Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Wednesday, June 17, 2009

Bandaraya Bersejarah...1

sabtu hari tue....member aku yang dah sekian lama aku xjumpa..
ada la dekat2 5 @ 6 tahun aku xjumpa nan dia..
dia turun kl nan hubby dia...honeymoon kat kl...
dia dari labuan...
so dah kebetulan dia turun kl..harus la aku jumpa nan dia kan...
bangun pagi sabtu tue..cam biasa aku settlekan dulu keja2 umah..
sementara en shukri masih dok tido....



around 10.30 cam tue en shukri bangun..aku tengah dok iron baju...
dia dok baring2 depan tv...
aku pun dengan penuh berhemah..(berhemah la sangat aku nie...)
cakap la nan en shukri..ajak en shukri jumpa nan member aku tue..
dan kebetulan member aku tue pun member en shukri jugak...(bekas gulpren kawan en shukri..huahauhaauahuahu sowie dik terbocor rasier ko...)

aku: abang....sat g kita pi jumpa adik nyek...
en shukri: kat na????
aku: kita bawak la depa jalan2...(aku yang xpaham soklan...)
en shukri : kat na??? (nie jerkla yang kuaq dari mulut dia dari tadi kan..huh`)
aku: kita bawak depa pi melaka ..
en shukri: ok..cyang belanja ..
aku: maleh nak layan.....(hahahahah dengaq jerk aku belanja terus xnak layan kan..dasar kedekut...)

tapi kitorang still pegi jugak melaka..
en shukri still layankan karenah aku berjalan....ehehehehehhe sayang en shukri...*wah time nie la ko nak cakap sayang kan...cuba dia xbawak hareemmmmmmmmmm nak sayang ok....*

kitorang gerak dari umah kul 12.30..elok jerk nak kuar umah..ujan selebat2nyer ok....
xsempat nak masuk dalam keta....walaweh....
ujan punya lebat sampai xnampak jalan....
jap g kat jalan klang lama tue...jammed cam lahabaw...hangen betoi aku taw...
selalunyer 20minit dah sampai kl..nie dekat sejam ok...
bas rosak kat depan mid valley...hampeh betoi..aku dah dok maki sumpah seranah dah nie..
*tapi dalam hati jerk la..kang ada aku lak kena hamun nan en shukri...*
walaupun en shukri yang bawak keta tue..tapi aku yang emo lebey kan....
sampai kat area jalan TAR dalam kul 1.30 cam tue...kitorang g makan dulu kat KG BARU...
lapar ok...dari pagi aku xmakan....*camna nak makan bangun pun dah lewat kan...*



aku xsempat nak capture gambar masa kitorang tengah makan tue...
dah namanyer lapar xsangga kan..harus la xsempat nak bergedik amik gambaq bagai....
pas makan laju2...terus kitorang gerak2 khas..ke melaka...
otw tue..kejap ujan..kejap cerah...sampai kat hentian seremban stop kejap..
en shukri nak solat....jammed lak dari hentian seremban tue sampai ke susur seremban...
dah la ujan kan....tapi lepas dari susur seremban tue..jalan smooth jerk..cuma kejap ujan kejap cerah la...
sampai melaka kul 4 lebih..almost 5pm la...dan kitorang adalah bernasib baik..sebab melaka cerah..dan tidak mendung beerti ujan...

so apa lagi kan...laju2 la berjalan nak ke kota a famosa tue...
harus la kan..tempat2 wajib pegi kalu dah sampai melaka tue kan....

so korang layan la pic2 aku nie yerk...tanpa segan silu....



kota a famosa..

dulu time aku berchenta nan en shukri kan..masa still study dulu la..
en shukri selalu bawak aku jalan2 kat melaka nie..
kiranyer nie leh menyingkap kenangan lama la kan...hahahahahahahahah


sepanjang aku pegi melaka nie la fist time aku naik beca aku........
gayat siut...ish nampak na muka jakun nie....
korang kalu pegi melaka...jalan lepaskan peluang naik beca nie wei...
tambangnyer adalah soploh hengget sajork....
dari depan muzium seni tue sampai ke kota a famosa ...
walhal kalu ko jalan pun bukan jauh na pun....
huahuahuahuahuahuahauha


asal en shukri nie amik gambar ASS aku nie...taw la kurang tonggek cam ziana zain....
huh`...saja la tue nak sterotaip..*betoi ke eja gini..ah lantak la..janji ada bunyik sudah...*


muka budak jakun xpenah naik beca...mr shukri nan mrs shukri....


berani nak gaduh nan aku..aku tembak pake meriam nie kang....


depan pintu masuk kota a famosa...

en shukri..muka gembira dapat imbas kenangan kat melaka....*larikkkkksssssssssssssss..*

TADAAAAAAAAAAAAA nie la member aku..yang sama2 study nan aku dulu...
teman sebilik...makan sesama...g kelas sesama...gaduh pun sesama...heheheehehe


ADIK nan aku...

pasangan pengantin baru yang dah bunting pelamin...huhauhauhauhau rejeki diorang dulu...
aku nyusul kendian...*tiba2 kan...*


aku mengedik di depan pintu kubu....


berlatar belakangkan..menara taming sari yang nampak batang saja.. dan eye on malaysia..

mr shukri and mrs shukri yang giler glamour *kata2 en shukri..ada ka patut...huh`*

2 comments:

Nurmala Mazlan said...

org kata melaka skang dah best

Pepel BoNda AmaNi said...

memang dah best awak...nnti ajak hubby awak jalan2 kat sana nyek..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails