Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Friday, July 24, 2009

Jalan2 Cari Makan..

perjalanan jauh x ku rasa..kerna hatiku melonjak suka...
sebab nak g berjalan sesaja...(wah nyanyi lak kan...riang ria btoi hati nie hoke..)
hari2 aku berjalan ohhh...

kali nie aku ngekor kak miow g jalan2 cari makan plak...
giler taw macam la kat kl tue dah kekurangan tempat makan kan...

kitorang gerak dari sungai buloh dalam kul 10.30 cam tue....


aku yang tersadai kepenatan..(sabtu tue kan pegi jungle tracking)

kak miow yang kaber cun...*cun ke ...masalahnyer...hauhauhauauah*

en zam yang kena kenan EKIN gamaknyer..asyik la nak menjelir lidah sokmo...


heway utara-selatan...kemanakah kami????


plaza tol yang pertama....ohh di manakah kami .....


our first destination....IPOH....

kitorang nie dah bleh ganti Maria Tunku Sabri tue dah...
sanggup ooohhh dari kl pegi ke perak tue...
semata2 nak makan...
aku kalau ikut bdak2 nie memang leh ilang pertimbangan taw....
wah salahkan owang lain lak kan...walhal memang diri sendiri pun kuat melantak ok...

kitorang sampai kat IPOH pukul 12..
so lunch time la kan time tue....
destinasi pertama untuk lunch kitorang pilih restoren nie....
restoren nie siap ada plug (btoi ke aku heja nie..) jalan2 cari makan lagi...
tapi idak ler aku nak amik gambar tue..
sebab plug tue diorang gantung dekat kaunter time tue orang ramai giler tengah beratur nak bayar..
aku segan ohhhh...aku kan penyegan orangnyer....
(sila percaya yer tawan2..)

RESTOREN TASIK RABAN...*tasik raban yer..bukan meraban hoke....*
lokasinyer dekat stadium ipoh ye tawan2....


our lunch...yang sangat sedap....errkkkk kenyang...eh ye ke kenyang nie....
masa dok menaip nie..siap terasa lagi air asam nan ikan rebus tue...
tapi kan kak miow kata ikan debus...hauhuahauhauhauahu


masak lemak rebung dengan ayam....(rebung dah menjadi buluh sian aku dapat rebung yang keras...dasar btoi chef dia nie..)


air asam dan ikan rebus.dan ayam bakar yang sangat gedabak besar....siap ada ulam-ulaman lak yang xtahan tue..walaupun aku xmakan segala jenis ulam-ulaman tue...


menarik kan....menu makan tengah hari kitorang....

tengok la muka orang yang sangat xdan2 nak makan tue....

lepas habis lunch dalam kul 1 cam tue...
kitorang meneruskan perjalanan kitorang....
kali nie kitorang ke bukit gantang pulak...
mula2 tue kitorang singgah dekat hentian bukit gantang...
kan dekat hentian bukit gantang tue ada promosi makan durian...
tapi sebabkan masa tue...masing2 dah kekenyangan yang amat sangat...
so tengok saja lah orang2 lain yang makan...


muka kak miow yang teruja nak makan laksa pulas....

kitorang sampai dekat kedai laksa buyong nie dalam kul 2 cam tue...
nasi belum lagi turun sampai ke bawah dah nak tambah makanan lagik...
dalam keto tersandaq aku....


aku yang kononnyer seorang yang pemalu...(eh aku memang pemalu hoke...oh nampak lagi bijik otoman aku tue....ada petua x..cam na nak ilangkan biji tue????)

orang yang datang kat kedai nie xputus2 hoke...
meja kosong jerk ada pelanggan yang dah menunggu....
memang laris la....(ada kas2 kot nyek...ish xbaik buruk sangka...duce..duce..)


cam lapo bebeno jerk roman aku time nie kan...
walhal tengah berusaha keras nak menghabiskan laksa kat dalam mangkuk aku tue..
ye la dah datang dari jauh2 kan..
harus la makan sampai licin kan...

laksa buyong...kitorang makan laksa pulas...
laksa yang xkena pulas pun ada gak..
laksa pulas tue maksudnye laksa yang di buat sendiri la...
cam laksa beras tue...

harga semangkuk laksa pulas nie duo hengget sajork...
murasss kan.... sodap dan pasti memuaskan napsu makan anda...

ha xcaya tengok la gaya en shukri yang sedang menghayati laksa pulasnya e2...

my laksa pulas...oh mabeles ok....btoi aku xtipu...*yang kat atas tisu kat tepi mangkuk laksa aku tue..adalah bawang2 yang ada kat dalam laksa tue...ohhhh aku memang xmakan segala macam hiasan dalaman dalam laksa2 tue hoke....*

hasil sentuhan kak miow yang pakirson habis gegaq semua...gegaq..gegaqkan....*moh kita nyanyi ramai2...*


orang yang xreti2 kenyang nie....*memek muka diorang nie sama jerk time makan...teruja lebey ohhhh....*


nampak x buyong tue..ha kat dalam tue la diorang masak kuah laksa tue....
oh yang pakai topi baju belang2 tue..bukan assistant makcik tue yer...
e2 laki kak miow....

model laksa buyong......*cut asal lak ada imej yang agak mencurigakan berwarna kunin lak nie....*

ok sekali lagi...model laksa buyong....*makcik sila bayar royalti yer..penat kak miow jadi model tuk promosikan kedai laksa makcik nie....*

ha nampak no phone tue....kalu sesapa yang dekat2 nan atea bukit gantang..
@ changkat jering @ kola kangsar...
yang nak merasa keenakkan laksa nie...
bleh la call tanya lokasi sebenar kedai nie kat mana....

habis makan laksa...kitorang g jalan2 dekat pekan kola kangsar plak..
xsempat nak amik gambar..sebab masa nie aku tengah sibuk dok bawak perut ku yang
kekenyangan....
tue pun nasib baik aku xterjebak nan idea en zam tue nak dinner dekat
lumut plak...ada giler taw....kot x..maw 2 hari setengah aku xyah makan dah....

masuk jerk dalam keto aku terussss zzzzzzzzzzzzzz
sedar2 dah sampai hentian tapah.....
ok nikmatnya hidup.....

sampai sungai buloh..rehat2 kejap...pas tue trus zassss...
nak pegi dekat my gurl yang niaga dekat summit tue...
elok jerk aku sampai dah tinggal tapak jerk...hauhauahuahuahuaha
sowie la sis..kami sampai lambat skit....

dah tue terus la zasss laju2 balik umah...nak resting kan...
balik umah rehat2...mandi...dan zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz......
sebab tue la isnin lepas aku sangat kepenatan masuk keja....


2 comments:

vInA said...

yummy!
gle sedap..jeles nih!
xjadi la kasi sis cupcakes..ehe..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

vInA..

ohh xaci hoke..nak jugak cup cakes..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails