Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Wednesday, April 7, 2010

Isu dera lagi...memang &**%


pagi aku di sentap lagi...
masya-allah xtaw la nak cakap macam mana lagi...
yang pasti...email yang aku dapat nie...
berjaya mengalirkan airmata aku di pagi nie...
apa punya binatang la diorang nie....
xkan la xda secebis perasaan sayang kot....
walaupun xbanyak skit pun jadi la...
memang binatang la orang yang buat nie...

aku memang murka *ha hamek ko murka teruih...* dengan manusia macam nie...
sedih sangat...apa salah dan dosa budak sekecik nie...
xkan la budak sekecik nie dah pandai melawan??? derhaka??? @ ada hubungan dengan jantang....eeeeeeeeeeeeeee memang setan la..
xkan la budak sekecik tue dah ada dosa macam orang2 dah besar panjang nie kot...

ntah la..aku pun xtaw nak masukkan manusia yang jenis nie
dalam kategori apa...nak kata binatang...pun taw sayang dekat anak...
kalau dah ko tanak sangat budak tue...
bagi la dekat orang yang sanggup tuk jaga dan bela amanat ALLAH nie...


tengok binatang pun ada perasaan kasih dan sayang taw....
*credit to mr google*

dah la aku tanak cakap banyak...
korang tengok la sendiri apa yang buatkan aku sedih dan sampai mengalirkan air mata aku
di pagi hari nie....



amanat ALLAH yang di abaikan...




habis badan budak tue..kena cucuh dengan puntung rokok...
sial....punya manusia...memang aku xda kompromi la dengan manusia yang
berperangai setan nie...




tenang jerk muka budak nie...
AL-FATIHAH tuk arwah adik nie...
tenang dan damailah kau di sana sayang....



semoga masyarakat kita lebih terbuka mata dengan kejadian2 macam nie..
jangan la salah amik taw hal sekeliling...
hal rumah tangga..hal gaduh laki bini..hal dalam kain jiran tetangga kita sebut2 nak taw..
tapi hal penderaan macam nie....?????
adakah sebab tekanan perasaan sampai manusia jadi sewel dan xboleh berpikir
sampai anak kecik nie jadi mangsa....
semoga masyarakat kita akan lebih peka dan prihatin pada benda yang sepatutnya...



p/s: kalau rasa tanak sangat anak kecik tue..bagi la dekat orang...sebab di luar sana..masih ramai manusia yang xda anak..dan sanggup tuk membesar dan memelihara amanat ALLAH S.W.T nie.. buka mata..buka pintu hati...jangan biarkan anak sekecik nie..menjadi mangsa lagi...AMIN..AMIN..YA RABBILALAMIN......


10 comments:

Aujinz said...

aku pun tak tau nak kate ape..

mereka memang hina dari binatang...

Ieda Al-Habsyi said...

sapa punya keje ni???????????? bangang betullll!!!!!!!!!!!! eida, menitis air mata aku, ya Allah....sedihnya aku tengok... manusia memang kejam!!!

POSH76 said...

sorilah eee aku tak sanggup nak tngk giler meriyan tul pendera ni...elok hukum mati ajer

Ena said...

Astagfirullahalazim....
mengucap panjang akak tgk nie ieda..
sangat comel baby tu.. montel, putih gebu.. sampainyer ati buat anak mcm tu.. org lain pun marah juge.. tp takla sampai mendera anak.. memg kejam betul lah..

NeenaAnuar said...

I'M SPEECHLESS!!!!!!!! :(

SURIA AMANDA said...

astagfirullah...nauzubillah..xde ke diorang ni hati dan perasaaan...comel adik tu..kalau bagi free jer kat lisa..lisa sanggup jaga dia...knp nak siksa...allah...x tau nak kata apa dah..

Cik Yayang said...

Astafirullahalazim..
Comei je budak tu...nape la cmni sekali skrg yer? Inilah dia petanda2 akhir zaman...

Darah manusia tidak berharga, sering berlaku pembunuhan, peperangan dan jenayah.

Adlina Husaini said...

salam..siannya baby tu..montel sgt..kesiannya kena tanggung azab kesakitan tu sebelum dia meninggal..
siapa punya kerja?dimana jadi tu?

Siti Shuhadah Zainol said...

eee...benci la... nape ngan diorang ni... akai xdak la.. cian sgt kat budak kecik tu... sedih aku...huhuhu..

Ms AiReEn MoHd said...

binatang tul depa ni kan...ade anak kasi dera..aku yg tak der anak ni nak anak...sian baby tu...huhuh aku sedeh tapi marah ni..macam mane tuh

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails