Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Tuesday, August 4, 2009

Rombongan Ke Perlis.

sebabkan dah janji dengan mama dan makcik aku nak bawak
diorang pegi perlis ... so hari ahad hari tue..
"TERPAKSA" (nampak naw xikhlas kan..) lah bangun seawal nyer....

kul 6 nenek aku dah bising kejutkan aku...
suruh bangun semayang subuh......

tapi aku biasa la kan...dekat2 kul 6.40 cam tue baru aku bangun...
mama dan makcik aku dah siap2 dok masak tuk bawak pegi perlis nanti..

diorang dah plan nak berkelah bagai.....

kitorang gerak dari umah kul 8..masa pegi aku kena paksa dengan en shukri...
kena jadi drebar....en shukri cakap dia nak rest...
coz malam tue kitorang kan nak balik kl plak....

so rela dalam paksa..la aku kena bawak keta....

sampai dekat wang kelian tue tepat kul 11....
dekat wang kelian nie..sabtu dan ahad..dia ada buka cam pasar..
so kita bleh masuk kawasan thailand tue..
tuk soping......



selamat datang ke wang kelian...

nak masuk area thailand tue xpayah nak ada border pass @ apa2 la..
sebab kat kastam tue diorang xcheck pun.....
tapi kalu ko masuk pake keta maybe kastam tue check la kot...

tempat park keta jauh skit la..
pas tue ko kena jalan..
dalam 15 minit cam tue
tuk masuk area thailand tue...


sapa2 yang paham..tolong translate skit kat aku...

tempat pemeriksaan kastam.....
tapi non ado pun kastam yang nak check nyer....
dasar pemalas taw....

nampak x lelaki 2 orang tue.. diorang kat tanah malaysia..
aku lak time nie kat tanah thailand...cewah aku kat oversea hoke...
wakkakakakaka


mama aku siap beli beras wangi la..
beras pulut la...
macam2 la dia nak beli.....
tue pun nasib baik la..semalam tue dia dah beli separuh dah...
kot x...maw xmuat keta tue nak isi barang...
tengok en shukri yang kat depan tue..(pake baju belang2 ijo lumut)
tengah dok gigih usung tikar...

kitorang beli tikar...yang pesen skrang nie jenis yang corak2 bunga tue..
tapi kitorang beli yang corak baru kotak bersulam...santekssss oooo...
yang saiz paling besar 50 hengget sajork...
murasss kan....
aku tengok kat mydin pun harga dia nak mencecah ratus taw.....
kat nilai 3 pun samo mahe...


makcik aku macam2 dia beli...
siap beli bantal upin ipin lagik..
sebab yang diorang beli semalam tue ilang dalam bus..
xtaw sapa yang rembat...
tue yang repeat datang balik wang kelian nak beli bantal upin ipin tue...
sanggup ooo diorang nie...

dah penat menghabiskan duit kat c2..kitorang meneruskan perjalanan..
ke gua kelam lak...
picnic time....
makan2 rest2 jap sebelum meneruskan perjalanan ke padang besar lak..
fuuhhhh ponek makcik taw...

nenek aku tengah layan perasaan....


en shukri yang kekenyangan...makan bertambah2....

maw xkenyang..macam2 makanan mama aku bawak....
nasi la..laksa la...
tapi aku xsempat nak amik gambar tue semua..
sebab kan dah penat....
lagipun kitorang cam rushing skit la..
maklum la..malam tue nak kena balik kl katanyer kan...

dah kenyang semua..kitorang gerak g padang besar lak...
kat padang besar nie..aku soping lupa diri skit...
heheheheh aku rembat...2 helai baju....selai suar...en shukri lak aku belikan 2 helai t-shirt...
pas tue aku soh en shukri beli kan aku periuk...
set periuk (6 bijik) yang brand crocodile tue...rm63 pas puas mintak kurang....
mula2 dia letak harga rm70..pas tue kurangkan jadi rm65..
mintak 60 hengget xkasi oooo......
tapi kat kedai nie jerk yang bleh kasi harga 63 hengget tue...
kedai lain hareeemmmmm....
so harus la rembat jugak kan.....

cousin aku lak siap beli teddy bear yang saiz aku tue...dengan harga 60 hengget sajork..
giler oohhh diorang nie sanggup taw...
aku pas kawin nie sangat la tidak kesanggupan nak beli benda2 cam tue..
tapi klu orang nak kasi..kecik tapak tangan..stadium bukit jalil aku tadahkan...
(wah ober di situ kan...stadium yang gedabak tue ko nak tadah..hamek ko...)


dah habis membeli belah...kitorang pun gerak la..
mula2 tue mama aku nak singgah makan bihun sup dekat area kuala perlis..
tapi sebabkan malam tue kitorang nak kena balik kl..
makanyer cancel la pegi makan bihun sup...
kitorang terus balik jerk.....

malam tue kitorang bertolak balik dari kampung pukul 10p.m..
kena pegi hantar kakak ipar aku dulu dekat lumut....
memang penat la sebenarnye...
tapi gembira sebab dapat berkumpul ramai2 cam tue kan..
sekali sekala..memang enjoy..xrasa sangat penatnyer.....

sampai kl tepat kul4...
apa lagi...laju2 masuk umah..basuh kaki..dan zzzzzzzzzzzzzzzzz......
hasilnyer esok pagi malas nak bangun g keja....

tapi sebabkan isnin tue aku kena attend UAT so wajib la jugak aku pegi keja kan..
kot x..maw aku amik mc jerk...

tapi memang aku sangat enjoy la weekend lepas...yahhhhhhhoooooo...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails