Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Thursday, April 15, 2010

Aku memang marah



hari nie aku memang marah betoi la...
bukan marah skit2....dari semalam lagi aku memang hangen satu badan.

bukan niat nak membuka pekung di dada...atau nak memburukkan orang lain..
tapi semakin aku simpan..semakin aku pendam...
semakin aku sakit...sakit hati..

sebenarnya nie kisah sebahagian dari family aku...betoi kita xelok nak canangkan masalah
keluarga tuk semua..tapi aku dah xtaw nak luahkan kat mana lagi...
aku rasa nie la tempat yang paling senang tuk aku luahkan segala apa yang aku pendamkan selama nie...

nie kisah anak arwah2 kakak aku....
lepas arwah kakak aku meninggal tahun 2006.. my BIL yang jaga anak2 dia..
memang mama aku ada mintak nak jaga...sementara diorang nak pandai tuk berdikari..
tapi my BIL xkasi..dia cakap dia nak jaga...
dia cakap tue kenangan antara dia dengan arwah kakak aku...
ok fine...kami semua setuju dengan pendapat dia...
ye la..anak kan..dan bukannya niat mama aku nak memisahkan dia dengan anak2 dia pun...

tapi ye la..kematian ibu dengan kematian bapa nie lain...
aku di besarkan oleh mama sejak bapak aku meninggal tahun 1984..
mama besarkan kami 3 beradik dengan cukup sempurna sekali..
walaupun kami tidak semewah orang lain..tapi aku rasa cukup dengan kasih sayang dan pengorbanan mama selama nie..
tapi aku tengok cara my BIL besarkan anak2 dia..
memang totally different la...

arwah kakak aku meninggal semasa dalam perjalanan nak ke tempat keja...
so bayangkan la..berapa banyak duit yang my BIL dapat lepas arwah kakak meninggal..
duit socso..duit insuran..dan duit2 apa ntah lagi..aku not too sure..
yang pasti more than RM200K....

sebelum my BIL dapat duit2 tue semua..dia memang xberubah langsung pada mata aku dan keluarga...
memang masih seperti dulu.seorang BIL yang baik..seorang menantu yang baik..
*mama aku sangat sayangkan dia...*
tapi lepas jerk dia dapat semua duit2 tue....
totally dia berubah 200% (berubah melampau)...
dan semenjak dia mula berjinak2 dengan seorang BET*** SU*&%^* tue
dia mula berubah..berubah skit demi skit..
aku xkisah kalau dia nak kawen lain...lagipun dia masih muda kan...* ye lah belum 40tahun kan..muda la tue..*

yang paling aku sedih sekali..dia mula halang mama aku tuk jumpa dengan anak2 dia...
walhal mama aku yang jaga cucu2 dia tue semenjak diorang kecik...
dari arwah kakak aku dalam pantang ok mama aku jaga diorang...
betapa sedih dan hancurnya hati mama aku kan...
sebelum BIL aku kawen dengan BET*** tue...aku masih berpeluang amik anak2 buah tue..
setiap kali aku balik bercuti dekat kampung...aku akan pegi amik anak2 buah aku..
bawak balik diorang kat umah mama...
tapi lepas jerk dia kawen...aku dah xleh nak amik anak2 buah aku..tuk balik umah mama aku..
dia cuba halang diorang dari jumpa dengan keluarga aku....

dan semalam paling kemuncak la aku rasa...
kan last week aku balik kampung....mama aku dah rindu sangat nak jumpa dengan cucu dia kan...ye la dah setahun lebih mama aku xjumpa dengan diorang...
last jumpa masa aku kawen dulu...
bayangkan perasaan seorang nenek kan..rindu mengatasi segalanya..
sebabkan dah terlalu rindu..aku bawak la mama aku jumpa dengan anak2 buah aku dekat sekolah...
alhamdullilah...cikgu besar mengizinkan kami tuk jumpa dengan anak2 buah aku...
anak buah aku yang sulong dah tiungkatan 1..yang no 2 plak dah darjah 2...
cikgu besar tue sampai sanggup pegi amik anak buah aku yang sulong tue dekat umah BIL aku la..terima kasih xterhingga..dari kami sekeluarga...
cikgu besar tue memang dah jadikan anak buah aku yang sulong tue sebagai anak angkat dia...
lepas rindu mama aku dekat cucu dia...

tapi semalam...BET*** tue hantar sms kat aku..marah2 aku sebab aku pegi jumpa anak2 buah aku....memang FU****** la kan...
apa hak dia nak marah2 aku tuk jumpa dengan anak arwah kakak aku kan...
rumah yang diorang duduk sekarang umah kakak aku...
dia masuk cuci kaki jerk..bawak diri jerk...sebab arwah kakak aku la dia boleh senang macam skrang...
aku pun apa lagi..harus la terus call mama aku bagitau BET*** tue sms aku kan...
mama aku lak..dengan makcik2 aku semua terus pegi umah BIL aku...
bukan niat nak bergaduh..mama aku cuma nak tanya...sebab BET*** tue cakap..
kitorang pegi buruk2 kan dia dekat sekolah anak buah aku..
harus la mama aku melentingkan....
apa ko ingat ko artis aku nak cakap pasal ko....
macam2 sms dia hantaq dekat aku semalam...aku sampai rasa nak balik kedah p tonyoh jerk mulut BET*** tue...sakit hati sangat2 la...

ada ke dia cakap dia ada hak samada nak kasi mama aku jumpa @ xleh jumpa dengan anak2 buah aku....
apa hal lak ko kan...klu ko jaga anak2 buah aku macam mana arwah kakak aku jaga...
aku memang xmarah...tapi...
sedih aku...tengok keadaan anak2 buah aku...memang xterurus langsung....
sumpah demi allah..aku xkan halalkan walau satu sen pun duit..
arwah kakak aku yang dia dah guna...patutnya dia bersyukur...rumah tue dah xpayah nak kuarkan duit walau satu sen pun...
sebab rumah tue atas nama arwah kakak aku..
keta yang dia pakai skrang pun..beli lepas dapat duit arwah kakak aku..
xkenang dek untung..manusia jenis apa ntah BET*** nie...
eee aku xtaw la..yang pasti aku memang marah sangat2 la dengan BET*** tue..termasuk BIL aku skali...
dia cakap aku dok cakap yang bukan2 pasal bini dia...WTF la kan...
bini ko yang dok hantar sms dekat aku cakap macam2...
aku lak yang kena...makcik2 aku marah la dia...
memang xkenang budi...sebab kakak aku la dia leh merasa hidup mewah ...
tapi tue la..ALLAH tue maha adil..sebabkan diorang buat xbetul duit arwah kakak aku tue...
kesenangan diorang xlama...skrang..ha rasa la..
sampaikan duit yuran sekolah anak2 pun xleh nak bayar...
aku yang tolong bayarkan..bukan aku nak mengungkit..aku halalkan duit yuran tue..
sebab tue darah daging aku jugak...anak buah kesayangan aku..
tapi..dengan cara diorang..ya ALLAH jauhkan aku dari sifat2 pendendam...dan pemarah...


agaknya diorang nie lupa kot..antara dosa2 besar atau kaba'ir dalam Islam..


MEMAKAN HARTA ANAK YATIM...



duit arwah kakak aku tue..tuk kegunaan anak2 buah aku...tuk diorang sekolah..tuk makan pakai diorang...nasib la sebelum arwah kakak aku meninggal dia sempat tukar penama KWSP tue atas nama anak2 buah aku...klu atas nama BIL aku jugak...ntah la...xdapat aku nak bayangkan apa akan jadi dengan masa depan anak2 buah aku...



pesanan tuk anak2 buah acu... acu harap abib nan baby dapat jaga diri elok2 yer sayang...
ingat..walau apapun yang terjadi..acu..maktok..dan semua orang sayang abib..sayang baby...
abib jaga adik taw sayang..kalu acu xjumpa abib..xjumpa baby..bukan bermakna acu lupa abib nan baby..tapi acu harap abib paham masalah kita skrang..abib dah besar kan..
belajar baik2 yer sayang...hanya ilmu jerk yang mampu mengubah abib nan baby nanti...
arwah ibu mesti sedih kalau tengok anak2 dia..xbelajar elok2..
acu harap abib dapat apa abib impikan selama nie..
ingat arwah ibu selalu ye sayang...jangan lupa taw..kalau abib ada masa..bawak baby pegi jumpa ibu dekat kubur ye sayang...
(walaupun aku taw anak2 buah xbaca apa yang aku tulis..tapi aku harap sangat dia taw apa yang aku harapkan..)

p/s: dah brapa banyak air mata aku mengalir hari nie..aku harap korang paham la klu aku emosi tiba2 nyek..sowie..bukan aku nak buka pekung di dada..tapi aku rasa sekurang2 kurang skit rasa beban aku...thanks pada orang yang sudi baca .... aku sayang korang..muahhhhhhs...





13 comments:

Deqna said...

isy memang tak patutlah apa yg mereka buat kat anak2 buah awak tuh.. kesian dorang.. terus terbayang kat anak buah sendiri pulak nie...

yelah kita ni kan anggap anak sedara tu cam anak2 sediri je kan...

tapi nape dorang beria nak halang budak2 tu nak jumpa nenek dia.. mesti ada benda yg dorang nak selindungkan kan?

apapun yus.. jgn fikir2 sgt sampai stress yer.. sbb awak tu pun ngandung...

berdoa jelah yg terbaik..

Ena said...

Betul tu.. haram memakan harta anak yatim.. apatah lgi tak menjaga mereka dengan betul.. nauzubillah..

sabar ye!

akak pun sakit hati bace nie..

ina mail said...

org pregnant memang cepat tension. lagi-lagi jadik hal cam ni.akak pun pernah rasa apa yang ko rasa.tapi nasib baiklah adik akak dulu ngan laki dia dah cerai.ada hati nak pulun duit kwsp adik akak.maaf cakap lazer sikit.lelaki kalau dapat duit banyak, hilang ingatan jap.kalau perempuan dia lebih pentingkan anak .sabar ye.dugaan hidup.

Ms AiReEn MoHd said...

mak datuk panjang nyer ko naip,naik semput aku bace nok...alkisah family mmg macam ni nok..aku ni kekadang tak larat nak dengo..sakit ati aku da nok...

kang campur nak baking sini ..sane terasa..tgk jer la game depa...tapi kes ko ni lain ekk nok..sian budak berdua tu hah

kojah said...

kak, mslh kita lbh kurang sama...tp makcik sy yg meninggal...skang dah bertahun sy tak jumpa cousin sy sendiri...dihalang dek bapanya...wuaaaaaaaaaaa!! =(

POSH76 said...

enakmen mana depa ikut ni...tu yg susah kalu bapak yg jaga...nak2 dah kawen bini baru kalu bini baru baek takper...sian budak2 tu yg jadi mangsa....takper takkan selamat hidup diaorg lgpun apa saja peninggalan dari arwah kakak u mmg utk anak2 dia ajer bukan utk laki & b**** tu betul tak....kalu tak kene kat dunia...tunggu jelah kat akhirat

sabar geng aku pun sedih gak dgr citer hang...

Eye_nee said...

Sedih Akk Purple..Tu la selalu org ckp biar ayah yg mati dulu daripada mak..MMg betul kan mkn duit anak yatim ni satu dosa besar...belum mati lagi dah mula hidup susah..tp kesian lah budak 2 org tu...sampai yuran pon Pak & Maktiri dia tak leh nak bayar..mesti depa 2 org ni tertekan..

intan_blur said...

isshhhh...jahat btul pompuan tuh..abg ipar ko pun same..heeeeee..geram aku..aku pun rase nak serang dorang tuh...sakit hati aku bc

Iena said...

eeeee... x suka la aku dgr citer2 camni... kesimpulan, aku bencik mak tiri!!!
nway, sabar yer babe...

NeenaAnuar said...

hahaha.. I loike POSH nyer statement! "enekment mana"... eh sorry sis... sis emo2 kite gelak2 lak... sowweeiee yek! :(

memang geramm tol kite baca kisah sis nie! eeeeiii.. eiiii.. entah lah kan.. kalau ikutkan hati memang rasa cam nak gie hantam jerk org2 camgini kann... tapi apa pun sis.. berdoa pada Allah S.W.T. tu lah yg terbaik.. mintak padaNYA.. semoga mereka2 yg menganiaya anak2 buah sis tu bakal mendapat hukuman yg setimpal dariNYA!

p/s: bagus sis luahkan kat sini.. at least akan rasa lega sikit kannn...

Dee said...

sian nida..jgn sedih2 sgt ye..amik ni sbg pengajaran..duit2 insurans or kwsp, kalo bole..letak nama anak atau mak kita sendiri..bila letak nama laki..ni lah akibatnya..duit dpn mata..mmg lupa dirilah..lupa itu harta anak yatim..

ALLAH SWT ITU ADIL...ada balasannya nti..moga anak2 buah nida sentiasa di bawah lindunganNYA..amin..

A.I said...

:( sedey aku...

apa pon, pasti segala perbuatan dowang akan dibalas Tuhan!!!!

Shu Shinju said...

Ya ALLAH...sedihya shu baca entry ni... meleleh airmata shu.... mmg tak patut kan diorang wat camni..

betol cakap akak tu..dapat la RM1 juta pon..kalau niat tu x betoi... x lama kesenangan tu....

now akak dok jumpa lagi tak adib & baby?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails