Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Friday, October 9, 2009

PRA-open house

hari ahad lepas...aku masak laksa...
last minit plan nie..
kebetulan lak sabtu petang tue my BIL call tanya
kitorang xnak buat open house ke...

pas tue en shukri cakap nak masak laksa....
*dia cakap jerk lebey..aku yang kena masak sebenarnya..*

sebabkan last minit plan kan..
just inpom my gurls jerk...
kebetulan diorang pun lum datang beraya kat umah aku kan...

kira sekali harung la...senang kan...

ahad pagi tue..baru la kitorang kuar beli barang tuk masak2..
kul 8.30 kuar pegi mydin...
sampai dekat mydin bekpest dulu apa2 hal pun kan...


kueh bahulu beli dekat mydin sajork...



buah rambutan yang manis dan lekang...
sodap sangat...thanks to kak miow bagi rambutan nie yer....
*klakar jerk si tikah..panggil buah jambutan..dah tue sebelum nak balik tue..
siap mintak aku 3 bijik buah jambutan..katanyer..satu untuk dia..satu untuk ayahnye..satu tuk mummynyer..bijak taw budak cinonet nie..sweet jerk...*

kueh2 raya....jangan xtaw..bekas kueh tue pun...
baru beli dekat mydin...
hahahahah asal boleh jerk...almaklum la kat umah aku xda bekas kueh lagi kan...
dah alang2 nak buat makan2 nie..rembat rr terus kan...



bahan2 tuk letak dalam laksa....
bekas tue pun aku baru beli jugak...
ahhahahahahaha semua nya last minit punya keja...


main menu...laksa kota kuala muda...
*xtaw la sedap ke dak...tapi ada yang bertambah2 la makan...thanks korang*
~kak miow pas nie dah xyah g laksa pulas bukit gantang dah la nyek..~


kueh mueh...shirmp pest....


harus ada muka tuan tanah kan...
*walaupun ropamu tidak ku kenal..tatapi lubang idongmu...tatap menjadi pojaan hatiku...*

antara tetamu yang paling awal sampai adalah... si sayangtikah a.ka mak buyong...
*non ado gambar..sebab en shukri tengah charges bateri...*
dia memang dah cakap nak datang awal...
sebab xnak terserempak dengan kawan2 aku yang lain..
dia cakap dia segan..sebab dia pakai suar track n t-shirt jerk...
macam2 ko nie kan kak....


lepas jerk si sayang tikah balik...
dah melepak2 jerk aku nan en shukri...
sebab tue la aku dok meroyan berposing kan..
dok tunggu tetamu xsampai2...
en shukri sampai dah ngantok2 dah..
aku dah risau dah..takut laksa xabis...
banyak hoke aku masak...

tengah lepak2 nan en shukri...
pas tue..tiba2 masing2 cam sakit perut...
en shukri cari toilet kat atas...aku toilet kat bawah...
*masa kat dalam toilet tue hati dah xsenang takut tibo2 orang datang kan...*
elok jerk aku kuar dari toilet....
my BIL sampai...fuhhhhh memang tepat pada masanya la kan...


my BIL nan kawan2 umahnyer....
*my BIL pakai t-shirt biru tue...*

elok jerk dia sampai..my prenz pun sampai...
dah memang my BIL datang bawak rezeki la...
xhenti2 orang datang dah lepas tue...


nie my best buddie masa sekolah dulu....PUAN YANIE..*datang raya kali kedua dah nie kat umah aku..heheheh*
dia nie kurus giler....aku kena nyorok2 kat blakang dia skit nak amik gambar...
musykil aku taw fomfuan nie...dia penah minum susu weight gain pun still xberkesan...
feliks aku....


eh aku lagik kah???
layan zassssssssssssssssssssss


kak miow..nan en zam...thanks sebab menambah2 laksa tue yer.....

gambar tetamu2 yang lain xsempat nak amik..
sebab masing2 sibuk dok melayan tetamu kan..
kena lak time tue ada game bola...
dah yang kaum2 adam terjerit...kat depan tv..
sabaw jerk la...tercekik aku nak makan taw.....


diorang semua melepak sampai kul 8 lebih la jugak..
baru la masing2 bawak diri balik...
malam tue sepatutnya kawan en shukri pun ada open house dekat shah alam..
tapi di sebabkan dah penat..nak mengemas umah lak..
makanyer xdapat la kitorang attend open house tue..
maybe next year la kot..


p/s:thanks to all my prenz yang sudi datang....maaf la klu ada terkurang layanan @ what ever kan...insya-allah en shukri cakap taun depan ... akan ada lagi open house secara meriahnya..datang jangan xdatang taw....
and really sorry kepada sesapa yang aku xjemput tue..sebab aku bukan plan pun nak buat makan2 nie sebenarnye...semuanya last minit punya rancangan....jangan marah2 yer....


9 comments:

nasaoji said...

pergghh..pandai akak wat laksa yer...

klu kt wat opn hse le, yg paling senang, sup2 ja kot.. ;p

Nurmala Mazlan said...

weh...buat laksa x ajak pon..uhuks

Redbloodsnow said...

uuiiii byknyer makanan. psstt..klo pic semua tetamu sempat di amik...kompom byk giler kan


:)

Deqna said...

hah sebab buat last menet lah kami tak dapat datang.. hehehe

takdelah sebenarnya shah keje hari tuh..

laksa kedah memang sedap.. bubuh cili padi lagi lah meletop.. fuh..

Norlida said...

perghh my favourite .. tp kan .. gambar kuah mana.. kalau ada gambar kuah mau terliur bangat ni!!!

Pepel BoNda AmaNi said...

nasaoji

heheh bleh la skit2..takat2 nak kasi orang makan tue..insya-allah la kot...

nURmALa mAZLan

ya ampun..bukan xnak ajak..xpa nanti kta buat laksa lagi nyekk....jgn xdtg lak...

Redbloodsnow

heheheh memang pun zie..nasib baik la..xsempat nak amik gambar semua..

Deqna

tue la kan..xda rezeki la korang nak terjah umah kita..lain kali nyek...

pehhhh memang terangkat abis dapat makan letak cili..pehhhhh

lidasyah

ha'ah kan..asal lak xda gambar kuah nie..xpa la..akak xnak kasi ko terliur dik..wkakakakaka

NeenaAnuar said...

wahh.. laksaaa.. cedapppp...

uuhh.. sorry lar yer sis.. tak dpt nak gie umah sis sbbnyer kami dah mendapat jemputan dari relative yg lain terlebih dahulu... maybe next time keh! :D

kojah said...

hye kakkk...

adeh, terliur saya...

Pepel BoNda AmaNi said...

NeenaAnuar

sedap xsedap sangat la..tapi habis la..heheheh tue la kan..
xpa next time kita lepak makan2 lagi k..

kojah

hehehe sian kojah..xpa nanti kita makan laksa sama2 nyek..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails