Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Wednesday, June 16, 2010

Roh rajin merasuk cik puan purple.. :P

hari tue ntah apa roh merasuk aku ntah...
tiba2 ghajen di luar jangkauan...
waka..waka...
ohhh hari keja nak jumpa mood ghajen adalah sangat susah ok..
dulu masa lum preggy ok la..
skrang nie skit2 penat..skit2 letih...
heheheheh bek aku berehat sambil goyang2 kaki depan tv lagi nikmat kan..

sebabkan kerajinan mengatasi segalanya...
makanya...balik keja hari tue..
aku bukan setakat masak makan malam tuk en shukri...
siap aku buat apam pisang kukus lagi tue...
kagum kan...dengan kerajinan aku.. :P



menu makan malam yang simple sajork...
sambal telur...*al-maklum la..skrang kan musim2 mengawan..telur rebus melambak2 la kat umah aku tue....*
dengan ikan masin....
kat umah aku melambak2 ikan kering nie..
mama aku tue pantang datang umah aku...bawak ikan kering nie..
sampai penuh peti ais....




sayur lemak kubis + fucuk....
habis masak menu tuk dinner..
baru la start sediakan bahan2 tuk apam pisang kukus aku...





minyak satu cawan..
gula satu cawan...



telur 3 biji...
setengah sudu soda bikabonat...
dan yang paling penting harus la ada pisang kan..
dah namapun apam pisang
kan nak letak apple kot...
pisang yang dah masak ranum adalah yang terbaik...
hhehheheheheheheheheh
mesin semua bahan2 kat atas tue..sampai hancur....





tepung gandum pun satu cawan jugak....
*abaikan kotak coklat cadbury tue.. beli kat mydin..buy one pree one..*


pastu adun dengan tepung gandum...
saja gedik lebey walhal pakai senduk pun bleh nak kacau bahan2 tue..
kasi sebati..tapi sebabkan ghajen..aku guna mixer nie..
nak kasi lagi sebati la kununnya...
hahahahahahahahahahahaha
kunun harus lelebey kan...


kacau jangan xkacau...
kasi sebati semua adunan tue...


pastue bleh la masuk dalam bekas..
dan kukus la...apa lagi..


kukus sampai masak..
dalam 45minit - 1jam cam tue...



dah masak leh bawak bekal datang keja...
leh di buat santapan time lapo...



satu bekas nie cukup la tuk aku sorang...
time2 tengah stress keja menimbun..leh la makan...


nie kalu datang mood ghajen memang habis semua mende aku nak masak..
tapi kalu datang malas...xyah la ko merayu nan aku apa2...
aku uat derkkk sajork..malas nak layan...


notakakikuberbunyi: chef kak ina...agak2 leh lawan muffin pisang akak dak?? hahahahah frust xdapat nak makan muffin pisang ko kan kak..terus aku buat apam pisang kukus..waka..waka..



27 comments:

Siti Shuhadah Zainol said...

sedapnya...nak skit..senang jer erk nak wat apam pisang tu...shu ingt susah giler nak wat.. hehehehe...

kak ina mail said...

Terima kasih purple, ko bagi akak resepi apam.ko kan tahu ,akak bab apam memang fail.sodapnya ikan masin belah tu.dapat makan ngan nasi panas, sambal belacan.fuhhh .

Ena said...

owh.. memg super duper rajin!!.. bagus2.. heheh.. akak dulu time preggy jgn kan apam pisang kukus.. cekodok pisang pun belum tentu nak buat tau! muahahhahahampeh!!

nak try buat juga la nanti.. mcm best je... :)

Iena said...

nok... tolong la bg aku apam pisang tu sket... ya hampun... x larat aku nk takung air liur ni...

A D I A said...

wahhh rajin pn purple i likeee! aku baru nak rajin2 ni kena byk rehat plak. (bukan alasan ni betul2 kejadian huhu). aku teringin sambal telur tu la, ko goreng dulu eh telur rebus tu?

Dee said...

cam dee aritulah..byk sgt telur rebus..buat sambal telur je..kalo ada lg leh buat kurma telur + kentang..sedap..

eh..pisang utk apam tu..apa2 pisang pun boleh ke? nak cuba..sedap n senang je tgk caranya..

Mimy Hamid said...

bila la roh rajin ko nak hantar sket bagi aku rasa :))

[z@ck] said...

nk ikan kering..
wuuuu

SyaNa said...

kagum kagum
hahahaaa
mmg rajin wey. aku takat nk masak mkn malam tu pn dok pk byk kali
kuikuikui

mumyShaneQeisha said...

wah sedap ikan kering tu...apam pisang tak pernah makan.macam sedap jer

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Siti Shuhadah Zainol ~ shu dok jawh klu dekat leh akak bagi rasa..hehehe memang senang ja shu..blender ja bahan2 tue semua...sap2 soi sajork..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Ena ~ tue datang mood rajin kak..klu x..haremmmm heheheheh

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

kak ina mail ~ hehehe blushing haku kak..ko lagi terror kak bab2 masak nie..ko nak ke kak ikan masin tue?? kasi alamat nanti kita poskan...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Iena ~ alamak nok dah habis la nok...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

A D I A ~ datang rajin aku beb..kot x..malas jugak...ha'ah aku goreng dulu telur tue..wei tolong jangan teringin susah hati aku kang...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Dee ~ xpandai buat kurma..asyik xmenjadi jerk..huhuhuhu....
ha'ah pakai jerk apa2 pisang..tapi nak sedap pakai pisang mas @ pisang berangan...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

Mimy Hamid ~ nok haluan kita berlainan nok..klu x..aku leh bagi ko..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

[z@ck] ~ amoih jawhnya nak pos...huhuhuh

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

SyaNa ~ ahhahah tue datang rajin beb..tapi slalu tue malas la...heheheh

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

mumyShaneQeisha ~ sedapkan ikan kering..makan dengan nasi panas2...ala senang jerk buat apam pisang tue..nanti u try la buat... :)

encikReza said...

kek sarang semut hang x buat ka wei?

Lady of Leisure said...

wah terer masak rupanya sekali dia pi dapur tudia memacam dia masak...

POSH76 said...

bertuah taw EN Shukri dpt bini rajin walaupun tgh sarat...aku suspek anak ko mesti gegirlah....aku kuih maneh2 ni kureng sikit aku dok terliur tang ikan kering tu...kelain lain lak aku ni hehe

Eye_nee said...

Uihhhh!!siap apam Pisang kukus lagik..chaya la ko Ungu...MMg patut la lu trima award apron kiut miut tu...

SURIA AMANDA said...

Lisa kan..kalau bab2 buat kuih,apam ke kek ke..memang kecundang..xdo makno lulus deh..belajar la macam mana pun...muahahahahah...

NeenaAnuar said...

adoiii.. bestnyer lauk masak lemak kubis tuu... my favourite tuuu.. huhu..

Anny Ramli said...

sedapnya ikan kering tuuu!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails