Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Tuesday, December 21, 2010

dah lama xmakan kueh nie

selamat pagi selasa uolllsss.....
hari nie mood hapie lagi...heheheh esok cuti..yeyeyyeyeyeyeyeyyeye
susah kan orang banyak cuti nie...
ahak....jobo jerk budak pepel nie kan...ok2...paham..paham...korang dah xda cuti kan.. :P


oklah...korang semua dah bekpest ke???
hari tue....lepas hantar amani dekat umah grandma dia...
aku singgah dekat satu kedai yang sentiasa penuh dengan umat...
pastue mesti la terdetik kat hati..kedai nie mesti sedap...
sebab hari-hari pun orang penuh...
*korang sama dak cam aku..klu tengok kedai penuh dengan umat jerk...cakap kedai tue mesti sedap..ke aku sorang jerk cam nie.. hmmmmmmm*



elok jerk sampai kat kedai tue..sekali aku ternampak lak kueh nie...
pehhhhhhhhhhh lama gila siut aku xmakan kueh nie...
terus sambar la apa lagi kan.... *bajet cam piranha la ganas men sambar2.. :P*



apa nyek nama kueh yang kaler brown tue..
kelupaan sudah..nama nya...



sebabkan nak test..beli la 2 dulu.....
takut xsedap lak nanti kan...
5biji 2 hengget.....




sekali sedap ko....
langsung cam nyesal beli 2 jerk...
huhuhuhuhuhuhuhuhu lepas dah sekali singgah kedai tue...
skrang nie..klu sempat jerk kompom aku singgah...
beli kueh nie lagi...
hari nie pun sama..aku beli kueh nie...3...tepung pelita 2...
sedapnya lahai.....


k la...sebabkan tadi dah membuang segala isi perut..now dah lapar...
nak makan kueh nie dulu k....
nanti aku BW....korang pun g la bekpest dulu.....nanti jangan lupa BW kat umah aku lagi taw..heheheh ini bukan PAKSAAN *siap blod merah lagi tue..sendiri paham la na.. :P*

40 comments:

zura@iwan said...

byknya kueh dia mkn..cm bsr2 je karipap tu..hehe

kakchik@ella said...

Kueh brown tu mmg sedap. dibuat dari gula merah. kita pun lupa la nama dia. hehe ..

Cik Pah said...

tak tau lah nama kuih nih..tapi aku rase kuih ni dibuat dari tepung beras..

Softtouch [Hanim] said...

kuih apa tu yer?mcm apam gula hangus je ieda...sy pun sama org ramai je kat kedai tu mesti igt sedap...

bestnya AL byk lagi..boleh cuti lama2...

SURIA AMANDA said...

adehh..tgok karipap tu tiba2 teringin la...kalau dapat inti sardin mesti best..

SyaNa said...

apekah gerangan nama kuih tu??
aku pernah nampak tp xnah try pn
hok kanan tu tau la
yg tu my feveret
hahaa

Eye_nee said...

Sama Jer Akk rasa pesepsi kita ttg kedai mkn ni Pepel...akk kalau jln jauh bila nak pi mkn..cari kat kedai yg ramai org...tu yg hangin jer pilot akk tu...Datin Miskiah punya peberet kuih karipap tu Pepel..nnt belikan 3 ek...

cikpepel said...

haah..susah kan org byk cuti ni..da sbulan stgh cuti...hahaha...lagi gila kentang...

~kuih tu nama kuih jawa....

Ati Masrif said...

kueh apa tu ieda? manis ke..

-aNida OtHmaN- said...

kalO tak silap kuih yg itam tuh nama dia..."PUTERI manDI" KALO tak silaplaa..meMang sdp kuih tuh..hihihiihi manissss

Shu Shinju said...

apa nama kuih tu...mmg sedap pon..shu pon suke... ala..apa erk... lupa la... apa2 jer la...hahahaha...

rATu kEBaYA said...

sedap kuih ni... tapi memang tak tau nama dialah.. mkn sambil hirup kopi wah.. sejuk terasa panas

A D I A said...

makan kuih je bekfes? kalau aku tak cukup tu hehhe. mati la ada org tuduh aku bela hantu raya ke haper.

rasp said...

ooooooo kueh brown tu ek...
tau tau...tau makan je...
nama tak tau hahahahaha...
tapi i loike kueh tu :)

nurulhudaresad said...

apam gula hangus..jgn caya..nama reka sendiri...huhu=)

Iena said...

kuih brown tu aku panggil kuih topi. kat kg dulu banyak kuih ni. kat KL jarang jumpa...

MiYOKO TACHIBANA said...

tak tau gak nama kuih tuuu..nmpk cam sedap je...

Mimy Hamid said...

lama aku tak nampak kueh ni beb...mana ko beli...beli kan aku satu..susah dapat ni..sedapppp

tigrismalaya said...

yalah..lamer xnampak kuih kaler itam tu..tapi cam itam sangat jerk, ke mmg?? tpt aku dulu dee kaler brown2 sikit..

tigrismalaya said...

ayarkkk..sori uols...bajet si dee la pulak..muahahhaha..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

zura@iwan ~ heheh bawak sampai ke petang tue kak..teatime skali...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

kakchik@ella ~ susah nak jumpa kat kl nie..sampai dah lupa nama la..hheheheh

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Cik Pah ~ sedap aku suka kueh nie..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Softtouch [Hanim]~ e2 la..nampak kedai orang ramai jerk dah sangka kedai tue sedap kan..heheheh

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

SURIA AMANDA ~ sedap2..karipap sadin..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

SyaNa ~ karipap pun peberet aku..hehehe

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Eye_nee ~ hehehe kita serupa

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

cikpepel ~ gila kentang cuti...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Ati Masrif ~ ha'ah manis la jugak..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

-aNida OtHmaN- ~"PUTERI MANDI"?????

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Shu Shinju ~ cepat ingat...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

rATu kEBaYA ~ tue la sedapkan kak..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

A D I A ~ hahaha cukup la beb..aku diet..:P

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

rasp ~ hahah sama la ngan eida.taw makan jerk..nama xtaw..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

nurulhudaresad ~ hahah reject...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Iena ~ tue la nok..memang susah nak jumpa kat kl nie..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

MiYOKO TACHIBANA ~ memang sedap pun...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Mimy Hamid ~ aku beli dekat cheras batu 9 nok..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

tigrismalaya ~ hehehe xda la itam sangat..ala2 jerk...
hahaha xpa..tersasul nyek dee pun dee la...heheh :P

mummysyafie said...

kalau kat sarawak panggil kuih coklat tu "penjaram". sedap..tapi suka makan kat tgh je

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails