taw....makcik aku nan mama aku nie....

so esoknyer kitorang nyer trip lak ke perlis...
nanti next N3 aku pasal trip ke perlis...






No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails