Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Wednesday, June 17, 2009

Eye On Melaka...

pas dah puas berjalan kat atas muzium tue..
kitorang meneruskan perjalanan ke Eye On Malaysia lak...
cewah masa menatang tue ada kat kl xgalak (bahasa kedah yang membawa maksud xgatai) lak aku nak naik kan...
dah kat melaka baru nak hegeh2 naik...


mula2 just plan nak tengok2 jerk...kebetulan member aku nie nak tengok kan..
so aku bawak la..
dia cakap dia tengok kat internet....
nak naik menatang tue..tiket price RM100 ke RM200 ntah....
giler kan...
ilang akai apo....mahe bona...siap kena booking 3month earlier lak tue...


tapi sebelum pegi sana...habiskan posing kat depan muzium seni tue dulu.....
ye la kan..bukan senang nak datang melaka..walaupun tidak la jauh bona melaka nan kl kan...


time nie muka aku memang dah berminyak tahap guren telur mata kebau dah nie...
*ye lah idak ler berminyak sangat maksudnyer..just lite2 gitu...ada ke konsep muka berminyak lite2...*


welcome to melaka...


ok..dalam kul 7.30 cam tue..kitorang pun gerak la cari eye on malaysia nie...
main ikut signboard jerk nie...kita redah jerk...*trade mark NADIA AF kan...redah ajer....*

see jumpa jugak akhirnyer..bukan jauh na pun...bleh nampak dari area bandar hilir tue...

gayat jerk kan...kalu dok kat atas skali tue...pas tue dia stop soh ko menghayati keindahan alam.maw aku tekan button kat dalam tue soh jalan daaaaaaaaaa...

mula2 tue just tengok2 jerk kan...
jap g adik sound cakap tiket nak naik tue..just 10hengget sajork wif my card..
wat....10hengget sajork..muras...murass.....
ntah la bagi aku muras la kan..sebab masa kat kl dulu xsalah aku aku berbelas ke 20 hengget cam tue la...

so apa lagi..en shukri nak naik...kitorang pun beratur la beli tiket.....xcited nie nak naik..gondola...

tengah beratur depan gondola tunggu giliran nak naik..dan seperti biasa gamba en shukri menang xda la..tue la sapa soh dia jadi cameraman...kan dah ghogi xda gambar..

satu gondola tue..tuk 7 @ 8 orang..
so kitorang dengan tamaknyer tanak kongsi dengan orang lain....siap cakap kat brader amik tiket tue... 4 orang jerk...hahahahahahah

muka orang jakun...

kitorang naik kul 8..turun kul 8.15..giler lembab ok..gayat siut kat atas tue....nasib baik la gelap kan time tue..
so kurang nampak la kat daratan....

pas dah turun tue...apa lagi kan....kalu dah sampai melaka ghogi ok xg makan ikan bakar dekat umbai....
lagipun semua dah pakat2 lapar dah..penin pun ye gak...dok kat dalam gondola tue...
sebabkan masing2 xtaw jalan nak ke umbai tue..
aku siap tanya dekat pakcik juai air kat depan kawasan parking tue...arah nak ke umbai...
so pakcik tue pun dengan baik hati nyer bagi la direction kat kitorang nak ke umbai...
apa lagi...kita serannnnnnnnnnnggggggggggg.....
cari punya cari..punya cari....dekat kul 9 baru jumpa tempat makan tue....
dan seperti biasa apabila kelaparan mengatasi segalanyer...so harap maap la..xda masa aku nak amik gambar makanan2 tue semua...

lapar ok..dan makanan adalah superrrrrrbbbbbbbbb....syorga ok dapat makan cam gitu...
nikmat terasa sampai ke perut...*eh napa selama nie aku makan xmasuk ke perut ke...*
pas makan...kitorang pun gerak la balik ke kl....
dari melaka..kul 10.59 sampai kl kul 12.02..see en shukri telah memecut tanpa kasihan...
ye la..masing2 dah kekenyangan harus la naik2 keta jerk membuto kan...
so en shukri apa lagi...memecut tanpa belas kasihan la.....

sampai kl..hantar adik balik hotel kat area jalan TAR tue...kitorang pun laju2 balik umah...
sampai umah dah almost 1a.m...
aku zassssssssss mandi laju2...dan terusssssssssssss kebabom...tidoooo zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...
lena sampai ke pagi...
ahad kenduri lagi dekat pj....
*korang yang mana nak kenduri kawen tue..leh la jemput aku yer.....*
*motip soh owang jemput kenduri nie.....*

2 comments:

kojah said...

bestnyerr g mlaka...btw, layout akak kaler2 gituuu

Pepel BoNda AmaNi said...

kojah
heheheh cam kanak2 riang kan suka kaler2...heheheh
thanks sudi jengah blog akak...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails