Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Tuesday, June 15, 2010

nie yang buat aku hangen nie...

tengok tajuk N3...scary kan..kan..kan... *baik hangguk cepat..kang aku sentap...waka..waka..*
sebenarnya aku nie hangen sungguh la dengan jiran belakang umah aku nie...
memang dasar cina bukit betoi la....
sangat pengotor ok.......
xleh terima dek akal aku betoi la cara dia tue....
memang kepantangan aku betoi orang yang xpandai nak menghormati orang sekeliling nie...
respect la skit beb...ko tue dah tua...
xkan la aku nak marah2 ko kot...pikir la kan...

sebenarnya jiran belakang umah aku tue..
ada satu tabiat yang aku sangat2 marah memuncak punya la...



*pica ihsan mr google..*
kata jiran cino kan..kena la marah dalam bahaso cina..
waka..waka...* best la lagu shakira nie..aku suka sangat...*



tue la umah jiran yang xda sifat kebersihan dalam diri tue...
nasib la umah dia bukan betoi2 belakang umah aku..
klu x...xtaw la..lagi teruk la agaknya belakang umah aku tue...

nak taw apa tabiat buruk dia yang aku hangen sangat tue...
dia suka buang sisa makanan..dan air2 kat belakang umah tue...
dia buka pintu dapur tue..pas tue terus campak ke belakang..
segala mak nenek la di campaknya...
nak jerk aku campak dia plak......
klu setakat air tuk siram segala macam tanaman dia tue..
ok lagi aku leh terima..nie dak..kadang2 tue..air siang ikan semua dia siram kat belakang tue taw...sebab hari tue siap ada baw hangir ikan lagi kat belakang tue..adoi la aso....
sisa2 makanan xyah cakap la....
segala macam tulang ada..kena lak kat belakang umah aku tue...bersimen semua kan..
makanya kucing2 selalu la dok tumpang makan kat belakang tue...
aku tengok penuh dengan segala mak nenek tulang..
tulang ayam..ikan tue leh terima lagi..kang ada tulang VAVI kang..dah sia2 jerk kan....
mana la aku taw tulang VAVI tue cam na kan......
klu korang jadi aku korang hangen dak????
CAKAP....CAKAP...CAKAP...


hari tue mama aku datang...
mama aku nampak dia buang sisa makanan kat belakang tue kan..
terus mama aku sound dia..
ha hamek ko..penangan mulut puaka mama aku...
kata keturunan pahlawan kan..harus la berani jerk..
hahahaahahahahahahahahha
mama aku siap dok tunggu kat dapur..nak dengar dia buang sisa makanan lagi ke tak..
klakar aku tengok...siap dok mengintai2 tue...xtahan taw....
mama..mama..i lap u lah....



terus mama aku suruh en shukri letak kepingan atap nie kat pagar tue...
dah la aku sidai kain kat belakang kan..buatnya dia siram tue..
terpercik kena kain2 baju aku tue..
xke sia2...namanya....



bukan jauh pun jarak umah dia dengan umah aku kan....
dah tue bersifat bertimbangrasa la skit...aso..jangan sampai aku maki ko....
tahap kesabaran aku pun dah semakin menipis taw...
hari tue aku dah sound dia dah..
sebab aku sidai kain baju kat belakang tue..
xkan la mata dia buta xnampak kan...
terus dia masuk dalam umah tutup pintu.
eeeeeeeeeeeeeeeeee sabar jerk la....
*nasib baik ingat diri nie dalam pembawakkan..kot x..memang sia2 kena makan maki hamun aku la aso tue..*


aku xtaw la nak buat cam na lagi nan aso tue...
umah cantik...tapi perangai hampeh....
nak kata xtegur dah tegur...
cara baik pun dah..cara xbrapa nak baik pun dah...
agaknya dia dah terbiasa buat cam tue kot kan..
sebab tue dok kat taman perumahan pun dia buat perangai buruk cam tue...


notakakikuberbunyi: hidup berjiran nie kena la saling bertolak ansur dan hormat menghormati..baru la kerukunan dan kejiranan tue terpelihara.....nasib baik jiran sebelah umah aku tue..baik hati..selalu ajak aku makan kat umah dia..hehehehehe thanks makcik...makcik memang world lah....

17 comments:

POSH76 said...

Ini mmg tak patutla.....tak school tullah...pantang tullah aku org camni....kalu aku mahu aku p jumpa
cakap terang2 kalu tak faham gak tak tahulah...eee entah apa makanan yg dia makan main campak2 gitu ajer...goliden....

ratusiput said...

em mmg hangin pun.akak lak bebaru ni dpt jiran baru sbelah umah.india.adoi mak ai...abis sme pago umah aku dia buat sidai kain....kasut bagai....akak ni dh la jenis tak ske bersepah2 ni...mmg wajib naik tembok tepi umah ni kasi tutup sme...dh la tu satu hal...ske plak parking kete blok pago dpn umah akak...perghhhh....tersirap2 darah gua..

mrs.hanibunny said...

awak to mo marah2... kang terkenan asoh tu... hehehe... tu la jiran, payah... anyway org tua mmg gaya dia suke mcm tu... apa kata awak tegur cara baik, bawak buah limau ka apa ka... bagi kat dia... bual2 than cakap la, mungkin ok kot...

Eye_nee said...

MMg wa pantang 44 hari kalau org pengotor cam ni Purple...apa ke jadah buang segala mak nenak tulang belulang kat tmpt open cam tu...mana penguasa tempatan..mana pihak berwajib..uih dah mcm NTB7 Dah ni..ko sound cam ner pon dia ttp akan buat jugak purple..tabiat namanye tu..ko tunggu jer la sampai dia buang tebiat nnt..baru ok kut..hihihi..

Siti Shuhadah Zainol said...

mmg x bertimbang rasa sungguh si cina bukit tu...pelankung kepala ngan senduk baru tau..

selute to mama akak... jgn men2 ngan org utaqa nooo.....

Ena said...

a'a la kan.. naper main buang cenggitu pulak kan!.. tak de plastik ker apa? kot yer pun nak jimatkan plastik jangan la sampai susahkan org..

Dee said...

kadang2 mmg kena tegur beb..takkan nk diam je..melampau dh tu..

qellissa said...

igtkan jiran u suker buang hangen kat belakang umah..lalalala...rupernya buang sisa makanan..klu i mmg hangen satu badan..silap2 buleh bertukar jd ottomen lah nak marahkan aso tu..huhuhu..sabor jelah babe..da idup berjiran..nak sound lelebih pon bukan aso tu nak dgr...=)

kak ina mail said...

purlpe cute : tegurlah ngan cara berhemah.Sebenarnya kadang-kadang kita ni nak menegur orang, tapi tak tahu caranya.oleh itu gunakan pendekatan psikologi.kita tak boleh berkeras.kalau dah guna cara A tak boleh, guna cara B pulak.Dalam gurauan pun kita pun boleh menegur.Sebab tu orang cakap komunikasi penting.cam orang tuakan akak ko membebel.kwang kwang

-NiD's- said...

alo ASO....u banyak bODo kaa ha? lu talak nampak kaa wa ada sidai baju itu mcm....aso lagik mau simbah-simbah air ka ha????? eceh dialoq tuh

sound jaa kak...kalO dh melampau sngt......
dasar penGotoq.....!!!!

Iena said...

eee... mencik tau berjiran ngan org pengotor cenggini...
wah, kagum tul ngan ciri2 pahlawan mak ko ni...

SURIA AMANDA said...

sabar kak..sabar....

A D I A said...

caya la mama, keturunan pahlawan katanya ye. pinjam mama ko jap, nak suh sound jiran mak mentua aku ni. tak makan saman gakkk.

Lady of Leisure said...

alamak susah la jiran cenggini, patut dia respek la skit jiran2 lain kan...sisa makanan cenggitu bukan saya bau nanti lalat pun mai kan

Aujinz said...

dasar otromen sungguh laa mak hang..
wakakaka..


sabo yong, sabo..
kot tak kang, anak ko kluar mate sepet jerk..


muahahahahha

Mimy Hamid said...

apa punya jiran da...nah hamik kena sound...selalu mak mak kita je berani sound yerlah seusia...klu kita ni kang kata kurang ajar...len kali buat lagi ko panggil mak ko....yehaaaaaaa mama dtg membantu like superwomen

farra8979 said...

alamak, kotor la wat gitu aso... ni bukan kg ma...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails