Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Monday, June 14, 2010

Rezeki Mak Yong

semenjak dua menjak nie...murah rezeki aku...
heheheh bukan la rezeki mende pun...
tapi bleh la kan..dari xda....
hari tue..my prenz pegi ganu...balik tue dia belikan aku kopok losong....
sebelum tue kan aku dah dapat kopok losong tue kan..
dah habis stok tue...tiba2 dapat lagi...
hehehehe murah rezeki...orang kasi xelok menolak rezeki kan...
*mende pree sapa xsuka ye idak..heheheheheh*



dapat sebungkus kepok losong...from ganu...



yang nie pembungkus dia..xkomersial sangat..
hari tue..bungkusan pun siap ada nama owner kopok ...
nie pakai paper jerk...jimat kosssssssssssssssssssss


sebabkan masa member aku beli tue..
dia terus bungkus lepas angkat dari periuk rebusan...
makanya dia pesan nan aku soh rebus balik....
sebab takut nanti xsedap ...
makanya..kena la rebus dulu kan...mengikut perintah gitu... :P




merebus kopok losong....
jangan ingat kat umah aku xda periuk kukus nie taw...
heheheheheh dulu aku rajin buat moist kek..sebab tue
paksa en shukri belikan...
skrang dah malas..dok terperap jerk la periuk kukus nie dalam kotak...





lepas dah rebus..kasi tos..dah sejukkan...
sebelum di simpan balik dalam peti ais....
sapa2 datang umah aku..aku jamu nan kopok losong nie jerk la nyek.. heheheheheh


ohhhhhhhh ada lagi....bukan setakat kopok losong jerk...
nie member opis aku lak kasi aku buah kuini..
sedap nyer buah kuini nie...aku suka buah kuini better than buah macang...
sebab buah macang tue..banyak sangat serat2 dia..kang habis lekat kat celah2 bedah gigi....


banyak oooooooooo
jenuh la aku nak makan....



cousin aku amik sebiji...
tue pun aku soh dia amik lagi..tanak katanya..dia makan sorang2 jerk..
huhuhuhu dalam banyak2 tue pun habis licin jugak aku makan...
hehehehehhehe sedap katanya..harus la habis kan..



ohhhhhh tidak habis di c2 saja...ada lagi mende yang aku dapat...


alamak x nampak la tupperware nie..



oppppsss bukan aiskrim la...
huhuhuhu bestnya klu aiskrim kan...
sapa nak kasi aku aiskrim lak pas nie?? hahahahahaahaha
nak taw mende dalam bekas nie...
ok2..meh kita skodeng skit....


*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*



jeruk buah setui....
aku xtaw la klu kat sini korang panggil buah apa..
tapi klu kat kedah..kitorang panggil nie buah setoi...
member aku kasi 4 biji...tue pun besar2 gedabak....
aku dah habiskan 2 biji...
tinggal lagi 2 biji masih dok dalam peti ais...
en shukri xmakan jeruk2 nie...
nie jeruk buatan mama member aku..
so dun worry xda bahan2 pengawet yang membahayakan...

korang taw ke buah apa tue???
ala cam na aku nak cakap...yang aku taw..pokok nie sangat besar....
taspi sebabkan aku baik hati..aku siap tolong googlekan kat korang...camna romannyer buah setui nie....



*pica ihsan mr google..*
ha amacam penah tengok dak??????
klu kat sini orang panggil buah apa nyek???
korang lak panggil buah apa???
jangan jawab buah dada dah la..hahahahahaahahahahha


notakakikuberbunyi: tadi call mama aku..borak2 cam biasa..tiba2 dia cakap kat kampung skrang musim cempedak..uwaaaaaaaaaaaa sedapnya cucur cempedak.....mama aku cakap dia bekpest cempedak goreng la pagi tadi..huhuhuhuhu...harap2 diorang datang hari khamis nie..bawak la cempedak tuk aku... :P

30 comments:

Mimy Hamid said...

lmbat lagi aku nak jadi mak yong...heehe sonok nengok ko ..rezeki baby wahai bonda...beb aku je tak kirim2 mee siput..adeh...sabar

SURIA AMANDA said...

kalau kat NS diorang panggil buah sentul la kak...pokok tinggi gilos..nak amik siap baling2 ngan kayu...sedap mmg sedap tapi x pernah lak makan yang dah dibuat jeruk..

Dee said...

pestime kak dee tgk buah setui tu..lg hampeh..hahaha..

mak hang mesti bwk pya..dia pun xmoh cucu dia sok meleleh je ayaq liuq..hehehe..

Lady of Leisure said...

i tengok kopok lekor tu leh tahan lagi sebab kat umah ada stok kopok leko dalam peti ais.. tapi tengok kuinin dengan buah stui tu i tak tahannnn wooo....
kuini tu buat sambal belacan bestnya... buah stoi tu my fav tapi susah dapat kan jeruk tu dulu nenek i selalu buat

Ena said...

tu la yg seronok nye jadi mak yong ni tau.. ramai org sayang.. muahaha.. semua rajin nak kasi itu ini.. nak belanja itu ni.. syok sunguuh bile dokenang balik..

akak panggil buah setto (slang ganu)hoho.. adoi akak pulak yag teringin .. uwaaaaa...

kkopk lekor? bertambah2 kecor la nampak gayenye..

kak ina mail said...

jelouslah ngan mak yong sorang ni.ada je orang nak hantar santapan.nak jadi mak yonglah.tak pernah makan buah setui tu

Amyna said...

sedapnya tengok jeruk buah setul tu... hurmmm!

SyaNa said...

nak kopok losong ngan buah setoi
huhu sape nk bagi aku????

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Mimy Hamid ~ hehehe xpa nok..masa ko akan tiba...amin..amin..nanti ko mintak jerk nak makan apa..insya-allah dapat punya..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

SURIA AMANDA ~ ooo sama nyek...ha'ah memang pokok dia sangat tinggi n besar kan..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Dee ~ hahaah xpenah tengok ke kak??alamk..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Lady of Leisure ~ ha'ah sedapkan buat sambal..pehhh meleleh air liur i tetiba...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Ena ~ ha'ah kan kak...syiok sangat kan..ehhehehe cakap jerk nak makan apa..insya-allah dapat la.. oooo kat ganu panggil buat setto nyek...sedapkan..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

kak ina mail ~ hahahah apa lagi kak..ada bran ka nak jadi mak yong lagi?? hahahaha nanti den kasi ko buah setul nie..:P

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Amyna ~ sedappppppppppppp

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

SyaNa ~ alamak aku dah rasa bersalah..ko jangan mengidam lak taw..huhuhuhu tapi klu ko nak..meh la datang umah aku..ko kan rajin pegi jalan2 kat putrajaya...

Aujinz said...

ini buah Sentul..
bukan buah tuttt..


uh uh uh..
kopok losong tue sedap..
huhuhu

Cik Yayang said...

Keropok Lekor Losong ~ Saya Suka!
Buah Kuini ~ Saya sangat2 suka!
Buat Sentul ~ uihhh lama nya tak makan buah tu, sangat terliur ok...

Tadi nampak ticker Yus tu...uih lagi 70 hari kan? wahhh dah tak lama ni..nk dgr citer pasal kelahiran baru kt blog ni pula..:-)

Jika anda menghitung hari...saya juga menghitung hari...huhuhu....seriau, risau semua ada kan..

POSH76 said...

aku dah komen ker salah komen ni...tapi apapun semua tu jadi idamanb kalbu nak2 kepok lekor * pelam yummy

Iena said...

nokkkkkkkkkkkkk... x menaha aku nengok jeruk setui tu! menceceh air liur aku ni... sm terpaksa gi dpur potong oren.

Siti Shuhadah Zainol said...

akak...shu pon baru pas makan cucur cempedak ni...hehehe.. musim dia dah tiba kat belah utara ni..

ratusiput said...

uishh...nikmatnye jd mak buyong ni...sik dpt makan je...ehehe...lemak tu kasi jaga tau jgn bg beranak pinak...ehehe..purple...nti email kat akak alamat opis ekk...send guna email ni ratusiput@yahoo.com jgn lupa tau!

-NiD's- said...

uiiittt..akak
buah konen...ngan buah setOI...glurrpppp....sdp tuh.....

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Aujinz ~ melaju jerk ko kan...buat tutt..hahahaha

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Cik Yayang ~ sama2 la kita menghitung hari kan..eeeeeeeee nebes dak??

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

POSH76 ~ xsalah ko..heheehhe...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Iena ~ hahahahaha oren di ganti dengan buah setoi...maw ka..mai la umah aku..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Siti Shuhadah Zainol ~ tue la..mama akak habaq tengah musim cempedak la nie..sedapnya cempedak..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

ratusiput ~ ahhaha apa lagi kak..meh la kita sama2 membuyongkan diri..mana taw..hasil dari bercuti hari tue tiba2 pas nie terus ado hasil waka..waka...
wow ada apa2 yang nak dapat dari ratu siput ka nie..best2..beta menurut perintah..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

-NiD's- ~ sedap kan nida kan..kan..kan.. :P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails