Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Tuesday, July 14, 2009

Akhirnya..dapat jugak aku beli ..

kan kat N3 sebelum nie aku cakap aku pegi beli pokok hiasan tue kan...
so nie lah hasilnya...
sukerrrrr nyer aku ohhhh....akhirnya tercapai jugak impian *wah impian tue..xhengat ayat..*

aku pegi nursery dekat dengan dewan badminton yang dekat hospital sungai buloh tue...
kebetulan kak miow kan duduk kat sungai buloh..
dah alang2 aku pegi amik kereta kat bengkel terus la aku ajak diorang pegi nursery tue sekali...

sebenarnya dah lama aku dok berzikir kat en shukri nak beli pokok bunga...
nak beli pokok bunga...
sampaikan dia dah malas nak layan aku dah...
tapi akhirnya hari tue dia layankan jugak bini dia sorang nie...

ohhh kat nursery tue pun non ada gambo...
xmenyempak ok aku nak capture gambo bagai..
aku kan sibuk nak memilih pokok...
so xsempat la nak posing kat dalam nursery2 yang aku pegi tue...

lepas dah habis beli pokok2 bunga tue semua..
kitorang pun gerak la kan..
masa kat dalam keta berlaku la sedikit pertengkaran2 ayam antara aku nan en shukri..


aku: wah bestnya pas nie baru la umah kita ada oxigen yang cukup.. (ayat xhenggat ko..)
en shukri: waklu..(dah kena sejibik waklu) nanti tue abang jugak la yang kena
siram..letak baja semua...
aku: eleh xpa la..sayang dah beli dah..abang la jaga pulak..
en shukri: abang kena buat semua..sayang yang dapat nama kan...
aku: ahhahahahahahahahahahahah dah tue....????

see en shukri sangat buruk perangai kan...mulut cam puaka niang rapik ok...
xikhlas taw...nak tolong aku....


see tempat gantung bunga hasil kreativiti en shukri...
dia siap g beli paip pvc tue buat tempat tuk aku gantung pokok2 bunga tue semua..
oh tenkiu..tenkiu lalingg....i lap u lah...
*sila abaikan lalang kat umah jiran aku tue...*

bunga pertama yang aku beli...kaler putih....oh aku xtaw ok nama2 pokok yang aku beli nie...
yang aku taw aku panggil pokok gantung jerk...


kaler biji kundang....

yang nie lum taw kaler apa..sebab lum ada bunga...
nie spesis lain skit..dan aku pun xtaw nama pokok nie jugak...

pokok yang last aku beli...nie yang paling mahal rm10...yang lagi 3 tue 6 hengget sajork....
pokok nie pun aku suka sebab design bunga dia nampak unik...

oh aku sangat suka ok..pagi2 masa tengah nak panaskan enjin keta musti tengok2 dulu bunga2 aku nie....
semangat nie...nanti aku balik kampung nak cilok pokok cendol mama aku la plak...
siap verangan2 lagi nan kak miow..nanti setiap kali pegi main badminton aku nak beli satu pokok..
matik la kalu en shukri taw..harus dia jerkah aku kang....

tapi nanti raya kitorang balik kampung seminggu sapa nak tolong siram pokok2 aku nie semua...
oh jauhnyer verangan kan..sampai ke raya dah ha....
harus aku mintak tolong pakcik sebelah umah aku tolong siram nie kang...
*wah time nie la ko nak berbaik nan jiran tetangga kan...selalu nyer setakat bertukar2 senyuman jerk...(jangan xtaw senyum pun leh tukar2 taw..)*


*pertengkaran2 ayam tue cam gaduh2 gedik la...*

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails