Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Wednesday, May 20, 2009

Sabtu Punya Cerita...


hari sabtu hari tue..as usually..hari coti la kan...memang hari yang aku nantikan sebab leh bangun tido lambat skit kan...syorga okk kalu dapat bangkit lambat nie...heheheheh...tapi apa ntah penyakit yang menyerang aku sabtu lepas..lum kul 8 aku dah bangkit taw...arrggghhhh tensionnyer...tengok muka en shukri kat sebelah..wah beshnyer ko tido kan...


so sebabkan aku dah bangun awal...aktiviti biasa la bila tiba hari coti nie kan...mengemas umah la...bangun pagi2 tiba2 roh kerajinan aku masuk dalam badan..heheheheheh aku nak buat moist kek la..so dengan tidak berlengah lagi.aku pun sms la akak opis aku..tanya resepi tuk buat moist kek nie..aku penah buat dah before this tapi sebabkan dah lama aku xbuat so ingatan aku dah cam pupus skit ..antara ingat2 lupa gitu...so tuk tidak merosakkan kek tue baik aku msg akak opis aku tue...bak kata pepatah..malu bertanya sesat jalan..tapi bagi kes aku nie..malu bertanya bantut la kek ko....lagipun aku nak merasmikan hadiah masa aku kawen hari tue..mixer...bila lagi aku nak rasmi kan..selama nie aku dok buat moist kek tue..jenuh la cousin aku dok memukul telur nan gula nak bagi kembang...hahahaha aku siap marah lak tue kalu dia stop2 ke apa ke..sebelum telur tue betol2 kembang...ye la kang bantut lak kek aku...
sambil dok mesin basuh dok memutar baju2 kat dalam tue..aku pun gagah la dok memukul telur nak bagi kembang la katakan...tapi sebelum aku nak memukul telur tue..aku ayak dulu tepung nan serbuk koko..nanti senang..bila dah kembang leh terus masukkan jerk..tapi leh pulak tepung kek aku dah expired nampak na la dah berkurun aku xpenah buat kek kan...ish..aku pun apa lagi..sms lagi akak opis aku.tanya..boleh dak ganti dengan tepung gandum..nasib baik la aku menerima jawapan yang positip kan..akak tue cakap boleh..so laju jerk aku menayak tepung tue.....sowie la masa nie aku xdan nak capture pic ka apa ka..sebab aku haruslah memokuskan kepada kerja aku ye...harap maklum ye tuan2 dan puan2....kang bantut lak kek aku kan...





pas dah siap semua..sementara nak tunggu kek aku masak..aku kukus ye tuan2 dan puan2 kek nie..xyah nak riso umah ko xda oven ke apa ka..sebab dia just pake pengukus sajork...kukus selama satu jam yer...k la..sementara kek tue kat ataih dapur..aku pun sambung la keja2 aku..gosok baju2 keja aku dan enshukri untuk satu minggu..senang kan..nanti xyah nak riso ko bangun lambat sempat ke idak ke nak gosok baju bagai...dah habis gosok baju...dalam kul 11 cam tue..en shukri bangun..kek aku pun masak dah time nie..pas tue en shukri g kat dapur tengok ada kek tue...dia leh sound kat aku.." nak jual ke kek nie?" aku dah geram kan..so aku jawab la.."xla nak tengok jerk.." huh` dasar taw...





pas tue aku..sambung tugas..mengemas umah lak..sapu sampah..mop lantai..basuh bilik ayor..adoiyai..penat kan...tapi sebenarnya ada kes nie..aku sampai nak hangen ngan en shukri tue...aku soh dia tolong basuh bilik ayor..sebelum mandi..nie idak..dah lepas mandi dah pakai baju elok2 ko nak g basuh bilik ayor tue kejadahnyer....adoiyai sabar jer la aku..dah tue aku sound soh dia yang masak aku malas..penat..






dalam kul 1 cam tue baru aku selesai buat keja2 tue semua..dah siap mandi dah time nie..aku dah dok ngadap tv dah time nie..malas nak masak..kata majuk kan...jap g en shukri tunjuk sms mem aku hantar dekat dia ajak lepak2 kat taman petang tue....



En shukri : cayang..g la masak nasi..abang lapar nie..
aku: (sian kat dia tapi dalam hati jerk) huh` malas la..penat taw dak...
En shukri : (amik phone tunjuk sms kawan aku) nanti abang bawak cayang kuar k..
aku: (sabar jerk la kan...men ugut2 lak..kononnyer konsep give and take rr nie..

so aku pun g la masak...sebabnyer aku kan kesian lak tengok muka en shukri tue..ok..bukan sebab aku nak kuar taw...ahahahaha...see aku kan ISTERI YANG MITHALI....



hahahahahahah sila jangan dengki dengan aku..tapi dalam marah2 tue pun menu kitorang hari tue...ikan siakap masak steam..sayur kailan..nan telur dadar..ok...
baik kan hati aku sebenarnya...hahahahahah larikkkkkkkkkksssssssssssssssssssss....matik lah kan puji diri sendiri...

menu kitorang hari sabtu lepas...


ikan siakap steam...nampak jerk cam xmenarik tapi sedap ok..huhauahuahuahau...first trial la katakan..tue pun aku siap soh en shukri buka tenet taw...aku cari resepi kat dalam tenet..hahahahahaahah sambil masak sambil tengok tenet...terima kasih mesra.net memang mesra la.....

sayur kailan masak oyster..not bad la...


telur dadar senang dan ringkas sajork....



minuman ada fresh oren..hasil tangan en shukri...korang nampak dak yang kat blakang sanun..yang pakai suar pendek tengah dok pegang remote tv..tapi kalau tengok dengan pandangan negatip harus nampak cam pelik kan pic en shukri..macam sesuatu la...hehehehehehehheh..asal lak terkuar nie..ahhahahaha larikkkkkkkkssssssssss....e2 adalah en shukri tengah kelaparan...


muka serabai budak yang agak kelaparan tapi tahan jugak sebab majuk nan en shukri...


kasik close-up skit..muka budak serabai nie....

after makan2..semua..rehat2 jap sambil layan cita hindustan..dalam kul 4 cam tue en shukri soh aku g mandi2 siap nak bawak aku kuar...yahhhhhhoooooooooooooooooooooo aku sokaaaaaaaaaa...aku pun apa lagi..kalut2 mandi2.semua dalam kul 4.30 cam tue kitorang kuar..pegi umah adik en shukri dulu dekat sentul amik pic kawen aku...thanks to fani..nice photo..nanti aku leh tunjuk kat korang k...aku sokaaa lagik....sebenarnya aku janji ngan kengkawan aku nak jumpa kul 5..tapi kul 6 lebey baru sampai kat destinasi..ya ampun....nie en shukri la nie lambat..huhuhuhuhuh next N3 aku story tempat perjumpaan kitorang kali nie....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails