Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Monday, June 28, 2010

Gulai ka kari????

monin ualllssss........ *mood omputih merasok dalam badan tiba2 kan...*
kabare??? waras???? (dah tiba2 jadi jawa to'k2 lak...) baguih2......aku??? ok sihat walafiat.....bertambah2 besar perut nie ha... :P


cam biasa...hari isnin jerk aku memang ober monday blues skit...
*eh ke hari2 aku hidup dalam blues nyek???? :P*
asal nyek klu hari isnin jerk malas..hari malas jerk isnin....
ye la..2 hari dapat jadi permaisuri bangun kul 8 -9 pagi..tiba2 kena bangun kul 6 lebih..
harus la permaisuri sentap...dan murka....
terus band hari isnin...
*bleh alasan gitu.....*


ok lah..dari aku dok melayan ngarut aku nie...
bek aku story kat korang semua....
pasal sejenis masakan yang sama...tapi nama yang berlainan...bagi negeri2 yang berbeza..

wah panjang huraian kan....
hehehehehe....
sebenarnya...hari tue...masa mama aku nan makcik2 aku turun kl...
makcik aku ada bawakkan rebung dari penang...
sedapnya rebung...*rebung kat belah2 utara xberbau cam rebung kot belah sini taw...*

aku memang suka makan rebung..nak2 lak kalu buat masak lemak kuning dengan perut tue..
pehhhhhhhhhhhh merembes air liur...2 pinggan tambah nasi pun no hal ....
tapi sebabkan agak susah nak cari perut masa diorang datang umah aku tue...
so menu rebung tue bertukar menjadi...
gulai rebung dengan ayam....

ohhhhhhhh lagi satu nak jelaskan kat sini...
klu kot2 belah utara...kitorang panggil kari tue gulai...
tapi klu kot belah2 sini lak..panggil gulai tue kari kan..
ha jenis masakan sama jerk..cuma nama jerk la berlainan....


sebabkan diorang masak punya la melambak..sampai satu periuk besar....
aku pun apa lagi...siap leh bawak bekal datang opis la....




bekalan aku di hari isnin......
semuanya en shukri yang sediakan..
aku tolong bawak jerk.... :P....
*bila lagi nak ngada2 kan..time2 preggy nie jerk..nanti lepas bersalin xtaw la dapat lagi ke idak ngada2 cam gini... :P*



nasi satu tupperware....
gulai rebung satu tipuware.... :P


nasi harus ada kicap..nan telur mata....
ohhhhh aku klu makan nasi..harus kena letak kicap...
klu makan kat kedai pun..aku siap mintak kicap lagi kat tokei kedai tue...
makan xda kicap xkick beb....
member opis aku mulut punya lah choiiii hoke..
ada ke dia sound aku...."eida...u nie makan nasi jerk mesti letak kicap..nanti anak u hitam kang.baru taw..."
chhhhhhhoiiiiiiiiiiiiiiiiiii hoke...choiiiiiiiiiiiiiiiiiii....



amik ko..penuh en shukri letak...
sampai nasi dah habis...lauk xabis2 lagi..
dah jenuh aku meratah plak.....
*tapi kan..gulai rebung nie klu dengan daging lagi poweerrrrrrrrrrut


ehhhh korang suka makan rebung ke x?????? aku suka jerk......
tapi sebelum aku nak makan nie..aku dah siap tanya mama nan makcik2 aku..
bleh ke orang mengandong makan rebung...
jawab nan diorang..napa lak xbleh...
aku mana la nak taw kan...
aku cakap la..mana la nak taw..kot2 gatal...
pas tue aku kena smash nan diorang....klu orang yang makan tue gatal...xyah tunggu makan rebung..dah memang sah2 gatal..hahahahahaha..siut jerk kan....



pagi2 hari N3 dah pasal makanan kan...hehehhe...ohhhh xpa..aku dah habis ganti posa...yahhhhhhhhhhooooooooooooooo..dan percayalah...bila kita preggy...rasanya baby akan memberikan kerjasama sepenuhnya time kita posa...tapi dengan syarat kena la bangun sahur.....
alhamdullilah syukur dah langsai hutang posa aku... :)...korang dah habis lum ganti posa???
sila la menggantikan yer...dah xlama dah kita nak posa....



notakakikuberbunyi: ok lah..aku nak kuar p bekpest sat...nanti aku g ziarah umah korang nyek....hapie monday... :)

11 comments:

Iena said...

belah2 kelantan ganu pon pagil gulai gak... ummm, aku x mkn rebung tp mak aku suka giler...
nok, ko jgn mkn kicap sgt... nanti anak ko kaler kicap nanti. #mitos karut sajer nk takutkan ko. hehhehe

A D I A said...

hehe asal malas je monday? pandai malas tu pilih hari ekk. rajin mama ko turun kl, leh la aku kirim rojak mak bee nanti, tgh suka makan jambu air cicah kuah rojak.

aku suka rebung, tok aku biasa buat kerabu. eh k kerabu jantung eh. rebung ngan jantung lain ekkk.

Ena said...

heheh.. tingat lak kat anak buah akak yg tak leh kalio tak de telur ata ngan kicap. dah besar panjang pun skeg nie. dah jadi anak dara.. tai still nak makan camtu.. tak de lauk lain puntak pe.. janji telur & kicap harus adooo... bagsu2.. senang nak jaga.. ;P


Alhamdulillah.. dah langsaikan hutang ye ieda.. :)

Shu Shinju said...

shu makan rebung... sedapkan... puasa ade lagi 2 hari x ganti... bila ler agaknye erk...best la akak da settle.. hehehe..

kak ina mail said...

rebung sodap masak lomak cili api .Dah lamanya tak makan rebung.akak suka rebung beli potong sendiri, tak delah bau dia kuat sangat.banyak bekalan untuk orang gandung tu.

ratusiput said...

amboi sonoknye dpt hubby camtu...kalau permanent camtu kan best ek...sorga...ehehe...makan manyok...!~

SURIA AMANDA said...

masa kenduri lisa ari tuh ada masak lemak rebung ngan perut..tapi makan utk orang2 pangkal jer..Lisa pun x rasa..rebung adalah sorgaaaaa...suh kak ina mail masak nak?

Mimy Hamid said...

gulai kari sama je..janji masuk perut kenyang...bebe bestnya ko preeggy manja ngan laki...bagussss mengandungla selalu...service terbaikk

dalila said...

pergghhhh...rebung masal lomak cili api mmg mabeles...masal lak ngan perut, daging or ayam..mmg tmbah 3 pinggan...

NeenaAnuar said...

kite ade beberapa hari lagik nak perabis pose nie! huhuhu.. insyallah lepas abis cik bulan nie kite sambung lagi.. :D

kite tak makan rebung.. tapi arwah mak kite kata rebung masak lomak cili api power2 memang besttt! :D

iQapiQa said...

kt trganu kari n gulai ialah masakn berbeza

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails