Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Thursday, March 3, 2011

Buatmu.....sahabatku...

hari nie..aku mendapat perkhabaran kurang indah dari sahabatku....
aku doakan yang terbaik buatmu insan yang bergelar sahabat...
*dia taw siapa dia..sebab aku taw..dia akan baca N3 aku....as a silent reader...*


sahabat...apa pun yang bakal terjadi lepas nie...
anggaplah ianya adalah suratan dari ILLAHI....
mungkin ada rahmat yang tersembunyi.....

tabahkan hatimu....dan aku taw....sahabat adalah seorang yang kuat...

hayati setiap bait2 lirik lagu nie....
kerana aku taw...situasi sahabat skrang sama macam lagu nie kan....




Nurul

Kerana Terluka

Beratnya rasa hati nak melangkah pergi
Tetapi apakan daya aku terpaksa
Buat kali terakhir inginku mengucapkan
Semoga dirimu berbahagia selalu
Tentang diriku ini
Terserah padaMu Tuhan menetukan...

Tak perlui kau bertanya ke mana ku pergi
Pandailah aku menjaga diriku ini
Sekali kumelangkah oh biarlah ku teruskan
Perjalanan ini walaupun sendirian
Hanya Tuhan yang tahu dukalara hidupku ini
Tak terkata, aduhai sayang...


Ku masih lagi teringat
Bicaramu yang terakhir
Pedihnya hinggamenikam kalbu
Bisanya...

Selamat tinggal sayangku
Selamat tinggal kasihku
Aku terpaksa pergi dahulu
Kerana terluka hati ini

Kiranya tempias membasahai jendelamu
Itulah airmata yang jatuh di pipiku
Kiranya sang bayu menyentuhi paras wajahmu
Oh itulah rinduku yang menyebut namamu
Setelah sekian lama tak jumpa



aku mampu menjadi pendengar yang setia buatmu sahabat...
mungkin... benar kata sahabat.. DALAM SETIAP PERHUBUNGAN PERLU ADA KESERASIAN...


Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. Di mana ada cinta di situ ada kehidupan; manakala kebencian membawa kepada kemusnahan


andainya peluang kedua yang sahabat berikan...pasrah la..dengan perubahan kepada peluang kedua e2...
jangan terlalu banyak mengharap....
aku tanak sahabat terluka lagi..dan lagi....

tetapi andai peluang sudah tertutup untuk dia..bagi sahabat....
aku tetap menyokongmu sahabat.....


Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.

Kaum lelaki sering mempersoalkan kelemahan wanita kerana sering mengalirkan airmata. Tetapi, segagah-gagah dan perwiranya lelaki, sedarlah bahawa suatu hari nanti mereka juga akan mengalirkan airmata syahdu kerana satu perkara kecil iaitu kerana CINTA. Alangkah misterinya cinta seorang wanita yg dianggap lemah sehingga boleh mengalirkan airmata seorang wira! Aneh, tetapi itulah hakikatnya.

luv u sahabat.....aku taw sahabat susah hati..walaupun sahabat cuba tuk gelak..dan ceria...
aku taw sahabat menangis walaupun sahabat cuba tuk ketawa...


30 comments:

SURIA AMANDA said...

sangat sedih..suka lagu nurul tuh..akak ada x lagu tu..kalau ada email kat Lisa boleh?

ieda said...

huhuhu sedih nya .. apa2 punn akak doakan sahabat tabah hadapi semua .. x semua dlm hidup ini indah , hari2 kita belajar utk lalui semua kepahitan hidup ... nak atau tidak kita kena lalui .. cuma kita perlu tabah dan berdoa .. allah maha kaya .. dia x akan turunkan dugaan kalau dia tahu ummatnya x mampu menerimanya ..

selalulah berdoa agar segala kesulitan yg bermain di hati kembali tenang dan damai .. insyaallah allah maha mendengar :)

rasp said...

ooohhh tidak....
bagi 'sahabatmu' tabahkan hati...
insyaAllah ada hikmahnya ya....

InaAchik said...

uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa~
kpd sahabat pepel,
saya tak tahu apa masalah awk...
jika hal bercinta,
jika masih ade rasa percaya, tak salah memberi peluang kedua...
sebab ku kini bahagia krn diberi peluang kedua...
tapi hidup... pasti ada RISIKOnya...
saya doakan yg terbaik utk awak...

nurulhudaresad said...

tu la untungnya ada true fren...they will always by our side while others just come and go....gud job!!

mekchu said...

touching.... sedih nyaaaaa...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

SURIA AMANDA ~ akak kena cari dulu..klu ada nanti akak email k..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

ieda ~ eida pun mendoakan yang terbaik tuk dia kak..semoga dia tabah dengan ujian ALLAH pada dia..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

rasp ~ insya-allah...mudah2an begitulah sis...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

InaAchik ~ cinta dalam sebuah ikatan perkahwinan...semoga ada petunjuk buat sahabatku...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

nurulhudaresad ~ yeah...i need prenz beside me...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

mekchu ~ touching masa dengar problem dia tadi.huhuhuhu

MiYOKO SuKi said...

sedihnyee...

arap sahabat akak perpel tabah ye...be strong....

bole rasa kesedihan die tuu... :(

eLLy said...

Semoga sahabat mu itu tabah menghadapi dugaan yg mendatang.



ishh itu lagu lama tu.. dah lama tak karok lagu tu ;p

atty's said...

Semoga sahabat itu tabah

atty's said...

Semoga sahabat itu tabah

atty's said...

Semoga sahabat itu tabah

atty's said...

Semoga sahabat itu tabah

atty's said...

Semoga sahabat itu tabah

atty's said...

Semoga sahabat itu tabah

atty's said...

Semoga sahabat itu tabah

mummysyafie said...

tetiba sedih..

nak jadi sahabat eida susah senang boleh gak ke?

♥MAMASYAZA♥ said...

selalu mendoakan yang terbaik utk sahabat

Kaseh said...

ko mmg sahabat sejati beb...

Eye_nee said...

Semoga Sahabat itu tabah ye....jgn sesekali menyalah kan cinta..kerana cinta itu cuma secebis perasaan tuk meluahkan...Jika benar cita suci ia pasti akan bertaut kembali..andai sudah tiada lagi peluang memperbaiki...jgn menyalahkan diri..mungkin cinta sejati bakal ditemui dlam hati seseorg yg benar-benar menghargai diri...

atie said...

Nothing is FOREVER...
EVERYTHING,EVERYONE,EVERY LOVE will go & disappear & it is NOT FOREVER in this world. However, changes are always in front of your eyes. Losing something or someone is not the end of your life. Be who you really are, more people will comfort you if you have the passion & trust in you...

wahida said...

semoga sahabat ko tabah hadapi dugaan dlm hidup dia...

ko mmg sahabat sejati...

munna said...

dgn lirik lagu tu dah tahu apa yg di alami oleh sahabat.... semoga tabah menghadapi dugaan ini...

rATu kEBaYA said...

semoga sahabatmu tabah

Shu Shinju said...

semoga sahabat kak pepel tabah menghadapi semua tu.. ade hikmah tersembunyi...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails