Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Sunday, April 4, 2010

Vacation @ Bandong- Part 1

dah hampir sebulan dah aku pegi bercuti tue kan...
baru la hari nie..dalam erti kata..skrang aku nak story pasal percutian aku kali nie....
ok..ramai yang dah taw..aku pegi bercuti kat bandong kan..
so meh la aku sharing2 nan korang pasal trip aku kali nie..

ohhh trip kali nie..bukan aku berdua jerk nan en shukri.. *walaupun nak pegi sempena ulang tahun pertama perkahwinan kami*
tapi dengan my best buddies....
aku yang paksa2 diorang ikut aku skali...
hahhahaha ye2..aku taw aku keji..main paksa2...tapi diorang ok jerk...


flight kitorang sepatutnya ahad tengah hari..tapi biasa la kan..amik yang promosi nie..
suka2 hati jerk air asia nak ubah time..huhuhuhuhhu :( sob..sob..sob
flight delayed kul 3 p.m....
pagi..bertolak dari umah..pegi park keta dekat umah my best buddies tue..
pegi satu keta jerk nan diorang..park dekat plaza pantai..amik putra ke kl sentral..
sebab kitorang amik pakej siap dengan bus ke lcct...senang kan..lagipun kalau terus amik..pakej tue murah skit..



mr & mrs blue....
muka hapie dapat g jalan2...
almaklum la..esoknya our 1st anniversary.. (8/3/10)




mr & mrs pinky
my best buddies....laki bini nie anak angkat mama aku nie...
thanks lalink coz be my best prenz...


perjalanan dari kl sentral ke lcct amik masa dalam sejam...
sepanjang perjalanan aku bantai tido jerk..
sebab semalaman aku xlelap nak tido..
bak kata en shukri.xcited nak berjalan sampai xleh tido..
hampeh betoi....



sampai dekat lcct...around 1.15pm cam tue...
lum bleh check in..lepak2 kejap..posing meroyan2 dulu dekat c2......
sementara nak tunggu time tuk check in kan...
sebab lepas tue nak g lunch lak kan..
malas nak sorong beg dah kan...
*berjaya mengkaber perut dengan baju yang besar...*


kul 2 masa tuk check in..beratur punya la panjang kan...
tapi majoriti yang beratur tue semua mat2 n minah2 indon la..huhuhuhuhu
dah macam aku dekat indon dah time tue rasanya....
OMG....memang sakit kepala betoi la...hehehehheh nasib la kan...
lepas dah check in...cari tempat tuk isi perut plak....
masing2 dah kebulur tahap maksimum dah...
lepak dekat MC'D jerk...lepas makan...g solat siap2....
dah time tuk boarding....


sebelum naik flight posing dulu....

perjalanan yang mengambil masa 2jam..*sorry ye hari tue aku salah kasi info cakap sejam lak..ehhehehe jangan marah no...*
dalam flight lagi satu hal ok...memang aku rasa dalam bus indon la walaupun
sebenarnya naik flight kan..almaklum la..flight airasia nie..aku rasa
lagi besar tempat duduk bus yang aku naik dari kl sentral ke lcct tue...
ampun air asia..aku hanya menyatakan kebenarannya...
dengan manusia2 yang sangat bising dalam flight tue...biasa la mat2 indon...nan minah2 indon yang xcited nak balik kg kan..clurstkan balik kg naik flight..hehehehhehe
memang xdapat nak tido la aku sepanjang perjalanan tue..dah la panas...
aku lak kali nie naik flight..punya la penin..sakit kepala...maybe sebab pembawakan kot..
b4 this ok jerk no hal pun....
bayangkan la..dengan kebisingan penumpang2 lain lagi maw xsakit kepala aku di buatnya..sabar jerk la...
row seat yang kat depan aku..leh bawak borak dengan row seat belakang aku..bleh????
siap berdiri2 lak tue..adoi la..apa JAKUN na ko nie kan...


2jam perjalanan akhirnya sampai jugak kitorang dekat airport bandong dengan selamatnya..
alhamdullilah..nasib aku xmuntah dalam flight tue.. :)




airport bandong yang sangat daif aku rasakan..
syukur la kita jadi rakyat malaysia..
malaysia maju..rakyat selamat....

habis segala urusan dekat dalam airport tue..baru la kitorang leh kuar dari airport...
nasib la supir *cewah mentang kat indon kan..langsung jadi supir..* dari hotel tue...
dah sedia menunggu kitorang dekat airport tue...
klu jadi kes macam last year yang aku pegi phuket tue..memang aku nangis la kat airport tue...




berposing dulu sementara pak supir g amik mobil... :P


ohhhh kebetulan masa kitorang g bandong tue...
kat sana adalah musim ujan..huhuhuhu asal petang jerk ujan..kadang2 bawak ke malam....
sebab tue cuaca adalah gelap semacam dah magrib jerk..walhal time nie baru kul 5 lebih....

sampai dekat hotel....check in...terus masuk bilik...rest kejap.......

to be continued..... :P









3 comments:

NeenaAnuar said...

memang tension kan kalau naik flight bersama-sama ngan org jakun nie! dan dannn jerk rasa cam nak terjun dari aircraft tuu... huhuhu...

kathy jem said...

haha..bole lak orng indon tu mcm tu..klakor jer..

Unknown said...

bila dgr story hang ni teringat masa gi Bali dulu padahal masa tu MAS bukan Air Asia...aku ingat keJAKUNan mereka ni mmg terserlah dimana2 pun hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails