Followers

Attention...Peringatan dari aku

MOOD MALAS GILA

Cinta Hati Ku

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

MY LITTLE PRINCESS

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

TINY DOT

Lilypie Pregnancy tickers

CLICK2 ....Income Pampers & Susu Amani....

Jom Buat Carian

Sunday, May 16, 2010

hari nie hari apa?????

hari apa kanak2???????




ye btoi...hari nie hari adalah hari guru......
selamat hari guru aku ucapkan tuk semua para pendidik yang ada kat dunia nie...
ohhhh terimbas balik kenangan masa sekolah2 dulu...
bila sambut hari guru...besttttttttttttt sangat kan...
al-maklum la....hari tue xyah belajar memang la best...
hauhauahuahuauauahuahuahuaha *adik2 sila jangan contohi akakmu nie k...*

ohhhh aku dulu bukan lah peberet cikgu2 di sekolah..sebabnya..aku dulu sangat "NAKAL" ok kat sekolah...dah kira cam wanted la kat sekolah tue...
hehehehehehehehehehe....
kaki ponteng sekolah...kaki melawan cakap cikgu...kaki lari sekolah...ish semua la....
nama jerk pompuan kan...tapi sangat "terejal" kat sekolah...
eh tapi masa sekolah dulu aku kelas pandai taw...hahahahahahaha
bukan calang2 ok...budak kelas sains yang paling nakal sekali aku la..
geng2 lelaki kelas sains pun xda la senakal aku rasanya...
dengan pengetua pun aku dah lali dah..kena hadap pengetua...
hehehehehehehehe zaman remaja la katakan...nak memberontak jerk..
walaupun aku kira budak nakal kat sekolah tue..tapi result spm aku bagus ok ...kot x..harus mama aku soh repeart spm lagi..

semuanya atas berkat kesabaran cikgu2 mendidik aku la...
aku taw..diorang mesti stress kan dalam mendidik aku yang suka melawan diorang...
ampun kan saya cikgu...tue dulu2 jerk..masa zaman2 tengah nak up..hahahahahahaha
sekarang aku dah baik dah..:P...

buat semua cikgu2 yang xjemu2 mendidik aku satu ketika dulu...
terima kasih bebanyak aku ucapkan..buatmu cikgu2 kesayanganku..
aku taw..aku banyak menimbulkan masalah kat cikgu2 dulu..
tapi apapun aku tetap menghargai dan menyayangi semua cikgu2 aku...
tanpa diorang mesti aku dah xda kat tempat sekarang...
terima kasih cikgu...
buat cikgu2 semua..terimalah..ikhlas dari hatiku....


“Selamat pagi, cikgu!”
Kalimat itu masih tergiang di telingaku
walaupun baju seragam sekolahku
yang dahulu ku pakai setiap hari, telah ketat kini.

Cikgu,
Ah, terlalu besar nama itu
di setiap lurah dan lembah
di setiap teratak dan rumah
di setiap pelusuk kota dan desa
jasamu pasti ada bertahta di sana.

Cikgu,
Kata mereka kau ibarat pelita
tapi bagiku kau lebih dari itu
pelita akan padam bila minyaknya tiada
tapi kau adalah permata kalbu
bercahaya tanpa kehabisan minyak dan sumbu
selama kau masih bergelar GURU.

Cikgu,
Cuma satu pesan
ringkas tapi ikhlas dariku
jangan sekali kau kencing berdiri
kelak pelajarmu kencing berlari.

Cikgu,
Jadikanlah warkah ini, prosa berharga
untuk tidak berkongsi dosa.

Terima kasih, cikgu!

sayangilah guru anda...hargailah setiap jasa mereka dalam mendidik kita....


salah satu sebab kenapa aku xberminat nak menjadi cikgu sebab aku takut nanti perangai anak2 murid aku ..sama macam perangai aku satu ketika dulu...pehhhhhhhhhhhh tension beb...hehehehhe
nak jadi cikgu memerlukan tahap kesabaran yang sangat tinggi kan...mama aku dulu penah suruh aku isi borang maktab..tapi aku tolak mentah2..ada gila aku nak jadi cikgu...dah la aku nie bukan seorang penyabar ada hari2 aku jadi tarzan dalam kelas tue kang...hehehehehe...al-maklum la..budak2 zaman sekarang nie...mana leh cikgu2 buat skit....kang ada kuar paper kang...ohhhhhhhhhhhhh tidakkkkkkkkkkkkkkkkkkkk...

5 comments:

NeenaAnuar said...

marilah kite sama2 menghargai guru2 yg telah banyak berjasa pada kite! *pesanan dari penaja* :D

A D I A said...

mekaseh kasi anugerah terindah ni :) kena queue weh entry tag, aku byk utang org. haa meh majuk beramai2 dgn k.ina kalau dia tak buat ekkk :D

Cik Yayang said...

Agak2 sesuai tak kalau tukar kpd "Hari Pendidik" sbb kalau hari guru ni, cikgu2 jer la yang diraikan...para pensyarah, takde la ek..kui kui kui..:-))

Lady of Leisure said...

huh masa i darjah satu kene rotan dengan cikgu sebab i makan biskut kapal terbang masa cikgu ngajo dalam kelas..
:D

Siti Shuhadah Zainol said...

cikgu...teacher... engkaulah ratu hatiku....bla..bla.bla.. akak sambung erk..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails