Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Monday, June 29, 2009

cokodok dhogiyan..

korang penah x makan cokodok dhogiyan???cedap wei...aku xtipu...
xcaya korang try la buat...enak dimakan di waktu petang..kena lak time ujan2 tue kan..
peh...mabeles ok.....
walaupun aku xmakan buah dhogiyan..tapi aku sangat suka makan cokodok dhogiyan...
bak kata en shukri dekat kengkawan aku..."dia nie xmakan dhogiyan yang sebiji nie..tapi bila dhogiyan nie dah transform dia makan la..."(ada sedikit penipuan di sini ye..en shukri xsebut la perkataan transform...tapi maksud dia lebey kurang la...)
*ye aku taw ada sedikit kepelikan berlaku di sini...tapi ada aku kesah....*

sebelum di gureng... isi dhogiyan di campur dengan tepung gandum jangan lak ko pake tepung ubi atau tepung beras..
dan gaul tepung gandum dengan isi dhogiyan campur skit gula dan garam...kasi rasa kata orang tuo2...*orang tuo yang kato..bukan aku kato...*

goreng di dalam minyak yang panas menggelegak...*nak gak mention minyak panas menggelegak tue kan..dah tue xkan nak goreng dalam minyak sojuk kot..ate bengap bena ko nie...huahuahuah*

setelah bertukar kaler kekecokelatan..leh la di angkat...

saja kasi alas tisu bagi serap minyak skit kan..kang berminyak lak cokodok den kang...

sedap di hidang bersama air tea o panas....

korang dah makan lum nie????sila jangan salahkan aku kalu tetiba korang donga bunyi
cacing kerawet dalam perut korang tue..mintak makanan yer...
pehhhhhhh time nie aku terasa lapo semula nie..walhal baru lepas makan sup semangkuk nie....

5 comments:

aien~s corner said...

dhogiyan 2 pe ae sis?? hehehe

sayangtikah said...

meh sini akak tulun jawap..dhogiyan tu maknanya derghoyan (kata org itam) @ durian (kata omputeh)...hehehehe...yg kaler ijau kunin kat ataih meja tu apo? cam gam jek....

sayangtikah said...

sodap...mmg sodap...ekau mmg pandai la wek cekodok2 nih...tak khiro la pisang ko dian ko...

[z@ck] said...

wuih..my faveret nih..
tp x sempat makan lg cuq durian

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

aien~s corner

dhogiyan means buah durian la dik oooiii...

sayangtikah..

hahaha pandai pun tolong terangkan..kaler ijau kunin kat ataih meja tue adalah pensil kaler yang dapat lepas beli air kotak milo 2kotak dekat shell..so selamat membeli air kotak milo kat shell yer...heheheh..eh cdap ke cokodok eida kak???heehehhe nanti eida buat lagi k..bodek nie..hehehhe

[z@ck]..
ala awat lak xsempat lagi nak makan..xpa nanti blik alor staq soh mak buat no..pos mai kat akak sekali..hahahaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails